BAG bada oszustwa Maut w ciężarówkach LNG

Niemiecki Bundesamt für Güterverkehr (BAG) prowadzi postępowania karne, których przedmiotem są podejrzenia o przedstawienie sfałszowanych certyfikatów na instalację zbiorników LNG. Dzięki temu przewoźnicy mogli niesłusznie otrzymać zwolnienie z Maut.
W ubiegłym roku BAG zintensyfikował kontrole ciężarówek z napędem dwupaliwowym (diesel / LNG). Podczas inspekcji w czerwcu ub.r., dziesięć z 29 skontrolowanych ciężarówek było napędzanych systemem dwupaliwowym Diesel/gaz ziemny, dwie z tych ciężarówek nie spełniały wymogów zwolnienia dla Maut. Podczas innych kontroli zatrzymano kolejne jedenaście ciężarówek, które nie spełniały wymagań. Rezultatem jest procedura karna i odzyskanie niesłusznie odliczanych opłat z Maut.
Przypomnijmy, że ciężarówki napędzane LNG lub CNG zostały zwolnione z Maut od 1 października 2019 r. Do zwolnień z opłat drogowych kwalifikują się również pojazdy dwupaliwowe, ale wtedy zbiornik gazu ziemnego musi mieć co najmniej 300 litrów lub 115 kg. BAG, podczas kontroli ciężarówek, stwierdza jednak, że część pojazdów ma za małe zbiorniki na gaz. W certyfikatach dopuszczających pojazdy, jako dwupaliwowe, producent nie podał wielkości zbiornika na gaz ziemny. Zapytanie funkcjonariuszy wysłane do producenta ujawniło, że certyfikaty okazywane, przez kierowców ciężarówki, podczas kontroli, nie są zgodne z oryginałami.
W takiej sytuacji BAG rozpoczyna procedurę karną i uruchamia procedurę egzekucji niesłusznie odliczonych opłat za Maut.

Podwarszawska firma transportowa FINE LOGISTICS uzupełniła swoją flotę pojazdów ciężarowych o wyjątkowy, bo 500. egzemplarz ciągnika siodłowego napędzanego gazem ziemny, jaki został zakupiony w Polsce.

Niewystarczająca bezpieczna odległość jest przyczyną średnio około ośmiu procent wypadków drogowych, na autostradzie sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Prawie jedna czwarta wszystkich zdarzeń to skutek niezachowania odpowiedniej odległości od pojazdu poprzedzającego.

Zakaz jazdy ciężarówkami na autostradzie był konsekwentnie ignorowany, przynajmniej na A45 między Meinerzhagen i Hagen-Süd.

W czwartek rano na drodze A5 niemiecki patrol policji zatrzymał polska ciężarówkę. Kontrolującym nie spodobały sie wybrzuszenia kurtyny na jednym boku naczepy.

Do floty pojazdów IVECO LNG firmy PUH EXPORT-IMPORT Adam Lipiński, dołączyły najnowsze ciągniki siodłowe napędzane skroplonym gazem ziemnym. Przewoźnik w grudniu 2019 roku odbierał jako pierwszy w Polsce najnowszy ciągnik IVECO S-WAY.

Klienci mogą już tankować gaz ziemny na nowej stacji Cryogas w Warszawie.

W poniedziałek po południu gazowe IVECO uległo uszkodzeniu po tym jak kierowca ciężarówki najechał na pojazd poprzedzający.

To blisko połowa wszystkich ekologicznych autobusów zarejestrowanych w naszym kraju od początku roku.

Do 2050 roku unijny sektor transportu ma zaledwie trzy dekady na redukcję emisji CO2 aż o 90%.