Pierwsza elektryczna wywrotka zabudowana w Polsce

Od tego roku w ofercie Volvo Trucks będą dostępne samochody ciężarowe z napędem elektrycznym.
Podwozie elektrycznej ciężarówki Volvo FE w naszym kraju zabudowała niedawno firma KH-KIPPER. Volvo FE 6x2 to wywrotka przeznaczona do lekkiego transportu budowlanego rozpoczęła niedawno pracę w Norwegii.
Zerowa emisja spalin i mniejszy hałas są niezaprzeczalnymi zaletami elektrycznych podwozi. Daje to firmom transportowym możliwość realizowania dostaw w miejsca niedostępne dla tradycyjnych samochodów ciężarowych.
W projekcie zabudowy wykorzystano stal HARDOX zapewniającą odpowiednią wytrzymałość muldy wywrotki. Jak przystało na samochód w pełni elektryczny, wywrotem do tyłu steruje również oddzielny silnik elektryczny. Pomimo ograniczonego miejsca w ramie podwozia, KH-KIPPER umieścił siłownik podpodłogowy, który jest lżejszy w porównaniu z siłownikiem frontowym. Zastosowane rozwiązania w rezultacie pozwoliły zmniejszyć wagę i zwiększyć ładowność pojazdu.
Elektryczna ciężarówka przyjechała do KH-KIPPER prosto z fabryki w Szwecji. Montaż zabudowy odbywał się według ścisłych wytycznych producenta podwozia i - w stosunku do tradycyjnych pojazdów z silnikiem spalinowym - wymagał przede wszystkim zwiększonych środków ostrożności w zakresie spawania w celu ograniczenia ryzyka związanego z zagrożeniem pożarowym.
Jednostkę napędową Volvo FE Electric stanowią dwa silniki elektryczne o mocy 400 kW i o momencie obrotowym 850 Nm. W układzie napędowym zastosowano 2-biegową skrzynię przekładniową.

Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego.

Po dość dużych stratach związanych z kryzysem koronawirusa w ub. roku, producent ciężarówek Daimler Truck przewiduje, że rok 2021 będzie dużym odbiciem.

Grupa Posten Norge wprowadziła do użytku pierwszą 26-tonową w pełni elektryczną ciężarówkę - MAN eTGM.

Francuski producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów.

Postanowiono sprawdzić, jak sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym.

Opierając się na doświadczeniach w elektrycznych układach napędowych, Renault Trucks, wprowadziło na rynek brytyjski kabinę modelu D Wide ZE Low Entry Cab.

Lannutti Group, włoska firma transportowo-logistyczna, zamówiła 1000 nowych ciężarówek Volvo FH wyposażonych w najnowszą technologię oszczędzania paliwa I-Save. Firma dostrzega potencjał zmniejszenia zużycia paliwa o 10 procent, a także niższej emisji CO2.

Thermo King oraz Trane Technologies ogłosiły dziś podjęcie współpracy z Mercedes-Benz AG, której celem jest opracowanie w pełni elektrycznego prototypu dostawczego samochodu chłodniczego na podwoziu Mercedes-Benz eSprinter.

DAF Trucks przedstawił samochód ciężarowy DAF LF Electric - w pełni elektryczny 19-tonowy pojazd do dystrybucji miejskiej. Ciężarówkę wyposażono w najnowocześniejsze technologie, które pozwalają osiągnąć ma zasięg do 280 kilometrów.