Samochody ciężarowe rejestracje w październiku

Samochody ciężarowe

W październiku importerzy ciężarówek zgłosili 2583 rejestracji pojazdów użytkowych pow. 3,5 t.

 

Jest to mniej o 9,4% niż rok wcześniej ale jednocześnie jest to od początku br. najwyższy miesięczny rezultat w tej grupie. Ostatni miesiąc to kontynuacja trendu spadkowego, obserwowanego od lipca ub.r., w którym wyjątkiem były plusowe (+3,5% r/r) rezultaty z lipca br. Rynek autobusów zmniejszył się r/r o 34,7% a samochodów ciężarowych o 7,2%.

Spadek w grupie samochodów ciężarowych utrzymał się mimo, że wolumenowe ciągniki samochodowe, nieznacznie wzrosły o 2,6%. Liczba podwozi ciężarowych drugich pod względem liczebności była znacznie mniejsza (-28,8%) niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Ubyło też niewiele ważących samochodów specjalnych o 23,5%. Dostawy wszystkich ciężarówek do odbiorców objęły 2436 szt. a autobusów 147 szt.

Od początku roku przybyło 16 785 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek o 37,6% w skali roku i systematycznie się zmniejsza - po wrześniu wynosił 41%, po sierpniu 44%, po lipcu 47% a po czerwcu blisko 52%. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji ubyło o 36,8% w porównaniu z rezultatem od stycznia do października ub.r. a w grupie autobusów o 46,5%.

końca maja, październik był czwartym miesiącem z rzędu z dwucyfrowym wzrostem r/r (+11,7%) po dynamicznej zmianie we wrześniu o +25,6% a w sierpniu +11,6% i w lipcu o +14,4%. Ostatni wynik był również wyższy niż osiągnięty miesiąc wcześniej o 1,7% (+54 szt.). Cały rynek sprowadzanych używanych pojazdów użytkowych od maja br. z małym przyhamowaniem w sierpniu rośnie z miesiąca na miesiąc i w przyspieszonym tempie odrabia zatrzymanie z pierwszego lockdownu.

Nowe samochody ciężarowe o DMC>3,5 t

W październiku br. w rankingu marek wśród podwozi samochodów ciężarowych i specjalnych (kompletnych lub skompletowanych), których rejestracje wyniosły w sierpniu br. 616 szt. wobec 851 rok wcześniej:

- pierwsze miejsce zajął MAN Truck & Bus Polska (132 szt.),
- drugie było Volvo Trucks Polska (104 szt.),
- trzecie miejsce Mercedes-Benz Trucks Polska 100 szt.,
- czwarte Scania Polska (85 szt.),
- piąte Iveco Poland z rezultatem 78 szt.,
- szósty był DAF Trucks Polska 59 szt.

Tylko dwie marki w grupie 7. pierwszych, odnotowały wzrosty w ostatnim miesiącu: Volvo Trucks Polska (+37%) i Scania Polska (+1%), pozostałe spadki: Iveco Poland (-59%), MAN Truck & Bus Polska (-39%), Mercedes-Benz Trucks Polska (-29%) i DAF Polska (-13%).

Wśród ciągników samochodowych w październiku 2020 r.:

- najwięcej zarejestrował DAF Trucks Polska (532 szt.; +21% r/r: +20% m/m),
- drugie Volvo Trucks Polska 350 szt. (+30% r/r i +42% m/m),
- na trzecim miejscu Scania Polska z liczbą 310 szt. (-2% r/r i +37% m/m),
- na czwartym Mercedes-Benz Trucks Polska (264 szt.; -21% r/r i +39% m/m),
- pierwszą piątkę zamknął MAN Truck & Bus Polska (234 szt.; -19% r/r; +6% m/m).

Rejestracje samochodów najcięższych o DMC od 16 t. (łącznie podwozi i ciągników) objęły w październiku 2020r. 2 217 szt. Było to mniej o 38 szt. niż rok wcześniej (-2%) i więcej o 443 szt. (+25%.) niż miesiąc wcześniej. Pierwsze miejsca w tej grupie zajęły: DAF Trucks Polska (582 szt.; +16% r/r), Volvo Trucks Polska (451 szt.; +30%) i Scania Polska (395 szt.; -1%) a za nim Mercedes-Benz Trucks Polska (326 szt.; -25%) i MAN Truck & Bus Polska (296 szt.; -24%)

W ogólnym rankingu marek w październiku 2020 r. w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 t najwięcej pojazdów wydał DAF Trucks Polska 591 szt. (+16%) uzyskując 24,3 % tej części rynku – więcej o 4,9 pkt. proc. niż przed rokiem. Drugie było Volvo Trucks Polska 454 szt. (+31%). Jego udział wyniósł 18,6% i był wyższy niż w ub.r. (+5,5 pkt. proc). Za nim Scania Polska (395 szt.; -1%) uzyskała 16,6% udziału w rynku. Czwarty był MAN Truck & Bus Polska po rejestracji 366 szt. i spadku o 27%. Pierwszą piątkę zamknął Mercedes-Benz Trucks Polska (365 szt. -23%)
Wśród firm rejestrujących na regon (objęły 93,6% podczas gdy przed rokiem 91,9% rynku), zasadniczą część stanowiły firmy prowadzące leasing czy CFM, na które przypadło 75,4 % rynku czyli więcej o 1 pkt. proc niż rok wcześniej (74,4 %) i mniej niż miesiąc wcześniej o 3,2 pkt. proc.

Podsumowując

Od początku 2020 r. zarejestrowano 15 610 samochody ciężarowe pow. 3,5 t. Spadek wyniósł 36,8%. W całej grupie znalazło się 10 908 ciągników i ich liczebność zmniejszyła się porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. o 7170 szt. (-39,7%). Wśród nich na czele jest DAF Trucks Polska z liczbą 2917 rejestracji (-35%) a za nim Volvo Trucks Polska (1995 -30%). Dalej Scania Polska (1876; -52%), i MAN Truck & Bus Polska (1659; -43%). Pierwszą piątkę zamknął Mercedes-Benz Trucks Polska (1522 ; -44%).
W tym samym czasie przybyło 4702 kompletnych lub skompletowanych podwozi (-29,1%; -1933 szt.). Wśród nich przoduje MAN Truck & Bus Polska (982) tuż za nim, na drugiej pozycji jest Mercedes-Benz Trucks Polska (903), który wyprzedza markę Iveco Poland (798) i Volvo Trucks Polska (574) oraz DAF (526).

 

 

 

Przeczytaj też:
Badanie świateł pojazdów. W ciężarówkach więcej defektów

Wskaźnik wadliwego oświetlenia w pojazdach użytkowych nieznacznie się poprawił.

 

Modele DAF CF i XF z unikatowym pakietem dla właścicieli i kierowców

DAF Trucks wprowadza do oferty pakiet Ultimate zawierający wiele atrakcyjnych funkcji, które jeszcze bardziej zwiększają wydajność, bezpieczeństwo i komfort pracy.

 

Pierwsze 1000 ciężarówek sprzedane w ciągu zaledwie 39 sekund

Deutz powrócił na rynek - jednak nie europejski.

 

Nowy KAMAZ - jak go widzą Rosjanie

Rosjanie zadają sobie pytanie dlaczego kupujemy wszystko za granicą? Tak w skrócie można zdefiniować nowego KAMAZa.

Sto nowych IVECO Stralis Natural Power z napędem CNG

IVECO wygrało przetarg na największe zamówienie ciężarówek na gaz ziemny w Ameryce Południowej.

 

Rejestracje nowych ciężarówek i autobusów - wrzesień 2020

We wrześniu 2020 r. zarejestrowano 2101 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 13,9% mniej niż rok wcześniej, jednak jest to najwyższy miesięczny wynik licząc od początku roku.

 

Pierwsza seryjna ciężarówka z dłuższą kabiną powstała poza Europą

Czy pamiętacie Państwo Future Trucka? Kilka lat temu MAN Truck & Bus pokazała, na targach IAA w Hanowerze, koncepcyjny projekt ciężarówki przyszłości.

 

Nowości 2021 w pojazdach Mercedes-Benz Trucks

Systemy, które będą dostępne w nowych Mercedesach Actrosach od czerwca 2021 roku to: Active Sideguard Assist ze zautomatyzowaną funkcją hamowania oraz Active Drive Assist 2 ze zautomatyzowaną funkcją awaryjnego zatrzymania pojazdu.

 

IVECO S-Way bez lusterek. Kolejny producent testuje MirrorCam

Kto już widział IVECO S-Way bez lusterek bocznych?

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL