Zabudowy firmy Mega w elektrycznych ciężarówkach Volvo Trucks

MEGA Volvo Trucks

Od 2040 Francja i Wielka Brytania zakazuje sprzedaży nowych samochodów zasilanych ropą naftową. Jeszcze bardziej radykalni są Holendrzy i Norwegowie, u których taki zakaz zacznie obowiązywać już w 2025 r.

 

Zakazy te dotyczyć będą nie tylko samochodów osobowych, lecz także miejskich ciężarówek, choć producenci tych ostatnich będą mieć kilka lat więcej na przystosowanie się do nowych regulacji. Do norweskiej firmy Tom Wilhelmsen AS, klienta MAURA, trafiły kilka dni temu trzy lekkie ciężarówki Volvo FE Electric wyposażone w zabudowy przygotowane przez zespół MEGA i Maura. To pierwsze w Europie pojazdy elektryczne, w tej konfiguracji, spełniające wymagania związane ze zmniejszeniem emisji, CO2. Najlepszym dowodem znaczenia tego typu rozwiązań dla Norwegii, był udział w uroczystym przekazaniu pojazdów premier Norwegii - pani Ernie Solsberg.
Wszystkie produkty przeznaczone dla skandynawskich odbiorców wykonywane są ze stali Hardox, którą charakteryzuje bardzo duża wytrzymałość na ścieranie, uderzenia i inne uszkodzenia spotykane w ekstremalnych warunkach pracy.

- Na naszych oczach zmienia się podejście do wymagań stawianych branży automotive. Rośnie znaczenie napędów alternatywnych. Przyszłość zdecydowanie będzie należała do pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, m.in. elektrycznych. Zmiany będą dotyczyły także naszej produkcji, ale jesteśmy na nie przygotowani. Dla jednego z naszych klientów już dostarczamy zmodyfikowane zabudowy do samochodu Volvo FE Electric mówi Maciej Radomski, prezes zarządu MEGA Sp. z o.o.

Volvo FE Electric to trzyosiowy samochód ciężarowy o masie całkowitej do 27 ton. Elektryczny układ napędowy i zastosowane akumulatory są oparte na rozwiązaniach wykorzystywanych przez Volvo w autobusach.

Zaprojektowana przez skandynawski koncern elektryczna ciężarówka została zaprezentowana w 2018 r., a do sprzedaży trafiła rok później. Według informacji Volvo Trucks samochód jest przystosowany m.in. do dostaw towarów i wywozu śmieci w obrębie miast czy też lekkiego transportu budowlanego. Jego wykorzystywanie przyczyni się do redukcji poziomu zanieczyszczeń oraz hałasu w zatłoczonych metropoliach. Najważniejsze jest to, że samochód może się poruszać w strefach czystego transportu, a dzięki cichej pracy układu napędowego znajduje też zastosowanie przy nocnych dostawach. W gęsto zaludnionych miastach to praktyczne i przyszłościowe rozwiązanie.

Partnerem nyskiej spółki MEGA na wymagającym norweskim rynku jest firma MAUR Bilpåbygg AS.. Współpraca rozpoczęła się już w 2014 r. i praktycznie w każdym kolejnym roku klient firmy MEGA wprowadza na swój rynek nowy produkt.

- Każdy proponowany przez nas prototyp jest na wstępnym etapie opracowywany koncepcyjnie razem z producentem, następnie przygotowywany konstrukcyjnie i produkowany w Nysie. Po testach u nas w Norwegii i informacjach zwrotnych, MEGA optymalizuje produkt, zanim dany rodzaj pojazdu czy zabudowy trafi do seryjnej produkcji - podsumowuje Roger Thorvaldsen, właściciel MAUR Bilpåbygg AS.

Produkcja dla firmy MAUR obejmuje obecnie: przyczepy typu tridem i tandem oraz przyczepy wywrotki na obrotnicy przeznaczone do ciężkich prac drogowo-budowlanych, naczepy wywrotki z ruchomymi osiami stworzone głównie do robót ciężkich (budowa tuneli, wożenie skał, ostrych odłamków skalnych, dużych kamieni i cięższego odpadu drogowego). Kolejnym produktem są zabudowy stalowe do aut Volvo, Scania, Mercedes i innych.

- Nasi partnerzy z Norwegii przywiązują wielką wagę do detali i wykończeń. Skrzynie są dodatkowo zabezpieczane oraz powlekane najlepszymi lakierami - dodaje Krzysztof Grabowski, kierownik działu zabudów.

MEGA sp. z o.o. zajmuje się produkcją naczep, przyczep i zabudów do samochodów ciężarowych. Świadczy również usługi wynajmu oraz usługi serwisowe. W 2017 roku producent z Nysy zyskał inwestora branżowego – francuską grupę Benalu, która jest jednym ze światowych liderów segmentu pojazdów użytkowych. W skład grupy obok Benalu i firmy MEGA wchodzą obecnie Bennes Marrel i Maisonneuve. Zakłady produkcyjne funkcjonują w Liévin, Andrézieux-Bouthéon, Cérences i Nysie.

 

 

Przeczytaj też:
Czy wodór stanie się paliwem przyszłości?

Niemcy widzą potencjał wykorzystania wodoru, zwłaszcza w transporcie, pokazuje aktualna ankieta przeprowadzona przez instytut badań opinii Prolytics na zlecenie Federalnego Stowarzyszenia Gospodarki Energetycznej i Wodnej BDEW.

Używane MAN TGL dostają drugie życie - jako elektryczne ciężarówki

Quantron przekształca używane pojazdy MAN TopUsed.

 

Scania bardziej elektromobilna

EVBox, holenderski specjalista w zakresie rozwiązań do ładowania, i jej spółka matka Engie, nawiązali współpracę z producentem pojazdów ciężarowych Scania.

 

Gdy w elektrycznej ciężarówce zabraknie prądu

Ze względu na długi czas ładowania mobilność e-ciężarówek w transporcie dalekobieżnym była dotychczas uważana za niepraktyczną i nieopłacalną.

 

Ciężarówka napędzana wodorem już w testach

W Düsseldorfie rozpoczyna się praktyczny test ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi w miejskim ruchu dostawczym.

 

Elektryczny autobus MAN Lion’s City jeździł po polskich miastach (video) Volvo Trucks zapowiada na przyszły rok pełną gamę elektrycznych samochodów ciężarowych

Już w przyszłym roku przewoźnicy w całej Europie będą mogli zamawiać całkowicie elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo.

 

Volvo Trucks dostarczyło do testów dwie elektryczne ciężarówki Volvo FM i FMX

Szwedzki producent pojazdów użytkowych rozpoczyna praktyczne testy w pełni elektrycznego rozwiązania transportowego dla branży budowlanej: aby sprawdzić, w jaki sposób klienci używają pojazdów elektrycznych.

Elektryczne Fuso Canter dla firmy DB Schenker

DB Schenker korzysta z FUSO eCanter w Berlinie od 2018 roku do przewozu przesyłek drobnicowych w centrum miasta. Kolejny kontrakt to pojazdy dla Paryża, Frankfurtu i Stuttgartu - 2019 rok.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL