e-ciężarówka Mercedes-Benz na testach w Netto

eActros test

Netto testuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu i dostarczania towary do swoich oddziałów w Hamburgu. Dla dyskontu ważne jest, że e-ciężarówka Mercedes-Benz nie tylko jeździ cicho, ale jest również bezemisyjna.

 

Patrick Gentner, Key Account Management w Mercedes-Benz Trucks komentuje: - Ponad dwa lata temu stworzyliśmy tak zwaną "innowacyjną flotę", aby przetestować elektryczne Actrosy. eActros był już używany w transporcie produktów o kontrolowanej temperaturze w różnych miastach w pierwszej fazie testów. Cieszymy się, że Netto Marken-Discount, nasz wieloletni i ceniony partner, bierze teraz udział w intensywnych testach dla klientów Mercedes-Benz. Zwłaszcza miejski transport schłodzonej żywności jest ważnym wyzwaniem elektrycznego Actrosa, który w nadchodzącym roku będzie juz produkowany seryjnie.

W pełni elektryczna ciężarówka ma zasięg około 200 kilometrów i dopuszczalną masę całkowitą 26 ton. Jest lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 i dlatego może z łatwością poruszać się po trasach, które są ograniczone zakazami jazdy dla diesli. Dzięki szybkiemu procesowi ładowania (moc 150 kW), pojazd elektryczny można ponownie w pełni naładować w ciągu zaledwie dwóch godzin. Ciężarówka pokonuje trzy do czterech tras dziennie na odległość ponad 100 kilometrów. W Netto elektryczna ciężarówka przewozi towary sypkie, owoce i warzywa, a także produkty mleczne. E-ciężarówka ma chłodnię na produkty, które wymagają obniżonej temperatury.

Flota Netto w samych Niemczech liczy sobie 520 własnych pojazdów. Netto - jako pierwszy duży dyskont spożywczy - wyposażył całą swoją flotę samochodów ciężarowych w asystentów martwego pola podczas skrętu. Pięć ciężarówek Netto w regionie Hodenhagen jeździ w zrównoważony sposób: napędzane są gazem ziemnym.

Przeczytaj też:
Amazon chce kupić do 2500 elektrycznych ciężarówek

Do 2025 roku Amazon planuje zakup do 2500 całkowicie elektrycznych ciężarówek Lion 6 i Lion 8 od kanadyjskiego producenta Lion Electric.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN TGE we flocie DPD Polska

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN TGE.

 

Kiedy Rajd Dakar z samochodami napędzanymi wodorem?

W styczniu w Arabii Saudyjskiej rozegra się najsłynniejszy rajd świata - Dakar.

 

Ekologia w mieście - elektryczne i gazowe autobusy w 2020 roku

Coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

 

Kamaz zaprezentował elektryczny pojazd

Wyścig producentów samochodów o to kto jest bardziej ekologiczny dotarł również do Rosji.

 

Volvo Trucks dostarczy podwozia do konwersji elektrycznej dla Futuricum. Faun zajmie się sprzedażą e-ciężarówek

Zakres zamówienia na ciężarówki Volvo obejmuje dostawę podwozia, współpracę przy sprzedaży oraz dostęp do istniejącej infrastruktury posprzedażowej.

 

Za dwadzieścia lat nie będzie już ciężarówek z dieslem

Wiodący europejscy producenci ciężarówek chcą sprzedawać pojazdy bez paliw kopalnych dopiero od 2040 roku. Jest to konieczne, aby osiągnąć cel neutralności klimatycznej na 2050 r.

 

Scania podsumowuje 2020 rok

Mocna druga połowa roku i nowości produktowe, tak w skrócie można podsumować 2020 rok w Scania.

 

Ciekły wodór w samochodach ciężarowych

Firma Linde (NYSE: LIN; FWB: LIN) i spółka Daimler Truck AG podpisały porozumienie w sprawie wspólnego opracowania nowej generacji urządzeń do tankowania ciekłym wodorem samochodów ciężarowych z napędem na ogniwa paliwowe.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL