Volvo FMX elektryczne

Volvo Trucks dostarczyło do testów dwie elektryczne ciężarówki Volvo FM i FMX

Szwedzki producent pojazdów użytkowych rozpoczyna praktyczne testy w pełni elektrycznego rozwiązania transportowego dla branży budowlanej: aby sprawdzić, w jaki sposób klienci używają pojazdów elektrycznych.

 

Po wprowadzeniu seryjnie produkowanych ciężarówek elektrycznych do dystrybucji miejskiej i gospodarki odpadami, Volvo Trucks prezentuje obecnie dwa w pełni elektryczne pojazdy budowlane, które mają zostać przetestowane w praktyce przez klientów. Jonas Odermalm, wiceprezes działu elektromobilności w Volvo Trucks, wyjaśnia: - Samochody ciężarowe dla branży budowlanej generalnie potrzebują więcej mocy i muszą być bardziej wytrzymałe niż pojazdy w wielu innych branżach, co oczywiście dotyczy również pojazdów elektrycznych.

W ramach testów elektryczne Volvo FM wyposażone w zabudowę betonomieszarkę dostarczy klientowi beton. Ponadto elektryczne Volvo FMX wyposażone w żuraw załadunkowy będzie wykorzystywane w większych projektach infrastrukturalnych.

Celem projektu jest zbadanie, w jaki sposób można wykorzystać samochody ciężarowe z napędem elektrycznym, aby zwiększyć wydajność i zmniejszyć wpływ na klimat. Oprócz analizy osiągów rzeczywistych pojazdów, testy dotyczą również całego ekosystemu elektromobilności. Pomiar zalet pojazdów elektrycznych dla obszarów miejskich opiera się na aspektach redukcji hałasu, bezpieczeństwa na placu budowy oraz komfortu kierowcy.

Ebba Bergbom Wallin, Business Manager ds. Elektromobilności w Volvo Trucks, dodaje: - Takie testy pomagają nam lepiej zrozumieć procesy operacyjne klientów i dowiedzieć się, jakie skutki miałaby elektryfikacja w zakresie cykli jazdy, pojemności ładowania, czasu pracy i zasięgu w codziennej działalności. Są też zalety cichszego i czystszego transportu.

Testując dwie ciężarówki z napędem elektrycznym w rzeczywistych warunkach, można by ocenić, w jaki sposób pojazdy są używane i jakie ulepszenia są konieczne do szerszego wdrożenia.

 

Przeczytaj też:
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.