Około 85 procent nowych Actrosów jest zamawianych z asystentem skrętu
Według Mercedes-Benz Trucks około 85 procent nowych modeli Actros kupowanych w Niemczech i Szwajcarii jest zamawianych z asystentem skrętu Sideguard Assist.
Manewr skrętu w ruchu miejskim należy do jednych z najmniej przyjemnych zadań kierowcy: Musi on bowiem zwracać jednocześnie uwagę na sygnalizację świetlną, oznakowanie, pojazdy jadące po przeciwnym i poprzecznym pasie drogi, a do tego jeszcze obserwować poruszających się z boku pieszych i rowerzystów. Poza tym sytuacja na drodze w każdej sekundzie może ulec zmianie. Także rowerzyści i piesi nie zawsze mają pewność, czy kierowca autobusu w ogóle ich widzi.
Sideguard Assist do ciężarówek Mercedes-Benz
Sideguard Assist opracowany przez Mercedes-Benz Trucks może wykorzystywać wieloetapowy proces sygnałów wizualnych i akustycznych, aby ostrzec kierowcę przed rowerzystami, hulajnogą elektryczną lub pieszymi w strefie widoczności radaru po stronie pasażera. Asystent skrętu S1R, w pełni zintegrowany z architekturą pojazdu, jest dostępny fabrycznie nie tylko w Mercedesie Actrosie. Można go zamówić do modeli: Arocs, Econic od 2016 roku, a od 2019 roku można go również doposażyć w wielu modelach tej serii (od roku budowy 2017).
- Cieszymy się, że coraz więcej firm transportowych ufa asystentowi skrętu i zapewnia swoim kierowcom ten ważny system bezpieczeństwa - mówi Andreas von Wallfeld, dyrektor marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks.
Od czerwca 2021 roku Mercedes-Benz Trucks zapowiedział wprowadzenie na rynek kolejnego systemu bezpieczeństwa: Active Sideguard Assist (ASGA). Mercedes-Benz jest pierwszym producentem, który oferuje tak zwany aktywny system asystenta skrętu. ASGA nie tylko wspiera kierowcę, może ostrzegać przed jadącymi rowerzystami, hulajnogą elektryczną lub pieszymi po stronie pasażera, ale może również zainicjować automatyczne hamowanie, jeśli kierowca nie zareaguje na dźwięki ostrzegawcze.