Scania podsumowuje 2020 rok

Mocna druga połowa roku i nowości produktowe, tak w skrócie można podsumować 2020 rok w Scania.
Największą z nowości tego roku jest wprowadzenie na rynek gamy elektrycznych pojazdów ciężarowych Scania: w pełni elektrycznego pojazdu ciężarowego oraz hybrydy plug-in. Pojazdy są przystosowane przede wszystkim do pracy w mieście, m.in. w transporcie dystrybucyjnym.
- Jako pierwszy producent pojazdów użytkowych na świecie Scania wprowadziła gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych. To nasz kolejny krok w stronę świata wolnego od paliw kopalnych. Zelektryfikowane pojazdy to nie tylko czyste powietrze, ale także mniej hałasu w miastach. Mogą wykonywać nocne dostawy, gdy ulice i parkingi są puste. Praca przebiega szybciej oraz przy niższym wydatku energii. Pojazd jest lepiej wykorzystany, a transport bardziej wydajny – komentuje Tomasz Cwalina, dyrektor sprzedaży samochodów ciężarowych Scania Polska S.A.
W pełni elektryczna ciężarówka Scania ma silnik elektryczny o mocy 230 kW (310 KM) i pakiety baterii o pojemności 165 – 300 kWh. Dostępne są zestawy złożone z 5 lub 9 baterii. Większy z nich zapewnia zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Hybryda plug-in Scania umożliwia pokonywanie długich dystansów z wykorzystaniem silnika spalinowego oraz do 60 km w oparciu o pracę silnika elektrycznego, tam gdzie to jest wymagane. Oba typy napędu: elektryczny i hybrydowy wykorzystują system modułowy Scania.
Najwyższa moc silnika w historii Scania
Kolejna premiera to nowe silniki Scania V8. Oprócz nowych zestawów mocy 530, 590, 660 i rekordowych 770 KM, silniki oferują też znacząco niższe zużycie paliwa.
– Nowy silnik Scania V8 to powód do dumy. Nie tylko dlatego, że ma tak wysokie osiągi. Co najmniej tak samo ważny jest sposób, w jaki je generuje. Imponujący moment obrotowy 3700 Nm jest w nim dostępny przy zaledwie 1000 obr./min. Niskie obroty to niskie spalanie, także podczas jazdy z ciężkim ładunkiem lub w górach, a do takich zadań przede wszystkim przeznaczona jest Scania V8 – dodaje Tomasz Cwalina.
W nowym silniku Scania V8 zastosowano też wiele innych rozwiązań sprzyjających lepszemu wykorzystaniu energii paliwa, m.in. wyższy stopień sprężania, nową pompę paliwa czy osprzęt, który można odłączyć, kiedy nie pracuje. Wraz z nowym silnikiem Scania wprowadziła nową rodzinę zautomatyzowanych skrzyń biegów G33, o jeszcze większej rozpiętości przełożeń, bardziej precyzyjnym sterowaniu i obniżonych oporach wewnętrznych. Tak skonstruowany układ napędowy jest doskonałym rozwiązaniem dla zestawów o zwiększonej długości i masie, które są prostą receptą na podniesienie wydajności transportu i zmniejszenie natężenia ruchu na trasach międzynarodowych

Do 2025 roku Amazon planuje zakup do 2500 całkowicie elektrycznych ciężarówek Lion 6 i Lion 8 od kanadyjskiego producenta Lion Electric.

W grudniu 2020 r. zarejestrowano 2448 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to więcej aż o 37,9% niż rok wcześniej.

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN TGE.

Firmy nie dają się pandemii - 25 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy kupi przynajmniej jeden samochód.

Wraz z nowym rokiem w życie wchodzą europejskie przepisy obligujące producentów nowych pojazdów, głównie osobowych, do redukcji zanieczyszczeń pochodzących ze spalin. Samochody emitujące ich nadmierną ilość i nie posiadające urządzeń monitorujących zużycie paliwa lub energii, nie będą dopuszczone do ruchu.

Netto testuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu i dostarczania towary do swoich oddziałów w Hamburgu. Dla dyskontu ważne jest, że e-ciężarówka Mercedes-Benz nie tylko jeździ cicho, ale jest również bezemisyjna.

Wyścig producentów samochodów o to kto jest bardziej ekologiczny dotarł również do Rosji.

Zakres zamówienia na ciężarówki Volvo obejmuje dostawę podwozia, współpracę przy sprzedaży oraz dostęp do istniejącej infrastruktury posprzedażowej.

Wiodący europejscy producenci ciężarówek chcą sprzedawać pojazdy bez paliw kopalnych dopiero od 2040 roku. Jest to konieczne, aby osiągnąć cel neutralności klimatycznej na 2050 r.