Leasing transport

Refinansowanie umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej - koronawirus

Na początku listopada podpisane zostało porozumienie o współpracy między PKO Leasing, a ARP Leasing w zakresie refinansowania umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej i autokarowej dotkniętych skutkami pandemii Covid-19.

 

Refinansowanie leasingu jest jednym z instrumentów finansowych Tarczy Antykryzysowej oferowanych przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A.

- Program Tarczy antykryzysowej to pakiet rozwiązań przygotowanych przez rząd, który ma chronić polskich przedsiębiorców przed skutkami kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. ARP Leasing w ramach Tarczy udziela wsparcia poprzez refinansowanie leasingów w komercyjnych spółkach i towarzystwach leasingowych dla klientów z szeroko rozumianego sektora transportu drogowego oraz firm wykorzystujących środki transportu do logistyki własnej. PKO Leasing z racji skali swojego działania, jest stroną umów leasingu zawartych z przedsiębiorcami, którzy mogą kwalifikować się do skorzystania ze wsparcia oferowanego w ramach naszych instrumentów. Poprzez współdziałanie z liderem rynku chcemy zwiększyć zasięg potencjalnego oddziaływania – ocenia Paweł Kolczyński, Wiceprezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

- Obecna rzeczywistość wymaga nadal niestandardowych rozwiązań, także w kontekście planowania i przygotowania się do działań w nadchodzącym roku. Już teraz widzimy zwiększone zainteresowanie naszymi instrumentami, które jeszcze w połowie roku przedsiębiorcy pozostawiali sobie niejako w odwodzie. To wynika zapewne z nieco innego niż wstępnie zakładano scenariusza związanego z systematycznym odmrażaniem gospodarki determinowanego trwająca pandemią, ale też dobiegających końca sześciomiesięcznych „wakacji” leasingowych w firmach komercyjnych. Dzięki uzgodnionym zasadom współpracy z PKO Leasing, będziemy pozostawali w gotowości dla wsparcia przedsiębiorców z sektora MŚP w sytuacjach, kiedy wspólnie stwierdzimy, że będzie to optymalna ścieżka pomocy dla utrzymania bądź powrotu ich potencjału gospodarczego i zdolności nabywczych. Przedsiębiorcy w takich sytuacjach będą mogli liczyć na spójne i partnerskie podejście naszych spółek w zasadach ubiegania się i skorzystania z refinansowana dotychczasowych umów leasingowych – mówi Wojciech Miedziński, Prezes Zarządu ARP Leasing.

- Branża leasingowa finansuje istotne gałęzie gospodarki. Porozumienie podpisane z ARP Leasing w ramach oferowanego przez ARP instrumentu wsparcia Tarczy antykryzysowej pomoże przedsiębiorcom najbardziej dotkniętym przez pandemię Covid-19 zachować płynność finansową. To ważne, by wspierać biznes szczególnie w tak trudnym dla prowadzenia działalności gospodarczej okresie. Wypracowane rozwiązania umożliwią klientom wybranych branż skorzystanie z dodatkowych instrumentów finansowych stabilizujących ich sytuację ekonomiczną. Cieszę się, że łączymy nasze kompetencje, by jeszcze w tym roku zapewnić przedsiębiorcom wsparcie i większe bezpieczeństwo działania – konkluduje Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.

Koncepcja współdziałania ARP Leasing z głównymi graczami rynku leasingowego w Polsce w zakresie refinansowania leasingów środków transportu ciężkiego powstała w wyniku wiosennego lockdown'u, spowodowanego pandemią koronawirusa. Przedsiębiorcy korzystający z finansowania środków transportu wykorzystywanego w przewozach towarowych i osobowych leasingiem zaczęli mieć problemy ze spłatą rat. Dla wielu firm z tych branż możliwość karencji lub zawieszenia spłaty finansowania, okazały się jedyną szansą na uratowanie działalności i przetrwanie firmy w perspektywie najbliższych miesięcy. Zawarte właśnie porozumienie z PKO Leasing jest kolejną umową o współpracy, po Millennium Leasing, którą podpisała Spółka ARP Leasing w zakresie sektorowego refinansowania umów leasingowych.

 

 

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Zmiana naliczania opłat drogowych w Czechach Opłata za przejazd w Czechach dla pojazdów powyżej 3,5 t zostanie powiększona o składnik opłaty za wytwarzanie emisji CO2.
Zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty? Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy - przy imporcie niektórych produktów będzie obowiązek przedstawienia odpowiednich certyfikatów.
eToll - zmiana opłat za samochody ciężarowe na 2024 rok Zmiana wysokości stawek opłaty elektronicznej od 1 stycznia 2024 r.
Czy optymalizacja opłat drogowych jest mitem, czy faktem? Opłaty drogowe stopniowo stają się coraz bardziej znaczącym składnikiem kosztowym w transporcie towarowym.
Kilkukrotny wzrost kar za przewóz nielegalnych imigrantów Maksymalna kara dla firmy transportowej wynosi obecnie 20 tys. funtów za każdą przewiezioną niezgodnie z prawem osobę.