Lipiński IVECO

IVECO Poland przekazało 30 ciągników siodłowych IVECO S-WAY na gaz ziemny

Do floty pojazdów IVECO LNG firmy PUH EXPORT-IMPORT Adam Lipiński, dołączyły najnowsze ciągniki siodłowe napędzane skroplonym gazem ziemnym. Przewoźnik w grudniu 2019 roku odbierał jako pierwszy w Polsce najnowszy ciągnik IVECO S-WAY.

 

Międzynarodowy operator logistyczny, firma PUH EXPORT-IMPORT Adam Lipiński z siedzibą w Sierpcu, powiększył swoją flotę pojazdów ciężkich o najnowsze pojazdy IVECO S-WAY Natural Power o mocy 460 KM, zasilane wyłącznie gazem ziemnym (LNG - Liquefied Natural Gas) i wyposażone w dwa zbiorniki kriogeniczne o pojemności 460 l (194 kg) każdy, zapewniające łącznie zasięg do 1600 kilometrów na jednym tankowaniu.

Łącznie firma transportowa z Sierpca ma już 50 ciągników IVECO zasilanych gazem ziemnym, są to modele IVECO Stralis LNG i najnowsze IVECO S-WAY LNG. W chwili obecnej przewoźnik użytkuje w sumie 170 ciągników siodłowych marki IVECO.

Oficjalne przekazanie ostatniej partii 19 pojazdów IVECO S-WAY NP 460 LNG, z zamówionych 30 ciągników, miało miejsce w siedzibie dealera IVECO TNC w Lubiczu. Wśród odebranych pojazdów znajduje się 20 IVECO S-WAY w wersji Low Tractor, 10 w wersji Standard, z których 5 wyposażonych jest w pakiet ADR, służący do przewozu ładunków niebezpiecznych. Dodatkowo należy wspomnieć o bogatym wyposażeniu, obejmującym m.in.: klimatyzację postojową, retarder hydrauliczny, pełne oświetlenie LED, lodówki PREMIUM, nawigację satelitarną oraz aluminiowe felgi. Na pokładzie nie mogło zabraknąć oczywiście nowoczesnej skrzyni biegów HI-TRONIX i systemów wspomagających HI-CRUISE, które są niewątpliwym atutem nowoczesnych IVECO S-WAY.

30 nowoczesnych S-WAY otrzymało pakiet serwisowy 2XL Live zawierający między innymi holowanie, obsługę akumulatorów, Assistance Non Stop oraz obsługę eksploatacyjną wraz z pełną gwarancją na cały pojazd przez okres 60 miesięcy.

Oficjalne przekazanie pojazdów poprzedzało profesjonalne szkolenie kierowców przewoźnika przeprowadzone przez trenera Akademii Jazdy IVECO. Obejmowało ono nie tylko naukę techniki ekonomicznej jazdy, ale również obsługę systemu IVECO HI-CRUISE GPS posiadającego zintegrowane funkcje wspomagające prowadzenie pojazdu, takie jak Eco-Roll oraz przewidujące sterowanie zmianą biegów i tempomatem, wykorzystując w tym celu najnowocześniejszą technologię mapowania GPS. Poznanie nowoczesnego systemu komunikacji IVECO S-WAY pozwoli kierowcom zmaksymalizować dyspozycyjność i wydajność pojazdu, dzięki wykorzystaniu usługi pomocy zdalnej oraz bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania i diagnostyki. Pomoc zdalna polega na interwencji Control Room IVECO w momencie, gdy system wykryje potencjalne usterki, które mogą wystąpić w niedalekiej przyszłości. System poinformuje też kierowcę o konieczności wizyty w serwisie. Dzięki temu uniknie on nieplanowanych postojów.

IVECO S-WAY niesie ze sobą wszystkie zalety wprowadzone w poprzednich generacjach i dodaje nową kabinę, całkowicie przeprojektowaną z myślą o potrzebach kierowcy i właściciela. W obliczu ostrej konkurencji operatorzy logistyczni potrzebują najwyższego poziomu dyspozycyjności, wydajności i produktywności swoich flot. Nowy IVECO S-WAY doskonale spełnia to wymaganie, oferując kompletny pakiet funkcji i usług, które nie mają sobie równych. Samochód został opracowany z naciskiem na najwyższy komfort kierowcy, zrównoważony rozwój oraz nowy, rozszerzony poziom komunikacji.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
IVECO S-WAY LNG dla firmy Don Trucking Firma transportowa Don Trucking odebrała ciągniki IVECO S-WAY NP w wersji LNG wyposażone w silnik o mocy 460 KM.