Volvo Trucks zapowiada na przyszły rok pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych

Elektryczne Volvo Trucks 2021

Już w przyszłym roku przewoźnicy w całej Europie będą mogli zamawiać całkowicie elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo.

 

Oznacza to, że Volvo Trucks będzie oferować pełną gamę samochodów ciężarowych o dużej ładowności z elektrycznym układem napędowym począwszy od 2021 r. (Europa). Intensywne działania Volvo Trucks prowadzące do elektryfikacji stanowią ważny krok naprzód na drodze do transportu korzystającego wyłącznie z paliw niekopalnych.

Volvo Trucks przeprowadza obecnie testy elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, które będą używane w transporcie regionalnym i podczas prac budowlanych w miastach Europy. Maksymalna masa zestawu drogowego w przypadku tych pojazdów będzie wynosić do 44 ton. W zależności od konfiguracji akumulatorów możliwy zasięg wyniesie nawet 300 km. Sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku, a produkcja masowa w roku 2022. To oznacza, że począwszy od 2021 r. w Europie będzie dostępna pełna oferta elektrycznych (akumulatorowych) samochodów ciężarowych Volvo Trucks przeznaczonych do transportu dystrybucyjnego, regionalnego, wywozu odpadów i prac budowlanych w miastach.

- Szybko zwiększając liczbę samochodów ciężarowych o dużej ładowności z napędem elektrycznym, chcemy pomóc naszym klientom i nabywcom transportu osiągnąć ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy zdeterminowani, aby nieprzerwanie kierować naszą branżę w stronę zrównoważonej przyszłości - mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Gama elektrycznych ciężarówek Volvo Trucks

Volvo Trucks rozpoczęło produkcję Volvo FL Electric i Volvo FE Electric w 2019 r. Są to elektryczne samochody ciężarowe przeznaczone do miejskiej dystrybucji i wywozu odpadów, głównie w Europie. W Ameryce Północnej sprzedaż Volvo VNR Electric, samochodu ciężarowego do transportu regionalnego, rozpocznie się 3 grudnia 2020 r.

Pojazdy elektryczne do wymagających operacji i długodystansowych przewozów ciężkich ładunków pojawią się w najbliższych latach. Będą to samochody ciężarowe o większym zasięgu wyposażone w akumulatory i ogniwa paliwowe. Volvo Trucks zamierza rozpocząć sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi w drugiej połowie bieżącej dekady. Celem Volvo Trucks jest zaoferowanie do 2040 r. całej gamy produktów niekorzystających z paliw kopalnych.

- Aby zmniejszyć wpływ transportu na klimat, musimy szybko przejść od paliw kopalnych do alternatyw, takich jak energia elektryczna. Jednak warunki wprowadzania tej zmiany, a co za tym idzie, jej tempo, znacznie się różnią w zależności od przewoźników i rynków, a także od wielu zmiennych, takich jak zachęty finansowe, dostęp do infrastruktury ładowania i rodzaj operacji transportowych - wyjaśnia Roger Alm.

Z tego powodu większość firm transportowych będzie wprowadzać pojazdy elektryczne stopniowo. W praktyce wiele z nich będzie miało mieszaną flotę samochodów ciężarowych zasilanych różnymi paliwami w okresie przejściowym.

- Nasze podwozia są zaprojektowane tak, aby były niezależne od zastosowanego układu napędowego. Nasi klienci mogą zakupić kilka samochodów ciężarowych Volvo z tego samego modelu, z tą różnicą, że niektóre są elektryczne, a inne napędzane gazem lub olejem napędowym. Jeśli chodzi takie cechy produktu jak kabina kierowcy, niezawodność i bezpieczeństwo, wszystkie nasze pojazdy spełniają te same wysokie standardy. Kierowcy powinni czuć się dobrze w swoich pojazdach i móc obsługiwać je bezpiecznie i efektywnie niezależnie od stosowanego paliwa - mówi Roger Alm.

Z punktu widzenia Volvo Trucks, przejście na bardziej zrównoważony transport powinno być dla przewoźników maksymalnie płynne, tak aby mogli rozpocząć dostosowywać się do tej zmiany. Oferowane rozwiązania muszą wykorzystywać paliwa niekopalne i umożliwiać przewoźnikom osiągnięcie niezbędnego poziomu rentowności i produktywności.

- Naszym głównym zadaniem jest ułatwienie przejścia na pojazdy zelektryfikowane. Robimy to, oferując całościowe rozwiązania, które obejmują planowanie tras, pojazdy o prawidłowej specyfikacji, wyposażenie do ładowania, finansowanie i serwis. Długoterminowe bezpieczeństwo, które wraz z globalną siecią dealerów i warsztatów serwisowych zapewniamy naszym klientom, będzie ważniejsze niż kiedykolwiek - komentuje Roger Alm.

 

 

Przeczytaj też:
Używane MAN TGL dostają drugie życie - jako elektryczne ciężarówki

Quantron przekształca używane pojazdy MAN TopUsed.

 

Scania bardziej elektromobilna

EVBox, holenderski specjalista w zakresie rozwiązań do ładowania, i jej spółka matka Engie, nawiązali współpracę z producentem pojazdów ciężarowych Scania.

 

Volvo Trucks dostarczyło do testów dwie elektryczne ciężarówki Volvo FM i FMX

Szwedzki producent pojazdów użytkowych rozpoczyna praktyczne testy w pełni elektrycznego rozwiązania transportowego dla branży budowlanej: aby sprawdzić, w jaki sposób klienci używają pojazdów elektrycznych.

Zabudowy firmy Mega w elektrycznych ciężarówkach Volvo Trucks

Od 2040 Francja i Wielka Brytania zakazuje sprzedaży nowych samochodów zasilanych ropą naftową. Jeszcze bardziej radykalni są Holendrzy i Norwegowie, u których taki zakaz zacznie obowiązywać już w 2025 r.

 

Volvo Trucks wyprodukuje elektryczną ciężarówkę, która może jeździć bez kierowcy, także w nocy

Volvo Trucks prowadzi prace nad tym projektem w Ameryce Północnej.

 

Nowy e-truck z Rosji. Jego zasięg wynosi 200 km

Firma Drive Electro z siedzibą w Moskwie dostarczyła podobno pierwszą rosyjską ciężką elektryczną ciężarówkę. Dwuosiowy pojazd o nazwie Moskva będzie służył sieci spożywczej Magnit.

 

Dziesięć lat Volvo FMX w branży budowlanej

Tak to już dziesięć lat od premiery modelu FMX. Polska premiera odbyła się wówczas w okolicy Wisły.

 

Hyundai dostarczył dziś pierwsze siedem ciężarówek wodorowych do Europy

Hyundai XCIENT Fuel Cell to pierwszy na świecie produkowany seryjnie pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi.

 

Rejestracje nowych ciężarówek i autobusów - wrzesień 2020

We wrześniu 2020 r. zarejestrowano 2101 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 13,9% mniej niż rok wcześniej, jednak jest to najwyższy miesięczny wynik licząc od początku roku.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL