Duże pieniądze na projekty elektrycznych ciężarówek

Elektryczna ciężarówka

Federalne Ministerstwo Transportu (BMVI) sfinansuje trzy projekty badawcze na łączną kwotę 24,4 mln euro. W ramach projektów zostaną opracowane zarówno pojazdy użytkowe o napędzie elektrycznym, jak i napędy oparte na ogniwach paliwowych.

 

Zdecydowanie największy udział w wysokości około 16,9 mln euro trafia do projektu SELV w Nadrenii Północnej-Westfalii. Projekt RWTH Aachen koncentruje się na konwersji ciężkich samochodów ciężarowych na napędy z ogniwami paliwowymi - niezależnie od producenta, zarówno starych, jak i nowych pojazdów. W tym celu ma zostać opracowany "modułowy układ napędowy oparty na ogniwach paliwowych".

W projekcie RWTH zestaw do konwersji powinien umożliwiać pełną konfigurację układu napędowego. Podstawą tego jest integracja systemu ogniw paliwowych z napędem elektrycznym. Podczas prac rozwojowych na pierwszym planie jest uprzemysłowienie procesów produkcyjnych układu napędowego w celu uzyskania korzyści kosztowych w oparciu o liczbę sztuk w produkcji.

Kolejne 5,7 mln euro trafi na rozwój projektu HyLightCOM firmy Opel Automobile GmbH. Tam ma powstać lekki samochód dostawczy z napędem wodorowym. W ramach HyLightCOM Opel chce zbudować i przetestować pięć prototypów, aby przygotować się do produkcji seryjnej od 2025 roku.

Opel jest odpowiedzialny za rozwój ogniw paliwowych w Grupie PSA - nie wiadomo jeszcze, czy nie zostanie to zmienione po połączeniu PSA i FCA. Jednak na razie, w ramach rozwoju FC, Opel rozbudowuje centrum kompetencyjne "Wodór i ogniwa paliwowe" w Rüsselsheim.

Nie wiadomo, czy Vivaro jest podstawowym modelem lekkiego pojazdu użytkowego z ogniwami paliwowymi z projektu HyLightCOM. Opel oferuje również wersję E mniejszego Combo-e Cargo , a większy Movano-e został zapowiedziany na 2021 rok.

Kwota 1,8 miliona euro trafi do projektu Scale-e-Drive firmy Daimler Truck AG i Uniwersytetu w Kassel. W ramach projektu mają zostać opracowane i przetestowane pojazdy użytkowe z napędem elektrycznym (o napędzie akumulatorowym) o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 i 7 ton.

Uniwersytet w Kassel i Daimler Truck już współpracują, Producent ciężarówek sfinansował nowe, duże stanowisko testowe dla ciężkich e-ciężarówek na uniwersytecie. Zakład w Kassel jest globalnym centrum kompetencyjnym w zakresie osi pojazdów użytkowych firmy Daimler Truck AG. W przyszłości firma, ze Stuttgartu, chce w Kassel również produkować e-osie do ciężkich samochodów ciężarowych.

Zdaniem ministra transportu Andreasa Scheuera, rząd federalny chce zastosować alternatywne napędy "w kierunku bezemisyjnej logistyki na drogach". - Dlatego wspieramy firmy w doprowadzaniu technologii zrównoważonych napędów do dojrzałości rynkowej i zastosowaniu ich w praktyce - powiedział Scheuer.

Źródło: BMVI, SELV

Przeczytaj też:
Daimler Trucks and Buses obchodzi w tym roku, aż cztery historyczne rocznice

Te cztery rocznice w 2021 r. to: 125 lat od pierwszej ciężarówki, 75 lat Unimoga, 70 lat Setry i 25 lat Actrosa.

Volvo Trucks i DHL - trwają pierwsze testy elektrycznych samochodów ciężarowych

Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego.

Daimler Truck z nowymi planami na przyszłość

Po dość dużych stratach związanych z kryzysem koronawirusa w ub. roku, producent ciężarówek Daimler Truck przewiduje, że rok 2021 będzie dużym odbiciem.

 

MAN eTGM w służbie poczty

Grupa Posten Norge wprowadziła do użytku pierwszą 26-tonową w pełni elektryczną ciężarówkę - MAN eTGM.

 

Elektryczne Renault Trucks D Wide w wersji wywrotki z żurawiem

Francuski producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów.

 

Mercedes-Benz przetestował na mrozie przedseryjne prototypy ciężarówek z akumulatorowym napędem elektrycznym

Postanowiono sprawdzić, jak sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym.

 

Renault Trucks wprowadza kabinę z niskim wejściem w modelu D Wide

Opierając się na doświadczeniach w elektrycznych układach napędowych, Renault Trucks, wprowadziło na rynek brytyjski kabinę modelu D Wide ZE Low Entry Cab.

 

Daimler Trucks i Mercedes-Benz Cars - dlaczego powstaną dwie oddzielne spółki?

Rada nadzorcza i zarząd koncernu Daimler zamierza podjąć decyzję o wydzieleniu działalności związanej z samochodami ciężarowymi i autobusami od części osobowej. Oznacza to, że Daimler Trucks & Buses zamierza samodzielnie wejść na giełdę, jako producent wyłącznie pojazdów użytkowych.

 

Elektryczny Mercedes-benz Sprinter z elektrycznym agregatem chłodniczym - testy trwają

Thermo King oraz Trane Technologies ogłosiły dziś podjęcie współpracy z Mercedes-Benz AG, której celem jest opracowanie w pełni elektrycznego prototypu dostawczego samochodu chłodniczego na podwoziu Mercedes-Benz eSprinter.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL