Niemcy biją na alarm. Norma emisji spalin Euro 7 - niemożliwa do zrealizowania

Norma emisji spalin Euro 7

Niemożliwe do zrealizowania wartości graniczne nowej normy emisji spalin Euro 7, o których obecnie dyskutuje się publicznie, wyrządzają więcej szkody niż pożytku.

 

W perspektywie średnioterminowej uniemożliwiają zamianę starszych na nowoczesne, wyjątkowo niskoemisyjne silniki spalinowe. Rada dyrektorów Centralnego Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Pojazdów Samochodowych (ZDK) opowiada się za wartościami granicznymi, które dają producentom samochodów możliwość dalszego rozwoju takich pojazdów w ramach strategii przyszłości otwartej na technologię po przystępnych kosztach. W przeciwnym razie mobilność wkrótce stałaby się dla wielu osób nieosiągalna.

W związku z tym ZDK wyraźnie poparł stanowisko kanclerz Angeli Merkel, która stwierdziła, że ​​dalsze unowocześnianie technicznie silników spalinowych nie jest rzeczą dobrą. Ich zdaniem należy zbadać, co jest wykonalne z punktu widzenia ochrony klimatu, biorąc pod uwagę aspekty polityki strukturalnej.

Obecna flota ok. 48,2 mln wszystkich samochodów w Niemczech nie może zostać, w dającej się przewidzieć przyszłości, tak po prostu zastąpiona samochodami elektrycznymi. To kolejny powód, dla którego błędem jest wykluczanie silników spalinowych. - Nikt, kto działa na rzecz ochrony środowiska nie może zmuszać ludzi do pozbywania się, za wszelką ceną, starszych pojazdów - powiedział prezes ZDK.

 

 

 

Przeczytaj też:
Amazon chce kupić do 2500 elektrycznych ciężarówek

Do 2025 roku Amazon planuje zakup do 2500 całkowicie elektrycznych ciężarówek Lion 6 i Lion 8 od kanadyjskiego producenta Lion Electric.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN TGE we flocie DPD Polska

W pierwszym kwartale 2021 roku do floty DPD Polska trafi 50 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych marki MAN TGE.

 

Kiedy Rajd Dakar z samochodami napędzanymi wodorem?

W styczniu w Arabii Saudyjskiej rozegra się najsłynniejszy rajd świata - Dakar.

 

Ekologia w mieście - elektryczne i gazowe autobusy w 2020 roku

Coraz więcej w Polsce rejestruje się pojazdów z napędami alternatywnymi.

 

e-ciężarówka Mercedes-Benz na testach w Netto

Netto testuje w pełni elektryczną ciężarówkę do transportu i dostarczania towary do swoich oddziałów w Hamburgu. Dla dyskontu ważne jest, że e-ciężarówka Mercedes-Benz nie tylko jeździ cicho, ale jest również bezemisyjna.

 

Kamaz zaprezentował elektryczny pojazd

Wyścig producentów samochodów o to kto jest bardziej ekologiczny dotarł również do Rosji.

 

Volvo Trucks dostarczy podwozia do konwersji elektrycznej dla Futuricum. Faun zajmie się sprzedażą e-ciężarówek

Zakres zamówienia na ciężarówki Volvo obejmuje dostawę podwozia, współpracę przy sprzedaży oraz dostęp do istniejącej infrastruktury posprzedażowej.

 

Za dwadzieścia lat nie będzie już ciężarówek z dieslem

Wiodący europejscy producenci ciężarówek chcą sprzedawać pojazdy bez paliw kopalnych dopiero od 2040 roku. Jest to konieczne, aby osiągnąć cel neutralności klimatycznej na 2050 r.

 

Scania podsumowuje 2020 rok

Mocna druga połowa roku i nowości produktowe, tak w skrócie można podsumować 2020 rok w Scania.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL