Dokąd będą kierowani kierowcy ciężarówek z pozytywnym wynikiem testu?
W Europie znów zadrżało. Jak pisaliśmy wcześniej, Niemcy wprowadzają ograniczenia na granicy z Czechami i Austrią. Co to oznacza dla kierowców ciężarówek? Potężne korki i opóźnienia w dostawach towarów. Utrudnieniom nie oparł się austriacki region Tyrolu i to tam właśnie piętrzy się najbardziej. W Brenner korki osiągnęły prawie 40 km.
Brenner, przełęcz, która nie zna spokoju. O Brenner, w kontekście transportu drogowego, pisze się regularnie. Głównym powodem są uwarunkowania związane z ochrona środowiska i ograniczenia ruchu ciężarówek. Tym razem ograniczenie spowodowała mutacja koronawirusa. Niemcy wytypowali m.in. ten rejon, jako zagrożenie dla ich bytu i wprowadzili na granicy z Tyrolem obowiązkową rejestrację online i testy, również dla kierowców ciężarówek. Od ubiegłej niedzieli, bez testu PCR, mogą wjeżdżać tylko Niemcy i cudzoziemcy posiadający zezwolenie na pobyt stały.
Jak można było przewidzieć, tworzą się gigantyczne korki samochodów ciężarowych. Niektórzy nie słyszeli, część ma nieważne testy lub ich brak. Wszyscy stoją w jednej kolejce zanim się dowiedzą czy przejadą. Na szczęście, na granicy, zostały utworzone specjalne stacje dla kierowców do przeprowadzania szybkich testów, jednak to dodatkowe koszty.
Gubernator Tyrolu, Günther Platter, wcześniej zadeklarował, że chce zatrzymać przybywające ciężarówki na włoskiej granicy przy Brenner, aby region nie stał się "parkingiem Europy”. Kontrole są prowadzone również na przełęczy Resia i San Candido-Prato alla Drava. W międzyczasie ruch ciężkich pojazdów na wjeżdżającej autostradę A22 jest kierowany na inne kierunki, aby uniknąć dalszego tworzenia się korków.
W kontekście tych obostrzeń nasuwa się pytanie, na które nie znamy odpowiedzi. Dokąd będą kierowani kierowcy z pozytywnym wynikiem testu? Czy będą musieli opuścić pojazd i gdzie służby ich skierują? Pytanie pozostaje bez odpowiedzi.
Włosi zaniepokojeni działaniami Niemiec pytają również co się stało z Europejskim Zielonym Korytarzem, który miał zagwarantować przepływ towarów niezbędnych do zaopatrzenia ludności?