Nadchodzi premia za złomowanie ciężarówek

DAF CF

Każdy, kto ma złomowaną starą ciężarówkę i zamiast niej kupuje ciężarówkę Euro 6, powinien na tym skorzystać.

 

Z tej dobrej wiadomości będą mogli skorzystać jednak tylko nasi zachodni sąsiedzi, czyli firmy zarejestrowane na terenie Niemiec. Ciężarówki - nowa premia za złomowanie samochodów ciężarowych ma na celu usunięcie starych pojazdów użytkowych z dróg i zwiększenie sprzedaży nowszych modeli. Miliard, który przeznaczy na to rząd federalny, ma zostać podzielony: 500 mln euro na firmy, które zamieniają ciężarówki z normami emisji Euro 3, 4 i 5 na ciężarówki spełniające nową normę Euro 6 i kolejne 500 mln euro na zamówienia publiczne, czyli około wymiana starych wozów strażackich.

Jeśli chodzi o premię za złomowanie, rząd federalny deklaruje, że wymiana starszych pojazdów może w istotny sposób przyczynić się do ochrony klimatu. - Istnieje również znaczna potrzeba wymiany starych pojazdów w straży pożarnej i innych służbach ratowniczych - powiedział rzecznik Seibert. Finansowanie powinno również obejmować zakup inteligentnej technologii naczep, której stosowanie zapewnia znaczne rezerwy wydajności podczas eksploatacji. Seibert podaje jako przykłady systemy pomiaru powietrza w oponach lub kontroli obciążenia osi. W ten sposób rząd federalny odpowiada również na zapotrzebowanie przemysłu sektora naczep i dostawców komponentów.

Plany są źle odbierane przez ekologów, ponieważ promują w dalszym ciągu olej napędowy. Federalna Agencja Środowiska również skrytykowała tę propozycję. Prezydent Dirk Messner ostrzegł, że: - premia jest w rzeczywistości szkodliwa dla ochrony klimatu - ponieważ jeśli kupisz teraz nową ciężarówkę z silnikiem wysokoprężnym, nie przesiądziesz się na ciężarówkę elektryczną w najbliższym czasie. A nawet gdyby wszystkie ciężarówki z normami emisji 3 do 5 zostały teoretycznie zastąpione tymi z najnowszymi, zaoszczędziłoby to tylko 0,7 miliona ton CO2 rocznie. Dla porównania: niemiecki sektor transportu wyemitował w 2019 roku ponad 163 mln ton CO2.

Z decyzji rządu federalnego zadowolone sa, przede wszystkim, dwa niemieckie koncerny: Daimler Trucks i MAN Truck & Bus. Oficjalnie mówi się o poprawie jakości powietrza, ale nieoficjalnie wiadomo, że zachęty dla klientów-przewoźników wpłyną też na poprawę sytuacji producentów ciężarówek.

 

 

Przeczytaj też:
Refinansowanie umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej - koronawirus

Na początku listopada podpisane zostało porozumienie o współpracy między PKO Leasing, a ARP Leasing w zakresie refinansowania umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej i autokarowej dotkniętych skutkami pandemii Covid-19.

Opłaty za przejazd autostradami dla ciężarówek będą rosnąć o wskaźnik inflacji. Nie będzie też bramek na autostradach

W 2021 r. na państwowych odcinkach dróg płatnych będzie działał jeden system poboru opłat e-Toll.

 

Do 600 tysięcy zł w kredycie decyduje obrót a nie dochód

Na polskim rynku usług transportowych dominują firmy małe, użytkujące raptem kilka zestawów ciężarowych lub samochodów dostawczych.

 

ZF przedstawia: TX-FUELBOT - rozwiązanie do zarządzania paliwem flot ciężarówek

Dzięki TX-FUELBOT, ZF Friedrichshafen AG prezentuje unikalne, innowacyjne i predykcyjne narzędzie do zarządzania paliwem.

 

Kuehne+Nagel zaprasza na darmowe webinarium Prawo i ubezpieczenia w spedycji

Prawo i ubezpieczenia w spedycji to temat kolejnego, bezpłatnego webinarium organizowanego przez specjalistów Kuehne+Nagel.

Opłaty drogowe w Niemczech od lat nieprawidłowo obliczane

Niemieckie opłaty drogowe (Maut) od lat są obliczane nieprawidłowo, bo są zbyt wysokie.

 

PEKAES w rodzinie GEODIS. Innova Capital sprzedaje udziały w PEKAES

Spółka Innova Capital ogłosiła sprzedaż wszystkich posiadanych udziałów w firmie PEKAES, będącej operatorem logistycznym.

 

Czy Niemcy zwiększą masę pojazdów ciężarowych z 40 do 44 ton?

Projekt 21 stowarzyszeń przemysłowych i handlowych wydaje się sensowny, gdyż oprócz efektywniejszego transportu mozna znacznie ograniczyć emisję CO2, o co walczy UE.

 

Fulimpex z nowymi ciągnikami siodłowymi DAF XF

Dziesięć ciągników siodłowych DAF FTR 530 przekazano w ub. czwartek firmie Fulimpex.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL