Naczepy Krone

Grupa Krone podsumowała ubiegły rok

W ostatnim roku obrotowym Grupa Krone osiągnęła obroty w wysokości 1,9 miliarda euro (rok wcześniej około 2,2 miliarda euro). Ten rok, ze względu na Covid-19 był nieco gorszy, jednak nienajgorszy.

 

Gdy gospodarka zaczęła się ożywić na początku 2020 r., rynkami wstrząsnęła globalna pandemia Covid-19. Blokady doprowadziły do ​​dalszego spadku popytu na sprzęt transportowy. Chociaż firma Krone zdołała jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję rynkową w Europie, przychody ze sprzedaży spadły o około 24,2 procent. W konsekwencji obroty spadły do ​​ok. 1,1 mld euro (rok wcześniej 1,5 mld euro). Niemcy pozostają najsilniejszym jednolitym rynkiem z udziałem wynoszącym 32% (obroty 372,7 mln euro, rok ubiegły 495,1 mln euro). Sprzedaż na rynkach zagranicznych spadła do 793,6 mln euro (rok wcześniej 1,04 mld euro).

W ostatnim roku obrotowym Grupa Krone zatrudniała 5375 pracowników w ponad 15 krajach (wcześniej 5292). W tej liczbie było średnio 293 praktykantów (poprzednio 270).

Suma bilansowa za rok obrotowy 2019/2020 wyniosła 1333,6 mln euro (rok poprzedni 1305,5 mln euro). Całkowite inwestycje w wysokości 60,2 mln euro (wcześniej 92,9 mln euro) zostały skompensowane amortyzacją w wysokości 37,2 mln euro. Wzrost ten wynikał głównie z szeregu inwestycji w różnych lokalizacjach produkcyjnych i biurowych. Wskaźnik kapitału własnego na poziomie 44,1% nie zmienił się istotnie w stosunku do roku poprzedniego (44,8%).
Średnio i długoterminowy kapitał dłużny wzrósł z 424,4 mln euro do 426,4 mln euro w roku obrotowym 2019/2020. Grupa posiada kapitał średnio- i długoterminowy o wartości 1015,5 mln euro (rok wcześniej 1010,0 mln euro). Obejmuje to zarówno środki trwałe, jak i cały majątek magazynowy, a także należności.

Aby jeszcze bardziej podnieść jakość produktu i możliwości produkcyjne, Krone stale inwestuje w cyfryzację, automatyzację, łączność i telematykę w prawie wszystkich zakładach produkcyjnych. Latem 2020 r. uruchomiono nowe centrum walidacji w Lingen. Ten ośrodek testowy, znany, jako Future Lab, wykorzystuje różne zaawansowane technologicznie procedury do testowania żywotności, jakości, funkcjonowania i operatywności komponentów, co będzie miało, w przyszłości, pozytywny wpływ na jakość produktu. Krone ma również tor testowy o długości 1,2 km.

Bernard Krone, przewodniczący Rady Nadzorczej Krone Holding, podsumowuje wyniki grupy: - Pandemia rzuciła światło na sektory gospodarki, które są naprawdę ważne. Wyraźnie wśród nich jest rolnictwo i transport. Spoglądając wstecz na rok obrotowy 2019/2020, z przyjemnością stwierdzamy, że firma Krone zwiększyła swoje udziały w rynku w obszarach swojej działalności. Znajduje to odzwierciedlenie w kolejnym wzroście sprzedaży do 732 mln euro na rynku maszyn rolniczych i 1,16 mld euro w sprzedaży na znacznie bardziej zmiennym rynku naczep i przyczep ciężarowych. W sumie Grupie Krone udało się osiągnąć przyzwoity wynik o wartości 1,9 mld euro. Chociaż obecne skutki pandemii w połączeniu z czynnikami klimatycznymi, politycznymi i gospodarczymi utrudniają ocenę tego, co przyniesie przyszłość, spodziewamy się, że sprzedaż w bieżącym roku finansowym utrzyma się na poziomie z poprzedniego roku.
W dłuższej perspektywie Grupa Krone będzie nadal podążać za dwoma głównymi trendami. Oczekuje się, że populacja Ziemi osiągnie 10 miliardów do 2050 roku; wszyscy ci ludzie muszą być karmieni, a do tego potrzebujemy najnowocześniejszego sprzętu rolniczego i sprawnie połączonej logistyki. Taka perspektywa sprawia, że ​​patrzymy w przyszłość z optymizmem.

Naczepy Krone

Do najważniejszych rynków należą rynki Europy Zachodniej - 43,3% (rok wcześniej - 43,9%) i rynki Europy Wschodniej - 18,9% (rok wcześniej - 17,7%).
Firma Krone wprowadziła program modernizacji i automatyzacji we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych. Na szczególną uwagę zasługuje zakład w Herzlake, w którym linie montażowe naczep serii Dry Liner i linie powłokowe do nadwozi wymiennych zostały wysoce zautomatyzowane. Nowa zrobotyzowana linia do produkcji nadwozi wymiennych jest już bliska ukończenia. Warto również wspomnieć o inwestycji w nową dwugłowicową zgrzewarkę tarciową, która może zwiększyć wydajność zakładu w Dinklage do ponad 100 000 osi rocznie.

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).