Czy wodór stanie się paliwem przyszłości?

Napęd wodorowy H2

Niemcy widzą potencjał wykorzystania wodoru, zwłaszcza w transporcie, pokazuje aktualna ankieta przeprowadzona przez instytut badań opinii Prolytics na zlecenie Federalnego Stowarzyszenia Gospodarki Energetycznej i Wodnej BDEW.

 

Na pytanie, jak oceniają przydatność wodoru w danym sektorze, około 55 procent respondentów odpowiedziało, że uważają, że to dobrze (21,7 procent) lub bardzo dobrze (21,7 procent) wykorzystać wodór w transporcie do eksploatacji samochodów osobowych, autobusów lub ciężarówek. 33,4 proc. badanych jeszcze nie bardzo wie o co dokładnie chodzi z tą technologią, a 7,3 patrzy sceptycznie na silniki wodorowe.

Z badania wynika, że ​​czterech na pięciu respondentów słyszało już, że wodór może być paliwem przyszłości i być wykorzystywany jako nośnik energii. Jednocześnie staje się jasne, że nadal istnieje duże zapotrzebowanie na informacje wśród ludności. Na przykład ok. 35 procent ankietowanych stwierdziło, że słyszało o wodorze, jako nośniku energii, ale nie wie nic konkretnego na ten temat. 17 procent nigdy nie słyszało o używaniu wodoru jako nośnika energii. - Źródło energii jest zrównoważone tylko wtedy, gdy jest powszechnie znane i rozpoznawane przez klientów. Dlatego musimy szerzej informować ludzi o potencjale i zaletach wodoru, jako nowego ekologicznego źródła pozyskania energii - mówi Kerstin Andreae, prezes zarządu BDEW.

 

 

Przeczytaj też:
Używane MAN TGL dostają drugie życie - jako elektryczne ciężarówki

Quantron przekształca używane pojazdy MAN TopUsed.

 

Scania bardziej elektromobilna

EVBox, holenderski specjalista w zakresie rozwiązań do ładowania, i jej spółka matka Engie, nawiązali współpracę z producentem pojazdów ciężarowych Scania.

 

Gdy w elektrycznej ciężarówce zabraknie prądu

Ze względu na długi czas ładowania mobilność e-ciężarówek w transporcie dalekobieżnym była dotychczas uważana za niepraktyczną i nieopłacalną.

 

Ciężarówka napędzana wodorem już w testach

W Düsseldorfie rozpoczyna się praktyczny test ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi w miejskim ruchu dostawczym.

 

Elektryczny autobus MAN Lion’s City jeździł po polskich miastach (video) Zabudowy firmy Mega w elektrycznych ciężarówkach Volvo Trucks

Od 2040 Francja i Wielka Brytania zakazuje sprzedaży nowych samochodów zasilanych ropą naftową. Jeszcze bardziej radykalni są Holendrzy i Norwegowie, u których taki zakaz zacznie obowiązywać już w 2025 r.

 

Elektryczne Fuso Canter dla firmy DB Schenker

DB Schenker korzysta z FUSO eCanter w Berlinie od 2018 roku do przewozu przesyłek drobnicowych w centrum miasta. Kolejny kontrakt to pojazdy dla Paryża, Frankfurtu i Stuttgartu - 2019 rok.

 

Volvo Trucks wyprodukuje elektryczną ciężarówkę, która może jeździć bez kierowcy, także w nocy

Volvo Trucks prowadzi prace nad tym projektem w Ameryce Północnej.

 

Czym Polacy będą tankować swoje auta za 30 lat?

Do 2050 roku unijny sektor transportu ma zaledwie trzy dekady na redukcję emisji CO2 aż o 90%.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL