Kto dostarcza szczepionki na Covid-19

Szczepionka Pfizer i BioNTech na COVID-19 jest rozprowadzana w Europie od 26 grudnia.
Producent farmaceutyczny Pfizer zlecił transport szczepionek dostawcy logistycznemu - firmie H.Essers. H.Essers wyspecjalizował się w transportach dla sektora farmaceutycznego i od piętnastu lat ściśle współpracuje z firmą Pfizer.
H.Essers będzie w nadchodzących miesiącach odpowiedzialny za całą dystrybucję drogową do różnych platform, w tym na lotniska w całej Europie. Dzięki własnej flocie, 600 specjalnych naczep z kontrolowaną temperaturą, dostawca usług logistycznych może bardzo elastycznie reagować na zlecenia, nawet w wyjątkowych okresach szczytu.
Ścisłe przestrzeganie wymagań temperaturowych w transporcie szczepionek wymaga też odpowiednich opakowań dobrze znoszących połączenie z suchym lodem. H.Essers monitoruje lokalizację i temperaturę naczep przez całą dobę. Transportom towarzyszy eskorta ochrony.

Niemiecka grupa logistyczna DB Schenker zawiesiła usługi doręczeń transgranicznych z powodu nowej biurokracji i procedur celnych nałożonych Przez Wielka Brytanię. DB Schenker twierdzi, że tylko 10 procent przesyłek do Wielkiej Brytanii ma prawidłową dokumentację.

Dowiedz się czym jest spedycja lotnicza, z jakimi wiąże się zaletami oraz jakie posiada wady.

Wraz z nadejściem Brexitu zwiększył się czas oczekiwania na granicy UE-Wielka Brytania.

Pomimo osiągniętego porozumienia między Wielką Brytanią a UE, wymagania dotyczące deklaracji celnych, sanitarnych, bezpieczeństwa i ochrony pozostają niezmienione.

Pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 ton będą mogły jeździć po drogach publicznych bez zezwoleń.

Dyskusja na temat tzw. pakietu mobilności w branży TSL nie cichnie od kilku miesięcy. Przegłosowane w lipcu przepisy dotykają między innymi norm socjalnych, tachografów, czy wynagrodzeń kierowców.

Firmy nie dają się pandemii - 25 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy kupi przynajmniej jeden samochód.

Od 1 stycznia 2021 r. wejdą w życie zmiany dekretu rządu Republiki Czeskiej nr 240/2014 Dz. i dekret nr 470/2012 Coll. W efekcie zacznie obowiązywać kilka ważnych zmian w elektronicznym systemie poboru opłat za pojazdy powyżej 3,5 tony DMC.

Branża TSL nieuchronnie zmierza w kierunku cyfryzacji. Mimo to przedsiębiorcy transportowi nadal posługują się papierowymi kartami drogowymi. Jakie są ich zalety, na co uważać i czy tradycyjne pliki dokumentów mogą zostać zastąpione wydrukami generowanymi za pomocą narzędzi telematycznych?