Policja ITD

Czego nigdy nie mówić policjantowi drogowemu, kiedy cię zatrzymuje

Czego kierowca nie powinien mówić policjantowi, kiedy go zatrzymuje do kontroli na drodze?

 

Istnieją niepisane zasady dla kierowców. Jest kilka rzeczy, których nigdy nie powinieneś mówić policjantowi, ale także inspektorowi Inspekcji Transportu Drogowego, gdy zostaniesz zatrzymany do kontroli. Kodeks drogowy przewiduje różne kary dla kierowców, które mieszczą się w tzw. widełkach. To od kontrolującego zależy, czy wymierzy górną czy dolna granicę sankcji. W zależności, od tego jakie wrażenie zrobimy na kontrolującym, zależy uszczuplenie naszego portfela.

Doświadczeni kierowcy, rozpoznają od razu czy kontrolujący jest dobrze, czy źle nastawiony do osoby zatrzymanej. Zwykle policjant nie powinien dać się wyprowadzić z równowagi nawet, gdy trafi na bardzo niegrzecznego kierowcę. Co może nas "pogrążyć"? Jest kilka zwrotów, które policjanci usłyszeli od kierowców i wcale nie były one miłe. Wiele z nich jest zuchwałych, przesadnych lub po prostu nieprzyjaznych:

1. Czy wiesz, z kim rozmawiasz?;
2. Co ja zrobiłem, szefie?;
3. Tak to się tutaj jeździ, jakbyś nie wiedział;
4. Równie poważne jest powiedzenie policjantowi, że to z "Twoich podatków ona ma pensję";
5. Nie wszyscy kontrolujący mają poczucie humoru lub gustują w żartach kierowców, więc uwagi typu: "Czy zatrzymałeś mnie z powodu narkotyków lub broni w bagażniku?".
6. Nie podawaj przykładu innych uczestników ruchu, takich jak: "a ten kierowca zrobił to samo";
7. Nie szukaj zbyt wielu wymówek;
8. Są kierowcy, którzy domagają się odpowiedzialności policjanta, powołując się na znajomość prawa.

 

 

Przeczytaj też:
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.