4trucks.pl

BAG bada oszustwa Maut w ciężarówkach LNG

Niemiecki Bundesamt für Güterverkehr (BAG) prowadzi postępowania karne, których przedmiotem są podejrzenia o przedstawienie sfałszowanych certyfikatów na instalację zbiorników LNG. Dzięki temu przewoźnicy mogli niesłusznie otrzymać zwolnienie z Maut.

 

W ubiegłym roku BAG zintensyfikował kontrole ciężarówek z napędem dwupaliwowym (diesel / LNG). Podczas inspekcji w czerwcu ub.r., dziesięć z 29 skontrolowanych ciężarówek było napędzanych systemem dwupaliwowym Diesel/gaz ziemny, dwie z tych ciężarówek nie spełniały wymogów zwolnienia dla Maut. Podczas innych kontroli zatrzymano kolejne jedenaście ciężarówek, które nie spełniały wymagań. Rezultatem jest procedura karna i odzyskanie niesłusznie odliczanych opłat z Maut.

Przypomnijmy, że ciężarówki napędzane LNG lub CNG zostały zwolnione z Maut od 1 października 2019 r. Do zwolnień z opłat drogowych kwalifikują się również pojazdy dwupaliwowe, ale wtedy zbiornik gazu ziemnego musi mieć co najmniej 300 litrów lub 115 kg. BAG, podczas kontroli ciężarówek, stwierdza jednak, że część pojazdów ma za małe zbiorniki na gaz. W certyfikatach dopuszczających pojazdy, jako dwupaliwowe, producent nie podał wielkości zbiornika na gaz ziemny. Zapytanie funkcjonariuszy wysłane do producenta ujawniło, że certyfikaty okazywane, przez kierowców ciężarówki, podczas kontroli, nie są zgodne z oryginałami.

W takiej sytuacji BAG rozpoczyna procedurę karną i uruchamia procedurę egzekucji niesłusznie odliczonych opłat za Maut.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
MAN TGX z homologacją B100 MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.