Elektryczne samochody dostawcze MAN TGE we flocie DPD Polska

MAN eTGE

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN TGE.

 

Auta sfinansuje Carefleet S.A., jedna z czołowych na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym pojazdów dla dużych przedsiębiorstw i sektora MŚP. Jest to jedno z większych zamówień na 100-procentowo elektryczne samochody dostawcze zrealizowane dotychczas w naszym kraju.
Globalna strategia DPDgroup zakłada, że do 2025 roku w 225 miastach Europy przesyłki będą dostarczane w sposób neutralny dla środowiska.

- Wszystkie auta zostały wyposażone w nowoczesne rozwiązania umożliwiające komfortową i bezpieczną pracę kurierów, a jednocześnie są ekonomiczne, ciche i przyjazne środowisku. Co więcej, biorąc pod uwagę sposób ich wykorzystania w terenie miejskim, czyli pokonywanie krótkich tras i częste zatrzymywanie pracy silnika, pod wieloma względami stanowią korzystniejszą alternatywę dla pojazdów z napędami tradycyjnymi - mówi Kamil Tokarski, regionalny kierownik sprzedaży w Carefleet S.A. - Jesteśmy dumni, że jeden z naszych Klientów przeciera w Polsce szlaki w obszarze transportu ekologicznego, a my możemy go w tym wspierać – dodaje.

Samochody w pełni elektryczne to w Polsce wciąż nisza. Jak wynika z Licznika Elektromobilności uruchomionego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, pod koniec listopada 2020 r. po polskich drogach jeździło 17 121 elektrycznych samochodów osobowych, z których 54% (9 214 sztuk) stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Pozostała część, czyli 7 907 sztuk, to hybrydy typu plug-in. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych w tym samym okresie wynosił 757 sztuk. Znaczna ich część znajdowała się w posiadaniu firm.

Samochody MAN eTGE, które trafią do floty DPD Polska, zostały sfinansowane przez Carefleet S.A. w formie wynajmu długoterminowego. Jest to rozwiązanie o wiele korzystniejsze niż kredyt, leasing czy zakup, gdyż nie wymaga zaangażowania środków własnych, które można przeznaczyć na realizację innych działań firmy.

- Istotne korzyści z finansowania pojazdów w formie wynajmu długoterminowego odczuwają na pewno przedsiębiorcy, którzy nabywają większą ilość samochodów lub pojazdy droższe – dobrym przykładem są auta elektryczne, których cena jest wciąż relatywnie wysoka - mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A. - Uważam, że firmy specjalizujące się w wynajmie długoterminowym, biorąc na siebie ciężar finansowania samochodów elektrycznych, w kolejnych latach znacznie przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Polsce. Jako firma Carefleet wspieramy śmiałe i ambitne inicjatywny naszych Klientów, a przynależność do Grupy Credit Agricole, jednej z największych grup bankowych na świecie, daje nam możliwość realizowania bardzo dużych, wielomilionowych kontraktów w tym obszarze - dodaje.

Przeczytaj też:
Amazon chce kupić do 2500 elektrycznych ciężarówek

Do 2025 roku Amazon planuje zakup do 2500 całkowicie elektrycznych ciężarówek Lion 6 i Lion 8 od kanadyjskiego producenta Lion Electric.

 

Kiedy Rajd Dakar z samochodami napędzanymi wodorem?

W styczniu w Arabii Saudyjskiej rozegra się najsłynniejszy rajd świata - Dakar.

 

Ekologia w mieście - elektryczne i gazowe autobusy w 2020 roku

Coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

 

e-ciężarówka Mercedes-Benz na testach w Netto

Netto testuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu i dostarczania towary do swoich oddziałów w Hamburgu. Dla dyskontu ważne jest, że e-ciężarówka Mercedes-Benz nie tylko jeździ cicho, ale jest również bezemisyjna.

 

Kamaz zaprezentował elektryczny pojazd

Wyścig producentów samochodów o to kto jest bardziej ekologiczny dotarł również do Rosji.

 

Volvo Trucks dostarczy podwozia do konwersji elektrycznej dla Futuricum. Faun zajmie się sprzedażą e-ciężarówek

Zakres zamówienia na ciężarówki Volvo obejmuje dostawę podwozia, współpracę przy sprzedaży oraz dostęp do istniejącej infrastruktury posprzedażowej.

 

Za dwadzieścia lat nie będzie już ciężarówek z dieslem

Wiodący europejscy producenci ciężarówek chcą sprzedawać pojazdy bez paliw kopalnych dopiero od 2040 roku. Jest to konieczne, aby osiągnąć cel neutralności klimatycznej na 2050 r.

 

Scania podsumowuje 2020 rok

Mocna druga połowa roku i nowości produktowe, tak w skrócie można podsumować 2020 rok w Scania.

 

Ciekły wodór w samochodach ciężarowych

Firma Linde (NYSE: LIN; FWB: LIN) i spółka Daimler Truck AG podpisały porozumienie w sprawie wspólnego opracowania nowej generacji urządzeń do tankowania ciekłym wodorem samochodów ciężarowych z napędem na ogniwa paliwowe.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL