Kiedy Rajd Dakar z samochodami napędzanymi wodorem?

W styczniu w Arabii Saudyjskiej rozegra się najsłynniejszy rajd świata - Dakar.
Grupa GAUSSIN ma ambicję być pierwszym zespołem na świecie, która wystawi w Dakarze ciężarówki zasilane ogniwami wodorowymi. Firma sama opracuje ciężarówkę, ale skorzysta z zespołu doświadczonych kierowców. Celem jest ustanowienie rekordu zasięgu dla pojazdów elektrycznych napędzanych wodorem, ale także wykazanie niezawodności i bezpieczeństwa technologii Gaussin. W tym celu firma nawiązała współpracę z zespołem Swiss Rebellion, który w 2021 roku będzie rywalizował dwoma samochodami osobowymi wraz z ciężarówką serwisową. Zebranie doświadczeń kierowców rajdowych ma posłużyć do zbudowania optymalnych samochodów elektrycznych do rajdów.
Zapoczątkowany w 1978 roku, i pierwotnie znany pod nazwą jako: Paryż-Dakar, Dakar to najsłynniejszy rajd w historii światowej motoryzacji. Organizowany był od początku do 2008 roku w Afryce, następnie od 2009 do 2019 roku w Ameryce Południowej W 2020 roku wydarzenie miało miejsce w Arabii Saudyjskiej i obecnie również będzie się odbywać na tym terytorium.
Wydaje się, że również Dakar nie oprze sie tendencji "bycia" ekologicznym. Takie założenia już powzięto i tak, do 2030 roku Rajd Dakar ma stać się 100% ekologiczny.

Do 2025 roku Amazon planuje zakup do 2500 całkowicie elektrycznych ciężarówek Lion 6 i Lion 8 od kanadyjskiego producenta Lion Electric.

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN TGE.

Coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

Netto testuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu i dostarczania towary do swoich oddziałów w Hamburgu. Dla dyskontu ważne jest, że e-ciężarówka Mercedes-Benz nie tylko jeździ cicho, ale jest również bezemisyjna.

Wyścig producentów samochodów o to kto jest bardziej ekologiczny dotarł również do Rosji.

Zakres zamówienia na ciężarówki Volvo obejmuje dostawę podwozia, współpracę przy sprzedaży oraz dostęp do istniejącej infrastruktury posprzedażowej.

Wiodący europejscy producenci ciężarówek chcą sprzedawać pojazdy bez paliw kopalnych dopiero od 2040 roku. Jest to konieczne, aby osiągnąć cel neutralności klimatycznej na 2050 r.

Firma Linde (NYSE: LIN; FWB: LIN) i spółka Daimler Truck AG podpisały porozumienie w sprawie wspólnego opracowania nowej generacji urządzeń do tankowania ciekłym wodorem samochodów ciężarowych z napędem na ogniwa paliwowe.

Niemożliwe do zrealizowania wartości graniczne nowej normy emisji spalin Euro 7, o których obecnie dyskutuje się publicznie, wyrządzają więcej szkody niż pożytku.