Do 600 tysięcy zł w kredycie decyduje obrót a nie dochód

tsl-finanse.pl

Na polskim rynku usług transportowych dominują firmy małe, użytkujące raptem kilka zestawów ciężarowych lub samochodów dostawczych.

 

Drobni przewoźnicy nie dysponują często odpowiednimi zasobami finansowymi, które pozwoliłyby im sfinansować inwestycje lub przetrwać trudne chwile. Potrzebują zastrzyku pieniędzy, a jednocześnie nie są dla banków partnerem do rozmowy. Nie stoją jednak na straconej pozycji.

MS Premium, firma ze Śląska Opolskiego specjalizująca się w doradztwie finansowym i kredytowaniu podmiotów gospodarczych, ma atrakcyjną ofertę dla przedsiębiorstw z sektora TSL

- Wiemy, że ze względu na dużą konkurencję i niestabilność branży transportowej, niektóre banki niechętnie udzielają kredytów firmom z tego sektora gospodarki. Z drugiej strony mamy świadomość, że popyt na usługi transportowe jest duży, co umożliwia dynamicznym przedsiębiorcom pozyskiwanie atrakcyjnych zleceń transportowych, które gwarantują godziwy zysk. Niestety, właścicielom firm transportowych często brakuje pieniędzy na załatanie bieżącej dziury finansowej lub sfinansowanie inwestycji, które zapewnią rozwój. Nasza oferta skierowana jest właśnie do tych przedsiębiorców, którzy nie są partnerem dla banków a chcą się podeprzeć finansowo lub rozwinąć biznes. Zwykle przeznaczają pozyskane środki na bieżące finansowanie działalności (zakupy paliwa, opłaty leasingowe), konsolidację kredytów lub inwestycje we flotę lub środki trwałe, na przykład zakup budynku - informuje Michał Matusiak, przedstawiciel MS Premium.

MS Premium - kredyty dla przewoźników

Michał Matusiak podkreśla przy tym, że oferta ma liczne zalety: - Transportowcy mogą otrzymać finansowanie w maksymalnej wysokości 600 tys. zł, przy czym do wyliczenia zdolności finansowej kredytobiorcy brane są po uwagę obroty firmy, a nie uzyskiwany dochód. W praktyce osiągnięcie ok. 100 tys. zł rocznego obrotu wystarczy żeby ubiegać się o kredyt w podobnej wysokości. Oferta dotyczy kredytu ratalnego z okresem spłaty rozciągniętym nawet do 10 lat lub kredytu w rachunku bieżącym. Co ważne, przedsiębiorca ubiegający się o finansowanie nie musi zabiegać o poręczycieli oraz składać zabezpieczenia w postaci środków trwałych stanowiących jego majątek, np. nieruchomości. Ponadto, pieniądze z kredytu mogą być przeznaczone na dowolny cel, co oznacza, że nie jest wymagane udokumentowanie, na co środki finansowe zostały wydane. Nie trzeba wyjaśniać, jak bardzo tak liberalne warunki kredytowania ułatwiają przewoźnikom dostęp do finansowania. A do tego koszty kredytu nie są wysokie - od klienta nie jest pobierana na przykład dodatkowa opłata za usługę pośrednictwa kredytowego.

Kredyty dla firm transportowych

- Kredyty dla przewoźników objęte są gwarancjami PLD de minimis oraz COSME, udzielanymi przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Są to gwarancje bezpłatne, które zabezpieczają 80% kwoty kredytu. Gwarancja PLD de minimis jest realizowana w ramach rządowego programu wspieranie przedsiębiorczości. Wspieranie przedsiębiorczości z wykorzystaniem poręczeń i gwarancji Banku Gospodarstwa Krajowego. Została wdrożona w celu ułatwienia dostępu do finansowania firmom z sektora MŚP. Natomiast COSME to program ramowy Komisji Europejskiej nakierowany również na wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw, realizowany w latach 2014-2020. Zarządza nim Europejski Fundusz Inwestycyjny, który zawarł umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego - wyjaśnia Michał Matusiak.

Dodajmy, że firma MS Premium obsługuje klientów z całej Polski. Zaprasza do swoich placówek, a na życzenie wysyła doradców kredytowych do siedziby klienta. Dodatkowe informacje i odpowiedzi na szczegółowe pytania udzielane są telefonicznie (tel. 730-525-570) lub po wysłaniu listu pocztą e-mail: (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

www.tsl-finanse.pl
email : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 730-525-570

 

 

Przeczytaj też:
Nadchodzi premia za złomowanie ciężarówek

Każdy, kto ma złomowaną starą ciężarówkę i zamiast niej kupuje ciężarówkę Euro 6, powinien na tym skorzystać.

 

Refinansowanie umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej - koronawirus

Na początku listopada podpisane zostało porozumienie o współpracy między PKO Leasing, a ARP Leasing w zakresie refinansowania umów leasingowych przedsiębiorców branży transportowej i autokarowej dotkniętych skutkami pandemii Covid-19.

Z Chin do Belgii w czternaście dni

Władze Autonomicznego Regionu Ningxia Hui w północno-zachodnich Chinach uruchomiły pierwszą usługę drogowego transportu towarowego do Europy.

 

Opłaty za przejazd autostradami dla ciężarówek będą rosnąć o wskaźnik inflacji. Nie będzie też bramek na autostradach

W 2021 r. na państwowych odcinkach dróg płatnych będzie działał jeden system poboru opłat e-Toll.

 

ZF przedstawia: TX-FUELBOT - rozwiązanie do zarządzania paliwem flot ciężarówek

Dzięki TX-FUELBOT, ZF Friedrichshafen AG prezentuje unikalne, innowacyjne i predykcyjne narzędzie do zarządzania paliwem.

 

Kuehne+Nagel zaprasza na darmowe webinarium Prawo i ubezpieczenia w spedycji

Prawo i ubezpieczenia w spedycji to temat kolejnego, bezpłatnego webinarium organizowanego przez specjalistów Kuehne+Nagel.

Opłaty drogowe w Niemczech od lat nieprawidłowo obliczane

Niemieckie opłaty drogowe (Maut) od lat są obliczane nieprawidłowo, bo są zbyt wysokie.

 

PEKAES w rodzinie GEODIS. Innova Capital sprzedaje udziały w PEKAES

Spółka Innova Capital ogłosiła sprzedaż wszystkich posiadanych udziałów w firmie PEKAES, będącej operatorem logistycznym.

 

Czy Niemcy zwiększą masę pojazdów ciężarowych z 40 do 44 ton?

Projekt 21 stowarzyszeń przemysłowych i handlowych wydaje się sensowny, gdyż oprócz efektywniejszego transportu mozna znacznie ograniczyć emisję CO2, o co walczy UE.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL