Volvo Trucks dostarczyło do testów dwie elektryczne ciężarówki Volvo FM i FMX

Volvo FMX elektryczne

Szwedzki producent pojazdów użytkowych rozpoczyna praktyczne testy w pełni elektrycznego rozwiązania transportowego dla branży budowlanej: aby sprawdzić, w jaki sposób klienci używają pojazdów elektrycznych.

 

Po wprowadzeniu seryjnie produkowanych ciężarówek elektrycznych do dystrybucji miejskiej i gospodarki odpadami, Volvo Trucks prezentuje obecnie dwa w pełni elektryczne pojazdy budowlane, które mają zostać przetestowane w praktyce przez klientów. Jonas Odermalm, wiceprezes działu elektromobilności w Volvo Trucks, wyjaśnia: - Samochody ciężarowe dla branży budowlanej generalnie potrzebują więcej mocy i muszą być bardziej wytrzymałe niż pojazdy w wielu innych branżach, co oczywiście dotyczy również pojazdów elektrycznych.

W ramach testów elektryczne Volvo FM wyposażone w zabudowę betonomieszarkę dostarczy klientowi beton. Ponadto elektryczne Volvo FMX wyposażone w żuraw załadunkowy będzie wykorzystywane w większych projektach infrastrukturalnych.

Celem projektu jest zbadanie, w jaki sposób można wykorzystać samochody ciężarowe z napędem elektrycznym, aby zwiększyć wydajność i zmniejszyć wpływ na klimat. Oprócz analizy osiągów rzeczywistych pojazdów, testy dotyczą również całego ekosystemu elektromobilności. Pomiar zalet pojazdów elektrycznych dla obszarów miejskich opiera się na aspektach redukcji hałasu, bezpieczeństwa na placu budowy oraz komfortu kierowcy.

Ebba Bergbom Wallin, Business Manager ds. Elektromobilności w Volvo Trucks, dodaje: - Takie testy pomagają nam lepiej zrozumieć procesy operacyjne klientów i dowiedzieć się, jakie skutki miałaby elektryfikacja w zakresie cykli jazdy, pojemności ładowania, czasu pracy i zasięgu w codziennej działalności. Są też zalety cichszego i czystszego transportu.

Testując dwie ciężarówki z napędem elektrycznym w rzeczywistych warunkach, można by ocenić, w jaki sposób pojazdy są używane i jakie ulepszenia są konieczne do szerszego wdrożenia.

 

Przeczytaj też:
Używane MAN TGL dostają drugie życie - jako elektryczne ciężarówki

Quantron przekształca używane pojazdy MAN TopUsed.

 

Scania bardziej elektromobilna

EVBox, holenderski specjalista w zakresie rozwiązań do ładowania, i jej spółka matka Engie, nawiązali współpracę z producentem pojazdów ciężarowych Scania.

 

Volvo Trucks zapowiada na przyszły rok pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych

Już w przyszłym roku przewoźnicy w całej Europie będą mogli zamawiać całkowicie elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo.

 

Zabudowy firmy Mega w elektrycznych ciężarówkach Volvo Trucks

Od 2040 Francja i Wielka Brytania zakazuje sprzedaży nowych samochodów zasilanych ropą naftową. Jeszcze bardziej radykalni są Holendrzy i Norwegowie, u których taki zakaz zacznie obowiązywać już w 2025 r.

 

Nowy e-truck z Rosji. Jego zasięg wynosi 200 km

Firma Drive Electro z siedzibą w Moskwie dostarczyła podobno pierwszą rosyjską ciężką elektryczną ciężarówkę. Dwuosiowy pojazd o nazwie Moskva będzie służył sieci spożywczej Magnit.

 

Hyundai dostarczył dziś pierwsze siedem ciężarówek wodorowych do Europy

Hyundai XCIENT Fuel Cell to pierwszy na świecie produkowany seryjnie pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi.

 

Mahle chce produkować ogniwa paliwowe do ciężarówek

Mahle i kanadyjski producent ogniw paliwowych Ballard Power Systems chcą wspólnie opracować systemy ogniw paliwowych do pojazdów użytkowych różnych klas wagowych.

Pierwsza elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Renault Trucks wydało klientowi w 100% elektryczny pojazd przeznaczony do zbiórki odpadów.

 

Klienci przejechali już elektrycznymi ciężarówkami i autobusami ponad siedem milionów kilometrów

Daimler Trucks & Buses deklaruje, że do roku 2022 będą dostępne w sprzedaży ciężarówki elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL