Koszty transportów z Francji do Wielkiej Brytanii wzrosły ponad czterokrotnie

Dover Port

Wraz z nadejściem Brexitu zwiększył się czas oczekiwania na granicy UE-Wielka Brytania.

 

Spowodowało to podniesienie stawek za frachty w kierunku Wysp. Drugim argumentem za podwyżkami jest konieczność każdorazowego wykonywania testów na obecność koronawirusa przez kierowców ciężarówek.

Niestety w okresie bożonarodzeniowym politycy nie ułatwili kierowcom powrotów do domów na święta. Efektem tego jest niechęć firm transportowych do wykonywania przewozów do Wielkiej Brytanii. Nieliczni przewoźnicy, którzy oferują taka usługe wykorzystali koniunkturę i od razu podnieśli stawki.

Cena transportu przez kanał La Manche osiągnęła w ostatnim tygodniu roku 2020 poziom 6 euro za kilometr za w pełni załadowaną ciężarówkę - donosi portal forsal.pl. Jak wynika z danych globalnej platformy transportowej Transporeon, w szczególnych przypadkach firmy pobierają nawet 10 euro za kilometr.

Wysokie ceny są wynikiem braku porządku i właściwego zabezpieczenia odpraw na granicach. Od nowego roku zwiększyły się też wymagania biurokratyczne, co przekłada się na dłuży czas potrzebny na przygotowanie dokumentów przewozowych oraz duży odsetek odrzuceń wadliwie wypełnionych deklaracji celnych.

Obecnie na granicach nie zobaczymy już scen, jak z końca grudnia, jednak wszyscy zapłacimy więcej za towary importowane z Anglii.

 

 

 

Przeczytaj też:
Kolejny duży przewoźnik odmawia wysyłania transportów do Anglii

Niemiecka grupa logistyczna DB Schenker zawiesiła usługi doręczeń transgranicznych z powodu nowej biurokracji i procedur celnych nałożonych Przez Wielka Brytanię. DB Schenker twierdzi, że tylko 10 procent przesyłek do Wielkiej Brytanii ma prawidłową dokumentację.

 

Brexit: celnicy konfiskują kanapki z szynką kierowcom ciężarówek

Od 1 stycznia 2021 Wielka Brytania opuściła UE. Poprzedziło to dość duży chaos na granicach, ale to nie koniec niedogodności.

 

Po czym rozpoznasz cywilny radiowóz

Cywilne samochody z radarami jeżdżą po całej Francji, do końca 2021 r. w 8 regionach będzie eksploatowanych ponad 200 pojazdów.

 

Komu opłaca się korzystać z usług spedycji lotniczej?

Dowiedz się czym jest spedycja lotnicza, z jakimi wiąże się zaletami oraz jakie posiada wady.

 

Rusza jeden z największych procesów sądowych w branży transportowej

Pierwszy pozew przeciwko Vlantana Norway od czasu ogłoszenia upadłości firmy w 2020 r.

 

Trudne warunki na drogach w Niemczech. Policja zmniejsza maksymalną dopuszczalną prędkość

Śnieg i lód od soboty rano utrudniają ruch na autostradzie A2 między Magdeburgiem a Braunschweig.

 

Niefortunne zderzenie ciężarówki z samolotem na lotnisku w Gdańsku

Wypadki ciężarówek lotniskowych zdarzają się niezmiernie rzadko. Procedury związane z poruszaniem się samochodów obsługi technicznej są bardzo surowe, a kierowcy takich pojazdów muszą przechodzić specjalne szkolenia.

 

Ciężarówki w drodze do Wielkiej Brytanii - na co trzeba zwrócić uwagę

Pomimo osiągniętego porozumienia między Wielką Brytanią a UE, wymagania dotyczące deklaracji celnych, sanitarnych, bezpieczeństwa i ochrony pozostają niezmienione.

Nie powinno być kłopotów z testami dla kierowców ciężarówek w Wielkiej Brytanii

Rząd w Londynie zwiększył możliwości testowania kierowców ciężarówek pod kątem koronawirusa przed wyjazdem przez kanał La Manche lub Eurotunnel do Francji.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL