Ciężarówka napędzana wodorem już w testach

VDL H2

W Düsseldorfie rozpoczyna się praktyczny test ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi w miejskim ruchu dostawczym.

 

Test jest częścią transgranicznego projektu "H2-Share", który polega na testowaniu bezemisyjnych samochodów ciężarowych na wodorowe ogniwa paliwowe, w ciężkim ruchu towarowym, w sześciu północno-zachodnich regionach Europy.

Firma transportowa ABC-Logistik z Düsseldorfu, jest pierwszym partnerem, która testuje 27-tonową ciężarówkę holenderskiej firmy VDL. Podczas testu, który potrwa do 22 grudnia 2020 r., Ciężarówka zostanie zatankowana w Düsseldorfie-Holthausen na stacji tankowania wodoru otwartej w zeszłym roku przez H2 Mobility. Częścią projektu jest również budowa mobilnej stacji tankowania wodoru H2-Share.

W ubiegły poniedziałek minister energetyki i gospodarki Północnej Nadrenii-Westfalii Andreas Pinkwart przedstawił tzw. "mapę drogową dla wodoru". Między innymi przewiduje ona, że co najmniej 400 ciężarówek z ogniwami paliwowymi ma wyjechać na drogi do 2025 roku. Aby zapewnić sobie dostawy paliwa, minister Pinkwart planuje uruchomić w tym samym roku około 20 stacji tankowania wodoru dla ciężarówek w Niemczech.

Do 2030 r. liczba ciężarówek na ogniwa paliwowe, o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 20 ton, ma wzrosnąć do 11 tys. i 3800 autobusów. Infrastruktura stacji do tankowania wodoru ma wzrosnąć do przynajmniej 200.

 

 

Przeczytaj też:
Czy wodór stanie się paliwem przyszłości?

Niemcy widzą potencjał wykorzystania wodoru, zwłaszcza w transporcie, pokazuje aktualna ankieta przeprowadzona przez instytut badań opinii Prolytics na zlecenie Federalnego Stowarzyszenia Gospodarki Energetycznej i Wodnej BDEW.

Używane MAN TGL dostają drugie życie - jako elektryczne ciężarówki

Quantron przekształca używane pojazdy MAN TopUsed.

 

Scania bardziej elektromobilna

EVBox, holenderski specjalista w zakresie rozwiązań do ładowania, i jej spółka matka Engie, nawiązali współpracę z producentem pojazdów ciężarowych Scania.

 

Gdy w elektrycznej ciężarówce zabraknie prądu

Ze względu na długi czas ładowania mobilność e-ciężarówek w transporcie dalekobieżnym była dotychczas uważana za niepraktyczną i nieopłacalną.

 

Elektryczny autobus MAN Lion’s City jeździł po polskich miastach (video) Zabudowy firmy Mega w elektrycznych ciężarówkach Volvo Trucks

Od 2040 Francja i Wielka Brytania zakazuje sprzedaży nowych samochodów zasilanych ropą naftową. Jeszcze bardziej radykalni są Holendrzy i Norwegowie, u których taki zakaz zacznie obowiązywać już w 2025 r.

 

Elektryczne Fuso Canter dla firmy DB Schenker

DB Schenker korzysta z FUSO eCanter w Berlinie od 2018 roku do przewozu przesyłek drobnicowych w centrum miasta. Kolejny kontrakt to pojazdy dla Paryża, Frankfurtu i Stuttgartu - 2019 rok.

 

Volvo Trucks wyprodukuje elektryczną ciężarówkę, która może jeździć bez kierowcy, także w nocy

Volvo Trucks prowadzi prace nad tym projektem w Ameryce Północnej.

 

Czym Polacy będą tankować swoje auta za 30 lat?

Do 2050 roku unijny sektor transportu ma zaledwie trzy dekady na redukcję emisji CO2 aż o 90%.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL