Największe floty samochodów ciężarowych mają Polska, Niemcy i Włochy

Według statystyk Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) Polska jest krajem z największą liczbą zarejestrowanych ciężarówek, czyli prawie 1,2 miliona sztuk.
Na drugim miejscu są Niemcy - mają drugą co do wielkości flotę w Europie z 1 010 742 samochodów ciężarowych, a na trzecim miejscu są Włochy z 946 393 pojazdami.
Najnowsze wiekowo ciężarówki znajdują się w Austrii, gdzie średni wiek wynosi 6,4 roku, podczas gdy Grecja ma najstarszą flotę transportową, a średni wiek pojazdów wynosi ponad 21 lat.
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze, flota użytkowana w Europie przekracza 28 milionów sztuk, z których większość: 6 milionów - jest zarejestrowana we Francji. (średni wiek wynosi 11,6 roku). Druga jest Hiszpania, ze średnią wieku (jedną z najstarszych w Europie) 13 lat, tuż za nią plasują się Włochy (12,6 lat).
Dominują samochody dostawcze z silnikiem Diesla. Z wyjątkiem Grecji. Według raportu ACEA około 90% lekkich samochodów dostawczych w całej UE to pojazdy z silnikiem wysokoprężnym, a obecnie tylko 0,3% ma napęd elektryczny.

W czasie gdy Europa podsumowuje i liczy straty, Chiny przeżywają niebywały rozkwit rynku pojazdów użytkowych.

Sieć Alltrucks Truck & Trailer Service stale się rozwija. Od 01.01.2021 r. na Litwie w czterech miastach zostaje uruchomiona kompleksowa koncepcja serwisowa Alltrucks, tym samym rozszerzając swoją obecność w Europie Wschodniej.

W styczniu 2021 r. zarejestrowano 1578 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to więcej o 2,5% niż rok wcześniej.

Według przedstawicieli firmy, działalność transportowa na Wyspy Brytyjskie pochłania już około 30% międzynarodowych kierunków Waberer's.

Ograniczenia dotyczące ruchu samochodów ciężarowych w Europie w 2021 roku:

Podczas gdy rynek samochodów ciężarowych na świecie spadł łącznie o 11%, IVECO globalnie odnotowało 30 % wzrost sprzedaży.

W związku z wprowadzanymi wymogami dla wjazdu pojazdów ciężarowych do Londynu i Wiednia, właściciele pojazdów poruszających się po tych dwóch stolicach, muszą dostosować swoje ciężarówki do nowych norm bezpieczeństwa.

Pomimo znacznych spadków udziały rynkowe poszczególnych państw pozostają niezmienne. Pod względem rejestracji najcięższych pojazdów, w grudniu ub. roku, Polska uzyskała wysoką trzecią pozycję.

W dniu 11 stycznia 2021 wszedł w życie nowy akt prawny. Ustawodawca postanowił wprowadzić kolejną ustawę nakładającą wysokie kary za niektóre naruszenia dotyczące ruchu przeciążonych pojazdów po drogach publicznych.