EcoFLEX Schmitz Cargobull

Naczepy EcoGeneration - nowa propozycja Schmitz Cargobull dla transportu

Nowe podejście do zrównoważonego rozwoju - to motto nowej koncepcji pojazdu EcoGeneration firmy Schmitz Cargobull.

 

Koncepcja naczep w trzech wersjach: EcoFIX, EcoFLEX i EcoVARIOS - to kolejny krok firmy Schmitz Cargobull w rozwój produktu. Większe oszczędności paliwa i redukcję emisji CO2 w drogowym transporcie towarowym to nadrzędne cele producenta naczep w 2021 roku.

Schmitz Cargobull EcoGeneration

Schmitz Cargobull opracował aerodynamiczne nadwozie dla naczepy firanki S.CS, które umożliwia oszczędność paliwa nawet do 5%. Koszty paliwa i ślad CO2 można znacznie zmniejszyć, aby skutecznie zaoszczędzić pieniądze. Od 1 stycznia 2021 r. nowy podatek od emisji CO2 oznacza, że ​​przedsiębiorstwa muszą płacić 25 euro / tonę CO2 wytwarzanego przy zużyciu oleju napędowego i benzyny, oleju opałowego i gazu ziemnego. Cena będzie rosła sukcesywnie w kierunku korytarza cenowego 55-65 € od 2026 roku.

- Jeżeli tylko 50% wszystkich przejazdów odbywa się w trybie "aerodynamicznym" (z obniżonym dachem naczepy), a 50% w trybie "z pełną wysokością", bez obniżonego dachu, naczepa EcoFlex daje oszczędność 7700 euro na 1 milion km lub ponad 900 euro rocznie. Obciążenie środowiska naturalnego zmniejsza się o 2,3 tony CO2 rocznie - wyjaśnia Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull AG.

Boris Billich, Dyrektor Sprzedaży Schmitz Cargobull, dodaje: - Zakładamy, że ta koncepcja pojazdu będzie również kwalifikować się do dofinansowania w ramach programu ochrony klimatu rządu federalnego Niemiec w ramach programu wymiany floty.

Koncepcja opuszczanej tylnej części dachu nowej EcoGeneration nadaje przyczepie aerodynamiczny kształt i zmniejsza opór aerodynamiczny. Dach mozna łatwo podnieść i nie wymaga to dużo czasu. Ta koncepcja oferuje potencjalnie wysokie oszczędności bez dodatkowych kosztów, zwłaszcza podczas transportu ciężkich, ale niższych towarów. Wszystko to bez znaczącej zmiany funkcji przyczepy, wydajności transportu i znanej obsługi.

Trzy różne wersje naczep EcoGeneration

Zabudowa EcoFIX to idealne rozwiązanie do transportu poziomych, płaskich i ciężkich towarów, takich jak stal i rolki papieru. Dzięki zmniejszonej masie i sztywnemu tyłowi pojazd ma całkowitą wysokość z przodu wynoszącą cztery metry. Naczepa wyposażona jest w odpowiednią konstrukcję plandeki, pojazd o zoptymalizowanej ładowności stanowi alternatywę oszczędzającą paliwo dzięki zmniejszonej masie i aerodynamicznej konstrukcji.

Ecoflex ma elastycznie opuszczany dach na tylnym końcu. Przy maksymalnym podniesieniu ma całkowitą wysokość czterech metrów z przodu iz tyłu. Jednocześnie wysokość bocznej kurtyny dostosowuje się do nadwozia z możliwością elastycznego podniesienia tyłu, gdy pełna objętość ładunkowa jest wymagana. Nadaje się idealnie do transportu drobnicy i napojów.

Wszystkie warianty Eco nadają się zarówno do załadunku tylnego, jak i bocznego. Zabezpieczanie ładunku, załadunek i rozładunek można przeprowadzić w zwykły sposób bez dodatkowej pracy.

Naczepa EcoVARIOS jest doskonałym rozwiązaniem dla transportu dużych objętości oraz w przemyśle samochodowym przy transporcie trzech palet. Zarówno przednią, jak i tylną część nadwozia można elastycznie regulować. Ten wariant oferuje wysokość wewnętrzną w ładowni trzech metrów i całkowitą wysokość zewnętrzną czterech metrów. Ta naczepa zapewnia oszczędność paliwa, gdy nie jest wymagana całkowita wysokość wnętrza wynosząca trzy metry.

Wysokość wariantów EcoFLEX i EcoVARIOS można łatwo i szybko regulować w taki sam sposób, jak w dobrze znanym i sprawdzonym systemie nadwozia zwykłego modelu naczepy VARIOS. Dach jest podnoszony ręcznie za pomocą pompy hydro-pneumatycznej, a wysokość jest regulowana za pomocą kłonic. Do zmiany wysokości nie są potrzebne żadne dodatkowe środki pomocnicze. Jedna osoba może samodzielnie dokonać regulacji, a cały proces trwa około 10 minut, łącznie z przesunięciem plandeki i dopasowaniem jej do nowej wysokości.

W zależności od konkretnego zadania transportowego, nadwozia EcoGeneration można wyposażyć w standardową plandekę lub plandekę POWER CURTAIN. Naczepy EcoGeneration są idealnym rozwiązaniem w połączeniu z KURTYNĄ POWER, która nie wymaga żadnych listew. To dodatkowo zmniejsza ogólną masę pojazdu.

Podobnie jak wersje standardowe, naczepy linii Eco spełniają wszystkie aktualne certyfikaty, ponieważ nadwozie wykorzystuje tę samą technologię co standardowe przyczepy. Podstawą pozostaje renomowane podwozie MODULOS, które umożliwia elastyczne projektowanie nadwozia dzięki swojej modułowej koncepcji. Nadwozia Eco można również łączyć z podwoziem X-LIGHT w celu uzyskania szczególnie niskiej masy własnej. Oczywiście pojazdy gamy Eco nadal oferują klasyczne wytrzymałości podwozii standardowych naczep, takie jak solidność, ochrona przed korozją i 10-letnia gwarancja na korozję. Wszystkie pojazdy EcoGeneration są również standardowo wyposażone we własny system telematyczny TrailerConnect® CTU firmy Schmitz Cargobull. Oferuje te same funkcje, co w przypadku standardowych przyczep.

Pierwsze pojazdy z nowym nadwoziem aerodynamicznym zostały już wyprodukowane i przechodzą testy terenowe we współpracy z jedną z firm transportowych. Zbieranie zamówień dla naczep EcoGeneration rozpocznie się przed końcem stycznia, a produkcja seryjna rusza w drugim kwartale 2021 roku.

 

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.