Ciężarówki w drodze do Wielkiej Brytanii - na co trzeba zwrócić uwagę

EuroTunel ciężarówki

Pomimo osiągniętego porozumienia między Wielką Brytanią a UE, wymagania dotyczące deklaracji celnych, sanitarnych, bezpieczeństwa i ochrony pozostają niezmienione.


Poniżej zamieszczamy istotne przypomnienia i uwagi przekazane przez operatora Eurotunnelu do ZMPD:

Przed podróżą:
- Uzyskaj MRN/kody kreskowe (i sanitarne, jeśli istnieje taka potrzeba)
- Uzyskaj GMR w systemie GVMS (tylko dla przewozu w tranzycie z UE do Wielkiej Brytanii)
- Poprzez swoje konto internetowe Eurotunnel utwórz przepustkę graniczną Eurotunnel Border Pass do 30 minut przed przybyciem.
- Jeśli z jakiś powodów nie utworzyłeś przepustki Eurotunnel przez internet, upewnij się, że kierowcy mają przy sobie kody kreskowe gotowe do okazania na Pit Stopie.
Należy jednak pamiętać, że na Pit Stopie można wprowadzić nie więcej niż 12 kodów kreskowych dla jednego pojazdu. W przypadku większej liczby kodów należy spakować je do tzw. "elektronicznej koperty".

Na terminalu:
- Dzięki przepustce Eurotunnel Border Pass informacje są automatycznie powiązane z numerem rejestracyjnym pojazdu i rozpoznawane, zatem nie ma już żadnych formalności do wypełnienia przez kierowcę na Pit Stopie!
- Jeśli jednak nie skorzystasz z internetowej przepustki, odpowiednie dokumenty należy okazać na Pit Stopie. Kody kreskowe zostaną zeskanowane i połączone z numerem rejestracyjnym pojazdu.
- Po przybyciu do Coquelles z Wielkiej Brytanii: kierowcy muszą postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na zielonym lub pomarańczowym pasie podróży, zgodnie z ich statusem celnym.
- W przypadku konieczności jazdy pomarańczowym pasem do Centre Douane SIVEP, zespół Służb Granicznych Eurotunnel jest gotowy do pomocy kierowcom, aby ułatwić kontrole i koordynować współpracę między władzami a agentami celnymi (RDE).

Nie zapomnij!
- Deklaracja ICS jest obowiązkowa w przypadku transportu towarów z Wielkiej Brytanii do UE.
- Gdy towary są przewożone w procedurze tranzytu, tranzytowy dokument towarzyszący (TAD) musi znajdować się w pojeździe,.
- Zaświadczenie sanitarne musi również znajdować się w pojeździe, chyba że wypełniono DSCE on-line.
- Podczas podróży z Wielkiej Brytanii do UE wymagane jest zezwolenie na dostęp do Kent złóż wniosek tutaj.

Przydatny przewodnik pozwalający na weryfikację przygotowania do przekroczenia granicy dostępny jest pod adresem: https://www.eurotunnelfreight.com/uk

Przeczytaj też:
Kolejny duży przewoźnik odmawia wysyłania transportów do Anglii

Niemiecka grupa logistyczna DB Schenker zawiesiła usługi doręczeń transgranicznych z powodu nowej biurokracji i procedur celnych nałożonych Przez Wielka Brytanię. DB Schenker twierdzi, że tylko 10 procent przesyłek do Wielkiej Brytanii ma prawidłową dokumentację.

 

Brexit: celnicy konfiskują kanapki z szynką kierowcom ciężarówek

Od 1 stycznia 2021 Wielka Brytania opuściła UE. Poprzedziło to dość duży chaos na granicach, ale to nie koniec niedogodności.

 

Po czym rozpoznasz cywilny radiowóz

Cywilne samochody z radarami jeżdżą po całej Francji, do końca 2021 r. w 8 regionach będzie eksploatowanych ponad 200 pojazdów.

 

Komu opłaca się korzystać z usług spedycji lotniczej?

Dowiedz się czym jest spedycja lotnicza, z jakimi wiąże się zaletami oraz jakie posiada wady.

 

Rusza jeden z największych procesów sądowych w branży transportowej

Pierwszy pozew przeciwko Vlantana Norway od czasu ogłoszenia upadłości firmy w 2020 r.

 

Trudne warunki na drogach w Niemczech. Policja zmniejsza maksymalną dopuszczalną prędkość

Śnieg i lód od soboty rano utrudniają ruch na autostradzie A2 między Magdeburgiem a Braunschweig.

 

Niefortunne zderzenie ciężarówki z samolotem na lotnisku w Gdańsku

Wypadki ciężarówek lotniskowych zdarzają się niezmiernie rzadko. Procedury związane z poruszaniem się samochodów obsługi technicznej są bardzo surowe, a kierowcy takich pojazdów muszą przechodzić specjalne szkolenia.

 

Koszty transportów z Francji do Wielkiej Brytanii wzrosły ponad czterokrotnie

Wraz z nadejściem Brexitu zwiększył się czas oczekiwania na granicy UE-Wielka Brytania.

 

Nie powinno być kłopotów z testami dla kierowców ciężarówek w Wielkiej Brytanii

Rząd w Londynie zwiększył możliwości testowania kierowców ciężarówek pod kątem koronawirusa przed wyjazdem przez kanał La Manche lub Eurotunnel do Francji.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL