Kolejny duży przewoźnik odmawia wysyłania transportów do Anglii

Dover promy

Niemiecka grupa logistyczna DB Schenker zawiesiła usługi doręczeń transgranicznych z powodu nowej biurokracji i procedur celnych nałożonych Przez Wielka Brytanię. DB Schenker twierdzi, że tylko 10 procent przesyłek do Wielkiej Brytanii ma prawidłową dokumentację.

 

W notatce skierowanej do klientów firma poinformowała, że ​​zawiesiła dostawy z UE do Wielkiej Brytanii, w związku z ogromnymi biurokratycznymi przepisami stworzonymi przez umowy handlowe po Brexicie. Firma dodała, że ​​odroczenie będzie kontynuowane "do odwołania", w międzyczasie zmobilizuje więcej pracowników do pomocy w prawidłowym wypełnieniu dokumentów. Rzecznik firmy w Berlinie powiedział, że nie ma natychmiastowej jasności co do tego, kiedy usługi zostaną wznowione.

W ubiegłym tygodniu inna duża międzynarodowa firma transportowa, DPD, zawiesiła dostawy z Wielkiej Brytanii do UE, twierdząc, że do 20 procent paczek zostało systematycznie odrzucanych, gdyż dokumenty były rzekomo nieprawidłowo wypełniane.

Francuscy celnicy ogłosili w tym tygodniu, że przewidują skrupulatne kontrole (w ciągu około 10 najbliższych dni) i ostrzegli, że będą "szczególnie czujni" w nadchodzących tygodniach, aby dopilnować formalności granicznych. Trudno powiedzieć komu służą te demonstracje "siły" na kanale La-Manche. Wydaje się, że chyba wszyscy czekają, aż cos "pęknie" na przejściu Dover-Calais i wówczas politycy ponownie będą musieli usiąść do stołu.

Na linii Londyn -UE pojawił się jednak jeszcze inny - awaryjny plan. Ze względu na pilne dostawy produktów spożywczych do największych sieci, w Wielkiej Brytanii, planuje się uruchomienie tzw. szybkich dostaw z ominięciem procedur celnych. Plan, jeśli zostanie uchwalony, przewiduje zezwolenie nawet 300 ciężarówek dziennie dając im możliwość ominięcia kolejek. Nowy plan zostałby aktywowany tylko wtedy, gdy czas oczekiwania poza Dover osiągnie osiem godzin lub więcej, a ładunki dostarczane do supermarketów w Wielkiej Brytanii spadną poniżej 75 procent oczekiwań przez dwa kolejne dni.

 

 

 

Przeczytaj też:
Brexit: celnicy konfiskują kanapki z szynką kierowcom ciężarówek

Od 1 stycznia 2021 Wielka Brytania opuściła UE. Poprzedziło to dość duży chaos na granicach, ale to nie koniec niedogodności.

 

Po czym rozpoznasz cywilny radiowóz

Cywilne samochody z radarami jeżdżą po całej Francji, do końca 2021 r. w 8 regionach będzie eksploatowanych ponad 200 pojazdów.

 

Komu opłaca się korzystać z usług spedycji lotniczej?

Dowiedz się czym jest spedycja lotnicza, z jakimi wiąże się zaletami oraz jakie posiada wady.

 

Rusza jeden z największych procesów sądowych w branży transportowej

Pierwszy pozew przeciwko Vlantana Norway od czasu ogłoszenia upadłości firmy w 2020 r.

 

Trudne warunki na drogach w Niemczech. Policja zmniejsza maksymalną dopuszczalną prędkość

Śnieg i lód od soboty rano utrudniają ruch na autostradzie A2 między Magdeburgiem a Braunschweig.

 

Niefortunne zderzenie ciężarówki z samolotem na lotnisku w Gdańsku

Wypadki ciężarówek lotniskowych zdarzają się niezmiernie rzadko. Procedury związane z poruszaniem się samochodów obsługi technicznej są bardzo surowe, a kierowcy takich pojazdów muszą przechodzić specjalne szkolenia.

 

Koszty transportów z Francji do Wielkiej Brytanii wzrosły ponad czterokrotnie

Wraz z nadejściem Brexitu zwiększył się czas oczekiwania na granicy UE-Wielka Brytania.

 

Ciężarówki w drodze do Wielkiej Brytanii - na co trzeba zwrócić uwagę

Pomimo osiągniętego porozumienia między Wielką Brytanią a UE, wymagania dotyczące deklaracji celnych, sanitarnych, bezpieczeństwa i ochrony pozostają niezmienione.

Nie powinno być kłopotów z testami dla kierowców ciężarówek w Wielkiej Brytanii

Rząd w Londynie zwiększył możliwości testowania kierowców ciężarówek pod kątem koronawirusa przed wyjazdem przez kanał La Manche lub Eurotunnel do Francji.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL