EWT naczepy Schmitz

Naczepy - spektakularny wzrost sprzedaży

Tempo wzrostu wyniosło 50,3%, i było ponad dwukrotnie wyższe niż w listopadzie (+25,9% r/r.).

 

Rejestracje w ostatnim miesiącu osiągnęły łącznie 6365 szt. Kolejny raz bardzo dobrze rejestrowały się naczepy. Ich udział wyniósł prawie 24% wobec 18% rok wcześniej po wzroście o 95,2% r/r. Przyczep było również więcej niż rok wcześniej o 40,3%, co przyczyniło się do wzrostu całej grupy przyczep i naczep.
Rejestracje ciężkich przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w ostatnim miesiącu 2020 r. zwiększyły się o 82,6% r/r trzeci miesiąc z rzędu wobec 54,8% r/r w listopadzie i 9,2% w październiku ub.r. a po wcześniejszych nieprzerwanych spadkach utrzymujących się od czerwca 2019. W skład tej grupy wliczane są niemal wszystkie naczepy, które tak dobrze teraz wypadły.
W grudniu ub.r. zarejestrowano więcej wszystkich rodzajów przyczep i naczep niż w listopadzie ub.r. o 3,3%,podczas gdy zazwyczaj w ostatnim miesiącu roku rejestracje całej zagregowanej grupy przyhamowują w porównaniu do poprzedniego miesiąca. W 2019 roku rejestracje w grudniu w porównaniu z listopadowymi były niższe o 13,4%.

Liczba rejestracji naczep w ostatnim miesiącu, wyniosła 1505 szt. i była wyższa niż rok wcześniej o 95,2% (+734 szt.). Przyczep przybyło 4860 (+40,2% r/r; +1396 szt.). Wzrost miał miejsce we wszystkich kategoriach: wolumenowych przyczep lekkich zarejestrowano 3215 szt. (+46,1%), przyczep ciężarowych 1036 szt. (+ 40,6%) a ciężarowych przyczep rolniczych (496 szt.; -18,6%). Również pozytywnie wypadły rejestracje nielicznych przyczep specjalnych (112 szt. +5,7%).

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w grudniu 2020r. 1638 pojazdów. Rezultat z ostatniego miesiąca był wyższy o 82,6% niż przed rokiem i niższy niż w listopadzie ub.r. o 16,7%.

Nowe przyczepy i naczepy o DMC>3,5 t

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł w grudniu ub.r. 1638 szt. i był wyższy niż rok wcześniej o 82,6% (+741 szt.). Ten wysoki wzrost wynika z niskiej bazy z grudnia 2019 r. bowiem rynek był w głębokiej defensywie już w II połowie 2019 i w pierwszych ośmiu miesiącach 2020 roku. Pozytywne sygnały obserwowaliśmy od początku III kw. kiedy w październiku rynek przyczep i naczep urósł o 9,2% a w listopadzie o 54,8%. Ostatni miesiąc 2020 r. był niższy niż listopad ub. roku (-16,7%) podobnie jak to miało miejsce w latach 2011 do 2019 ale tempo spadku było mniejsze niż w omawianym okresie kiedy to wahało się od -23% do ponad -34%.

W grudniu 2020 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t nastąpiła zmiana leadera została nim marka SCHMITZ CARGOBULL po wydaniu 532 pojazdów ze wzrostem o 488%. Na drugim miejscu był KRONE, który wprowadził 236 nowe pojazdy do użytkowania (+84%). Na trzecim, zakończył ostatni miesiąc WIELTON, po wydaniu 160 pojazdów i po 7% wzroście. Za nim KOEGEL – dostarczył użytkownikom 138 pojazdów (+146%). Piąte miejsce zajął SCHWARZMUELLER z liczbą 73 szt. (+170%).

Z rejestracją czasową w grudniu ub.r. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 182 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli mniej o (-69 szt.; -27,5%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był WIELTON – 109 szt., BODEX – 32 szt. następnie WECON 12 szt.


Jaki był rok 2020 dla producentów naczep

W całym 2020 r. zarejestrowano łącznie 80 046 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik niższy zaledwie o (-1,8%) niż rok wcześniej ( -1462 szt.). Rejestracje przyczep, które wzrosły o 7,1% zapewniły utrzymanie stabilnego rezultatu całej zagregowanej grupy. Wśród naczep wynik zmniejszył się zdecydowanie o 28,2%. Składowa grupa nowych, ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła w tym czasie 16 445 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 28,4% w skali roku.

