MAN TopUsed Quantron

Używane MAN TGL dostają drugie życie - jako elektryczne ciężarówki

Quantron przekształca używane pojazdy MAN TopUsed.

 

Porozumienie Quantron i MAN TopUsed (międzynarodowa marką samochodów używanych firmy MAN Truck & Bus) dotyczy konwersji rocznikowo młodych używanych pojazdów, które można następnie przekształcić w napęd akumulatorowy lub z ogniwami paliwowymi.

Pojazdy do przeróbek to zwroty z leasingu i wynajmu oraz inne młode, używane pojazdy z gamy MAN TGL 7,5 tony. Specjalista ds. Konwersji planuje zaoferować elektryfikację 7,5-tonowych MAN TGL 4x2 BL (skrzynia lub plandeka). Po modyfikacji pojazd będzie się nazywał Quantron QHM-8-130 i otrzyma nowy numer podwozia. Wszystko to za cenę 219 500 euro. Elektryczna ciężarówka MAN-Quantron będzie miała wówczas zasięg około 250 kilometrów, moc silnika 150 kW i pięcioletnią gwarancję na akumulator. Według firmy modernizacja trwa od sześciu do ośmiu tygodni.

Aby zminimalizować cenę dla klientów, Quantron zapewnia indywidualne porady dotyczące opcji finansowania. Promocja może pokryć do 50 procent ceny sprzedaży, wykorzystując różne dotacje.

Niemczech zarejestrowano około 65,8 mln pojazdów użytkowych. Do 40 procent tych pojazdów wróciłoby do producentów jako zwroty leasingu i wynajmu lub z wymian, jako młode pojazdy używane. Początkowo startup oferował pojazdy IVECO Daily, które zostały przerobione na napędy hybrydowe lub elektryczne. Jednak biznes szybko rozwinął się. Już w listopadzie 2019 roku podpisano wyłączną umowę z tureckim producentem autobusów Karsanem na sprzedaż autobusów elektrycznych Jest Electric i Atak Electric w Niemczech. W kwietniu tego roku - niecałe dwanaście miesięcy po założeniu - Quantron został partnerem handlowym i posprzedażowym w zakresie pojazdów użytkowych i zastosowań przemysłowych dla CATL w Europie. Ponadto firma z Augsburga współpracuje z firmą Freudenberg Sealing Technologies nad systemem ogniw paliwowych do samochodów ciężarowych w dmc 40-tonowych.

MAN TopUsed. Międzynarodowa marka samochodów używanych MAN Truck & Bus sprzedaje używane pojazdy użytkowe wszystkich marek i typów w 36 lokalizacjach w ponad 30 krajach. W portfolio firmy znajdują się między innymi indywidualne usługi, począwszy od europejskich gwarancji na używane pojazdy i opcje finansowania, po umowy napraw i konserwacji czy adaptacje pojazdów do potrzeb klienta.

 

 

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.