Volvo FE Electric

Pierwsza elektryczna wywrotka zabudowana w Polsce

Od tego roku w ofercie Volvo Trucks będą dostępne samochody ciężarowe z napędem elektrycznym.

 

Podwozie elektrycznej ciężarówki Volvo FE w naszym kraju zabudowała niedawno firma KH-KIPPER. Volvo FE 6x2 to wywrotka przeznaczona do lekkiego transportu budowlanego rozpoczęła niedawno pracę w Norwegii.

Zerowa emisja spalin i mniejszy hałas są niezaprzeczalnymi zaletami elektrycznych podwozi. Daje to firmom transportowym możliwość realizowania dostaw w miejsca niedostępne dla tradycyjnych samochodów ciężarowych.

W projekcie zabudowy wykorzystano stal HARDOX zapewniającą odpowiednią wytrzymałość muldy wywrotki. Jak przystało na samochód w pełni elektryczny, wywrotem do tyłu steruje również oddzielny silnik elektryczny. Pomimo ograniczonego miejsca w ramie podwozia, KH-KIPPER umieścił siłownik podpodłogowy, który jest lżejszy w porównaniu z siłownikiem frontowym. Zastosowane rozwiązania w rezultacie pozwoliły zmniejszyć wagę i zwiększyć ładowność pojazdu.

Elektryczna ciężarówka przyjechała do KH-KIPPER prosto z fabryki w Szwecji. Montaż zabudowy odbywał się według ścisłych wytycznych producenta podwozia i - w stosunku do tradycyjnych pojazdów z silnikiem spalinowym - wymagał przede wszystkim zwiększonych środków ostrożności w zakresie spawania w celu ograniczenia ryzyka związanego z zagrożeniem pożarowym.

Jednostkę napędową Volvo FE Electric stanowią dwa silniki elektryczne o mocy 400 kW i o momencie obrotowym 850 Nm. W układzie napędowym zastosowano 2-biegową skrzynię przekładniową.

 

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.