W całym 2020 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 16 445 szt.; o 28,4% mniej niż w 2019. Tylko przyczep przybyło 1718 szt. (-30%) a naczep 14 727(-28,2%).

W rankingu marek w 2020 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t:
- SCHMITZ CARGOBULL, który wydał 3 522 szt. - znacznie mniej pojazdów niż przed rokiem (-1564 szt.; -31%) - 21% udz. w rynku.
- KRONE z liczbą rejestracji 2799 szt. i stratą o 30%. 17% udział w rynku.
- WIELTON - 1,7 pkt. proc. w rynku do (12,4%), po rejestracji 2043 szt. ale również notuje głęboki spadek (-37%).
- KOEGEL, dostarczył klientom 1273 pojazdów po spadku o 25%. Jego udział w skali roku (8%) jest wyższy o 0,3 pkt. proc.
- SCHWARZMUELLER wydał 683 szt. to pierwsza marka ze wzrostem rezultatów (+ 20%). Udziału do poziomu 4,1%.
- BODEX otworzył drugą piątkę z wynikiem 648 szt. i wzrostem o 3%.
- KAESSBOHRER (447szt.; -55%).

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku ub.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 8 015 szt.; mniej (-46% ; -4496 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział sięga 49% wobec 54% w 2019 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce KRONE (1972 szt.), następnie SCHMITZ CARGOBULL (1515 szt.) i WIELTON (1195szt.), a dalej KOEGEL (1162szt.). Liderzy w tej grupie odczuli spadki odpowiednio o 37%, 43%, 45% i 26%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 3067 szt. (-7%). Zajęły 19% rynku wobec 14% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1929 chłodni (-15%), 810 (-4%) furgonów uniwersalnych i 325 izoterm (+83%), których w 2019 roku było 178 szt. Najwięcej chłodni zarejestrowały marki SCHMITZ CARGOBULL (1346) i KRONE (459).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 2515 szt. -28%. Zajęły 15% rynku o 0,4 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą to do marek: BODEX (503 szt.; +3%), KEMPF (380szt.; -11% ) i WIELTON (315 szt. -44%). Za nim SCHMITZ CARGOBULL (238 szt.; -54%)
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 580 szt. cystern (-12%), 325 szt.. (-6%) kłonicowych i niskopodwoziowych 306 szt. a pojemników 285.

Na podstawie danych PZPM

 

 

 

Przeczytaj też:
Wielton z szerokim portfolio innowacyjnych pojazdów i rozwiązań na NUFAM 2023 Wielton, podczas Specjalistycznych Targów Pojazdów Użytkowych NUFAM 2023 w Karlsruhe, zaprezentuje aż 8 nowoczesnych produktów.
Naczepy Wielton ponownie we flocie Dobosz Trans W 2023 roku firma transportowa Dobosz Trans zamówiła łącznie u wieluńskiego producenta ponad 80 standardowych naczep kurtynowych.
Nowa generacja opon do naczep Krone Latem 2023 roku producent naczep firma Krone wprowadzi nową generację opon Krone Trusted Tyre Comfort.
Wielton nowym dostawcą naczep dla duńskiego PNO Duńska firma PNO, specjalizująca się w wynajmie naczep, rozpoczęła współpracę z polskim producentem naczep.
60 naczep kurtynowych Wielton dołączyło do floty MAGTRANS Firma transportowa MAGTRANS Sp. z o. o., mająca swoją siedzibę w Busku-Zdroju, zamówiła u wieluńskiego producenta naczepy kurtynowe Curtain Master Mega.
500 naczepa Schmitz Cargobull dla FM Logistic EWT Truck & Trailer Polska Sp. z. o. o., generalny przedstawiciel firmy Schmitz Cargobull w Polsce współpracuje FM Logistic niemal od początku swojej działalności.
Oficjalne otwarcie zakładu Schmitz Cargobull w Wielkiej Brytanii Premierą jest nowa naczepa firanka S.CS FREEPOST, która jest również po raz pierwszy prezentowana angielskim przewoźnikom.
Naczepa Profi Liner firmy Krone ma już 25 lat! Naczepa kurtynowa Profi Liner firmy Krone obchodzi w tym roku swoje 25 urodziny.
Na pierwszy ogień - Mercedes-Benz Trucks EWT Automotive Serwis samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks EWT Automotive w Jeżewie wspiera strażaków z lokalnych OSP.