Czy wodór stanie się paliwem

Czy wodór stanie się paliwem przyszłości?

Niemcy widzą potencjał wykorzystania wodoru, zwłaszcza w transporcie, pokazuje aktualna ankieta przeprowadzona przez instytut badań opinii Prolytics na zlecenie Federalnego Stowarzyszenia Gospodarki Energetycznej i Wodnej BDEW.

 

Na pytanie, jak oceniają przydatność wodoru w danym sektorze, około 55 procent respondentów odpowiedziało, że uważają, że to dobrze (21,7 procent) lub bardzo dobrze (21,7 procent) wykorzystać wodór w transporcie do eksploatacji samochodów osobowych, autobusów lub ciężarówek. 33,4 proc. badanych jeszcze nie bardzo wie o co dokładnie chodzi z tą technologią, a 7,3 patrzy sceptycznie na silniki wodorowe.

Z badania wynika, że ​​czterech na pięciu respondentów słyszało już, że wodór może być paliwem przyszłości i być wykorzystywany jako nośnik energii. Jednocześnie staje się jasne, że nadal istnieje duże zapotrzebowanie na informacje wśród ludności. Na przykład ok. 35 procent ankietowanych stwierdziło, że słyszało o wodorze, jako nośniku energii, ale nie wie nic konkretnego na ten temat. 17 procent nigdy nie słyszało o używaniu wodoru jako nośnika energii. - Źródło energii jest zrównoważone tylko wtedy, gdy jest powszechnie znane i rozpoznawane przez klientów. Dlatego musimy szerzej informować ludzi o potencjale i zaletach wodoru, jako nowego ekologicznego źródła pozyskania energii - mówi Kerstin Andreae, prezes zarządu BDEW.

 

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.