Naczepy - spektakularny wzrost sprzedaży

EWT naczepy Schmitz

Tempo wzrostu wyniosło 50,3%, i było ponad dwukrotnie wyższe niż w listopadzie (+25,9% r/r.).

 

Rejestracje w ostatnim miesiącu osiągnęły łącznie 6365 szt. Kolejny raz bardzo dobrze rejestrowały się naczepy. Ich udział wyniósł prawie 24% wobec 18% rok wcześniej po wzroście o 95,2% r/r. Przyczep było również więcej niż rok wcześniej o 40,3%, co przyczyniło się do wzrostu całej grupy przyczep i naczep.
Rejestracje ciężkich przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w ostatnim miesiącu 2020 r. zwiększyły się o 82,6% r/r trzeci miesiąc z rzędu wobec 54,8% r/r w listopadzie i 9,2% w październiku ub.r. a po wcześniejszych nieprzerwanych spadkach utrzymujących się od czerwca 2019. W skład tej grupy wliczane są niemal wszystkie naczepy, które tak dobrze teraz wypadły.
W grudniu ub.r. zarejestrowano więcej wszystkich rodzajów przyczep i naczep niż w listopadzie ub.r. o 3,3%,podczas gdy zazwyczaj w ostatnim miesiącu roku rejestracje całej zagregowanej grupy przyhamowują w porównaniu do poprzedniego miesiąca. W 2019 roku rejestracje w grudniu w porównaniu z listopadowymi były niższe o 13,4%.

Liczba rejestracji naczep w ostatnim miesiącu, wyniosła 1505 szt. i była wyższa niż rok wcześniej o 95,2% (+734 szt.). Przyczep przybyło 4860 (+40,2% r/r; +1396 szt.). Wzrost miał miejsce we wszystkich kategoriach: wolumenowych przyczep lekkich zarejestrowano 3215 szt. (+46,1%), przyczep ciężarowych 1036 szt. (+ 40,6%) a ciężarowych przyczep rolniczych (496 szt.; -18,6%). Również pozytywnie wypadły rejestracje nielicznych przyczep specjalnych (112 szt. +5,7%).

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w grudniu 2020r. 1638 pojazdów. Rezultat z ostatniego miesiąca był wyższy o 82,6% niż przed rokiem i niższy niż w listopadzie ub.r. o 16,7%.

Nowe przyczepy i naczepy o DMC>3,5 t

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł w grudniu ub.r. 1638 szt. i był wyższy niż rok wcześniej o 82,6% (+741 szt.). Ten wysoki wzrost wynika z niskiej bazy z grudnia 2019 r. bowiem rynek był w głębokiej defensywie już w II połowie 2019 i w pierwszych ośmiu miesiącach 2020 roku. Pozytywne sygnały obserwowaliśmy od początku III kw. kiedy w październiku rynek przyczep i naczep urósł o 9,2% a w listopadzie o 54,8%. Ostatni miesiąc 2020 r. był niższy niż listopad ub. roku (-16,7%) podobnie jak to miało miejsce w latach 2011 do 2019 ale tempo spadku było mniejsze niż w omawianym okresie kiedy to wahało się od -23% do ponad -34%.

W grudniu 2020 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t nastąpiła zmiana leadera została nim marka SCHMITZ CARGOBULL po wydaniu 532 pojazdów ze wzrostem o 488%. Na drugim miejscu był KRONE, który wprowadził 236 nowe pojazdy do użytkowania (+84%). Na trzecim, zakończył ostatni miesiąc WIELTON, po wydaniu 160 pojazdów i po 7% wzroście. Za nim KOEGEL – dostarczył użytkownikom 138 pojazdów (+146%). Piąte miejsce zajął SCHWARZMUELLER z liczbą 73 szt. (+170%).

Z rejestracją czasową w grudniu ub.r. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 182 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli mniej o (-69 szt.; -27,5%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był WIELTON – 109 szt., BODEX – 32 szt. następnie WECON 12 szt.


Jaki był rok 2020 dla producentów naczep

W całym 2020 r. zarejestrowano łącznie 80 046 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik niższy zaledwie o (-1,8%) niż rok wcześniej ( -1462 szt.). Rejestracje przyczep, które wzrosły o 7,1% zapewniły utrzymanie stabilnego rezultatu całej zagregowanej grupy. Wśród naczep wynik zmniejszył się zdecydowanie o 28,2%. Składowa grupa nowych, ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła w tym czasie 16 445 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 28,4% w skali roku.

W całym 2020 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 16 445 szt.; o 28,4% mniej niż w 2019. Tylko przyczep przybyło 1718 szt. (-30%) a naczep 14 727(-28,2%).

W rankingu marek w 2020 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t:
- SCHMITZ CARGOBULL, który wydał 3 522 szt. - znacznie mniej pojazdów niż przed rokiem (-1564 szt.; -31%) - 21% udz. w rynku.
- KRONE z liczbą rejestracji 2799 szt. i stratą o 30%. 17% udział w rynku.
- WIELTON - 1,7 pkt. proc. w rynku do (12,4%), po rejestracji 2043 szt. ale również notuje głęboki spadek (-37%).
- KOEGEL, dostarczył klientom 1273 pojazdów po spadku o 25%. Jego udział w skali roku (8%) jest wyższy o 0,3 pkt. proc.
- SCHWARZMUELLER wydał 683 szt. to pierwsza marka ze wzrostem rezultatów (+ 20%). Udziału do poziomu 4,1%.
- BODEX otworzył drugą piątkę z wynikiem 648 szt. i wzrostem o 3%.
- KAESSBOHRER (447szt.; -55%).

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku ub.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 8 015 szt.; mniej (-46% ; -4496 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział sięga 49% wobec 54% w 2019 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce KRONE (1972 szt.), następnie SCHMITZ CARGOBULL (1515 szt.) i WIELTON (1195szt.), a dalej KOEGEL (1162szt.). Liderzy w tej grupie odczuli spadki odpowiednio o 37%, 43%, 45% i 26%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 3067 szt. (-7%). Zajęły 19% rynku wobec 14% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1929 chłodni (-15%), 810 (-4%) furgonów uniwersalnych i 325 izoterm (+83%), których w 2019 roku było 178 szt. Najwięcej chłodni zarejestrowały marki SCHMITZ CARGOBULL (1346) i KRONE (459).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 2515 szt. -28%. Zajęły 15% rynku o 0,4 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą to do marek: BODEX (503 szt.; +3%), KEMPF (380szt.; -11% ) i WIELTON (315 szt. -44%). Za nim SCHMITZ CARGOBULL (238 szt.; -54%)
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 580 szt. cystern (-12%), 325 szt.. (-6%) kłonicowych i niskopodwoziowych 306 szt. a pojemników 285.

Na podstawie danych PZPM

 

 

 

Przeczytaj też:
Grupa Krone podsumowała ubiegły rok

W ostatnim roku obrotowym Grupa Krone osiągnęła obroty w wysokości 1,9 miliarda euro (rok wcześniej około 2,2 miliarda euro). Ten rok, ze względu na Covid-19 był nieco gorszy, jednak nienajgorszy.

 

Aberg zadba o obsługę posprzedażową wszystkich klientów Grupy Wielton

Grupa Wielton, jeden z większych obecnie graczy na rynku przyczep, naczep i zabudów samochodów ciężarowych podjęła decyzję o wprowadzeniu nowej strategii obsługi posprzedażowej we wszystkich spółkach i rynkach prowadzonej działalności.

 

Przedostatni miesiąc sprzedaży naczep i zmiana lidera

Rejestracje ciężkich przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w ostatnim miesiącu wzrosły o 54,8% po wcześniejszych spadkach utrzymujących się od czerwca ub.r.

 

Krone Swap Liner - naczepa do transportów kombinowanych

Firma Krone wypuściła na rynek naczepę Swap Liner - przedłużoną naczepę do transportu kontenerów.

 

Czterdzieści nowych naczep Krone

W obecnych czasach, jednorazowa sprzedaż czterdziestu nowych naczep, zasługuje na odnotowanie.

 

W październiku sprzedano więcej naczep

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w październiku 2020 r. blisko 2000 pojazdów. Rezultat z ostatniego miesiąca był wyższy, niż przed rokiem, a także wyższy niż we wrześniu.

 

Nowe naczepy chłodnie Cool Liners firmy Krone

W norweskiej firmie transportowej Miniekspress Thermo Transport AS używane są obecnie cztery nowe naczepy Cool Liners firmy Krone.

 

Schmitz Cargobull i Krone łączą siły

Interfejsy Cargobull Telematics i Krone Telematics dostępne w jednym wspólnym systemie.

 

Stopięćdziesiąta naczepa Krone

W ciągu dwóch lat firma Amm Spedition zamówiła ponad 150 naczep Krone.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL