Elektryczne Fuso Canter dla firmy DB Schenker

FUSO eCanter

DB Schenker korzysta z FUSO eCanter w Berlinie od 2018 roku do przewozu przesyłek drobnicowych w centrum miasta. Kolejny kontrakt to pojazdy dla Paryża, Frankfurtu i Stuttgartu - 2019 rok.

 

FUSO wyprodukuje 36 nowych pojazdów eCanter dla DB Schenker w swojej europejskiej fabryce w Tramagal w Portugalii. W najbliższych tygodniach Schenker otrzyma podwozia z zabudowę furgonową z windą załadowczą - idealną do dostaw drobnicy. Ostateczne przekazanie FUSO eCanter do DB Schenker nastąpi jeszcze przed końcem tego roku.

DB Schenker zamówiło w pełni elektryczne lekkie ciężarówki, o mocy 129 kW i ładowności do 3,2 tony, do dystrybucji miejskiej w europejskich miastach: Oslo, Kopenhadze, Madrycie, Salzburgu, Wiedniu, Hamburgu, Rzymie i Mediolanie.

Zasięg 7,49 tonowych eCanterów to co najmniej 100 km w śrudmiejskim ruchu dystrybucyjnym. Pojazdy można łatwo ładować przez noc za pomocą ładowarek AC lub DC, w zależności od dostępności. Dzięki szybkiej ładowarce czas ładowania można skrócić do około półtorej godziny.

Zamawiając 36 nowych Canterów DB Schenker stanie się największym klientem floty elektronicznej FUSO, z łącznie 41 eCanterami. Dotychczasowe doświadczenia z FUSO eCanter są niezmiennie pozytywne. Kierowcy chwalą przyspieszenie i zwinność napędu elektrycznego, a także ciszę w kabinie. Dla DB Schenker FUSO eCanter udowodnił swoją niezawodność w rzeczywistej eksploatacji w ciągu ostatnich dwóch lat i, jako ważny element strategii zrównoważonego rozwoju, oferuje ekologiczne rozwiązanie mobilności dla swojej floty ciężarówek. W drodze do transportu neutralnego, pod względem emisji CO2, czeka już kolejna ciężarówka z portfolio Daimlera - Mercedes-Benz eActros. Jest ona juz testowana przez DB Schenker w Lipsku jako część tak zwanej "innowacyjnej floty".

FUSO eCanter to pierwsza w pełni elektryczna lekka ciężarówka Daimler Trucks. FUSO wprowadziło ją na rynek w 2017 roku. Od tego czasu FUSO eCanter trafił do wielu klientów w Europie, Japonii i USA. Dzięki 36 dodatkowym pojazdom dla DB Schenker, ponad 200 FUSO eCanter jest w codziennym użytkowaniu, łącznie w 14 krajach. Do 2039 roku Daimler Truck planuje, że jego pojazdy, ze wszystkich segmentów, będą neutralnymi pod względem emisji CO2.

 

 

 

Przeczytaj też:
Czy wodór stanie się paliwem przyszłości?

Niemcy widzą potencjał wykorzystania wodoru, zwłaszcza w transporcie, pokazuje aktualna ankieta przeprowadzona przez instytut badań opinii Prolytics na zlecenie Federalnego Stowarzyszenia Gospodarki Energetycznej i Wodnej BDEW.

Używane MAN TGL dostają drugie życie - jako elektryczne ciężarówki

Quantron przekształca używane pojazdy MAN TopUsed.

 

Scania bardziej elektromobilna

EVBox, holenderski specjalista w zakresie rozwiązań do ładowania, i jej spółka matka Engie, nawiązali współpracę z producentem pojazdów ciężarowych Scania.

 

Gdy w elektrycznej ciężarówce zabraknie prądu

Ze względu na długi czas ładowania mobilność e-ciężarówek w transporcie dalekobieżnym była dotychczas uważana za niepraktyczną i nieopłacalną.

 

Ciężarówka napędzana wodorem już w testach

W Düsseldorfie rozpoczyna się praktyczny test ciężarówki napędzanej ogniwami paliwowymi w miejskim ruchu dostawczym.

 

Elektryczny autobus MAN Lion’s City jeździł po polskich miastach (video) Zabudowy firmy Mega w elektrycznych ciężarówkach Volvo Trucks

Od 2040 Francja i Wielka Brytania zakazuje sprzedaży nowych samochodów zasilanych ropą naftową. Jeszcze bardziej radykalni są Holendrzy i Norwegowie, u których taki zakaz zacznie obowiązywać już w 2025 r.

 

Volvo Trucks wyprodukuje elektryczną ciężarówkę, która może jeździć bez kierowcy, także w nocy

Volvo Trucks prowadzi prace nad tym projektem w Ameryce Północnej.

 

Czym Polacy będą tankować swoje auta za 30 lat?

Do 2050 roku unijny sektor transportu ma zaledwie trzy dekady na redukcję emisji CO2 aż o 90%.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL