Kolejny duży przewoźnik odmawia wysyłania transportów do Anglii

Niemiecka grupa logistyczna DB Schenker zawiesiła usługi doręczeń transgranicznych z powodu nowej biurokracji i procedur celnych nałożonych Przez Wielka Brytanię. DB Schenker twierdzi, że tylko 10 procent przesyłek do Wielkiej Brytanii ma prawidłową dokumentację.
W notatce skierowanej do klientów firma poinformowała, że zawiesiła dostawy z UE do Wielkiej Brytanii, w związku z ogromnymi biurokratycznymi przepisami stworzonymi przez umowy handlowe po Brexicie. Firma dodała, że odroczenie będzie kontynuowane "do odwołania", w międzyczasie zmobilizuje więcej pracowników do pomocy w prawidłowym wypełnieniu dokumentów. Rzecznik firmy w Berlinie powiedział, że nie ma natychmiastowej jasności co do tego, kiedy usługi zostaną wznowione.
W ubiegłym tygodniu inna duża międzynarodowa firma transportowa, DPD, zawiesiła dostawy z Wielkiej Brytanii do UE, twierdząc, że do 20 procent paczek zostało systematycznie odrzucanych, gdyż dokumenty były rzekomo nieprawidłowo wypełniane.
Francuscy celnicy ogłosili w tym tygodniu, że przewidują skrupulatne kontrole (w ciągu około 10 najbliższych dni) i ostrzegli, że będą "szczególnie czujni" w nadchodzących tygodniach, aby dopilnować formalności granicznych. Trudno powiedzieć komu służą te demonstracje "siły" na kanale La-Manche. Wydaje się, że chyba wszyscy czekają, aż cos "pęknie" na przejściu Dover-Calais i wówczas politycy ponownie będą musieli usiąść do stołu.
Na linii Londyn -UE pojawił się jednak jeszcze inny - awaryjny plan. Ze względu na pilne dostawy produktów spożywczych do największych sieci, w Wielkiej Brytanii, planuje się uruchomienie tzw. szybkich dostaw z ominięciem procedur celnych. Plan, jeśli zostanie uchwalony, przewiduje zezwolenie nawet 300 ciężarówek dziennie dając im możliwość ominięcia kolejek. Nowy plan zostałby aktywowany tylko wtedy, gdy czas oczekiwania poza Dover osiągnie osiem godzin lub więcej, a ładunki dostarczane do supermarketów w Wielkiej Brytanii spadną poniżej 75 procent oczekiwań przez dwa kolejne dni.

Od 1 stycznia 2021 Wielka Brytania opuściła UE. Poprzedziło to dość duży chaos na granicach, ale to nie koniec niedogodności.

Cywilne samochody z radarami jeżdżą po całej Francji, do końca 2021 r. w 8 regionach będzie eksploatowanych ponad 200 pojazdów.

Dowiedz się czym jest spedycja lotnicza, z jakimi wiąże się zaletami oraz jakie posiada wady.

Pierwszy pozew przeciwko Vlantana Norway od czasu ogłoszenia upadłości firmy w 2020 r.

Śnieg i lód od soboty rano utrudniają ruch na autostradzie A2 między Magdeburgiem a Braunschweig.

Wypadki ciężarówek lotniskowych zdarzają się niezmiernie rzadko. Procedury związane z poruszaniem się samochodów obsługi technicznej są bardzo surowe, a kierowcy takich pojazdów muszą przechodzić specjalne szkolenia.

Wraz z nadejściem Brexitu zwiększył się czas oczekiwania na granicy UE-Wielka Brytania.

Pomimo osiągniętego porozumienia między Wielką Brytanią a UE, wymagania dotyczące deklaracji celnych, sanitarnych, bezpieczeństwa i ochrony pozostają niezmienione.

Rząd w Londynie zwiększył możliwości testowania kierowców ciężarówek pod kątem koronawirusa przed wyjazdem przez kanał La Manche lub Eurotunnel do Francji.