Naczepy EWT

Styczniowy wzrost sprzedaży naczep

Rynek naczep odbudowuje się czwarty miesiąc z rzędu. W ich grupie odnotowano wzrost rejestracji o 25,0% w porównaniu r/r do 1405 szt., a ich udział w rynku zwiększył się do 23,6% wobec 20,7% zajmowanych rok wcześniej.

 

Liczba przyczep ciężarowych i specjalnych zwiększyła się r/r odpowiednio: o 16,8% do 937 szt. i 10,6% do 115 szt. Tylko liczba rolniczych przyczep ciężarowych zmniejszyła się w porównaniu z sytuacją sprzed roku o 32,5% do 455 szt. po wcześniejszych wzrostach utrzymujących się od lipca 2019r. do grudnia 2020r. (z wyjątkiem listopada kiedy rynek śladowo zmniejszył się o 1,4%).

Rejestracje ciężkich przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w styczniu 2021 r. wyniosły 1524 pojazdy i zwiększyły się o 24,9% r/r po spadku rok wcześniej o 41,3%. Mimo wzrostów r/r utrzymujących się nieprzerwanie od października ub.r. nie osiągnęły poziomu ze znakomitego stycznia 2019r. Były też niższe niż w pierwszym miesiącu dwóch wcześniejszych lat.
W styczniu br. zarejestrowano więcej wszystkich rodzajów przyczep i naczep niż w grudniu ub.r. o 22,2%. Podczas gdy w styczniu przed rokiem wzrosły o 31,9% w porównaniu z poprzednim miesiącem.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek w styczniu br. wyniósł 1524 szt. i był większy niż rok wcześniej o 24,9% (+304 szt.) ale po jego zmniejszeniu się odpowiednio o 41,3% w styczniu 2020r. Obecna poprawa sytuacji to efekt odbudowy głównie z powodu poprawy popytu na naczepy, które stanowią zasadniczą część tego segmentu i po wcześniejszym hamowaniu rynku widocznym już od czerwca 2019r i po załamaniu tej części rynku na wiosnę ub.r. w związku z pandemią Covid-19.

W styczniu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep leaderem była marka Schmitz Cargobull po wydaniu 324 pojazdów ze wzrostem o 44%. Na drugim miejscu było Krone, który wprowadziło 279 nowych pojazdów do użytkowania (+41%). Tradycyjnie a trzecim, zakończył ostatni miesiąc Wielton, po wydaniu 198 pojazdów wobec 197 pojazdów w styczniu 2020r. Za nim Koegel - dostarczył użytkownikom 117 pojazdów (+30%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 76 szt. (+62%).

Z rejestracją czasową w styczniu ub.r. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 340 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t czyli więcej o (+135 szt.; +65,9%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był Wielton – 223 szt., Bodex – 37 szt. następnie Viberti 26 szt.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju w styczniu 2021r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 795 szt.; więcej (+27% ; +170 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekroczył 52% wobec 51% w styczniu 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Krone (219 szt.), następnie Wielton (170 szt.) i Koegel (104 szt.) a dalej Schmitz Cargobull (93 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 38%, 55% i 28%.Tylko czwarta marka Schmitz Cargobull spadek o 26%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 295 szt. (+56%). Zajęły 19% rynku wobec 15% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 93 chłodnie (+41%), 115 (-4%) furgonów uniwersalnych i 87 izoterm (+2800%), których w 2020 roku było 3 szt. Najwięcej chłodni zarejestrowały marki Schmitz Cargobull (63) i KRONE (21).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 214 szt. -22%. Zajęły 14% rynku o 0,4 pkt. proc. Mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą to do marek: Bodex (45 szt.; -8%), Kempf (36 szt.; +16% ) i Zasław (22 szt. +175%). Za nim Inter Cars (20 szt.; -82%) i Schmitz Cargobull (20 szt.; +25%)

W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 33 szt. cysterny (-48%), 32 szt. (+10%) kłonicowe.

W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (1 405 szt.; +25%; 92% udz. w rynku PiN pow. 3,5t) zarejestrowano w styczniu 2021 r.: 722 platformy/zabudowy skrzyniowe (+23%); 295 furgonów (+57%), na które złożyło się: 93 chłodnie (+41%), 115 (-4%) furgonów uniwersalnych i 87 izoterm (+2800%), których w 2020 roku było tylko 3 szt. Kolejne były wywrotki z liczbą 213 rejestracji (-22%).

W grupie przyczep (119 szt.; +22,7%) oprócz zabudów skrzyniowych (73 szt.; +92%), które miały tu ponad 61% udział o 22,2 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 12 szt. z 10% udz.


W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t od styczniu 2021 roku pierwsze miejsce zajął Schmitz Cargobull (324 szt.), drugie Krone (279 szt.) i trzecie Wielton (190 szt.).

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest Wecon (28 szt.), drugi Gniotpol (14szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 12 szt. w tej grupie zajmuje MHS.

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.