W 2020 roku na polskich drogach pojawiło się już 116 nowych autobusów gazowych

Autobusy Gaz Ziemny

To blisko połowa wszystkich ekologicznych autobusów zarejestrowanych w naszym kraju od początku roku.

 

Gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) i skroplonej (LNG) to najchętniej wybierane przez polski transport publiczny paliwo alternatywne.

- W tym momencie co czwarty sprzedawany w Polsce nowy autobus jest napędzany gazem ziemnym. Cieszymy się, że dynamiczny rozwój tego rynku stał się faktem. Nie ulega wątpliwości, że paliwa gazowe to jedyne dostępne na rynku dojrzałe rozwiązanie, które pozwala na szybką redukcję emisji szkodliwych zanieczyszczeń przy jednoczesnym obniżeniu kosztów użytkowania floty - podkreśla Marcin Szczudło, Wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za rozwój segmentu CNG i LNG w Polsce.

Do końca września 2020 roku w Polsce zarejestrowano łącznie 462 nowe miejskie autobusy, a ponad 250 z nich jest wyposażonych w ekologiczne napędy alternatywne. Wśród nich najczęściej kupowane są autobusy na gaz ziemny, które stanowią 45 proc. całego segmentu. Tylko w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 roku na ulice polskich miast wyjechało już 116 takich pojazdów.

- Wymiana taboru na gazowy pozwala na redukcję emisji: tlenków azotu do 50 proc., dwutlenku węgla do ok. 15 proc. oraz pyłów PM do 99 proc. Oprócz korzyści ekologicznych, ważny jest również aspekt finansowy. Koszt zakupu autobusu CNG jest zaledwie nieco wyższy niż autobusu zasilanego olejem napędowym, ale równocześnie znacznie niższy niż koszt zakupu pojazdu elektrycznego. To szczególnie istotne zwłaszcza teraz, gdy z powodu pandemii przychody przewoźników są niższe - dodaje Marcin Szczudło.

Jednym z miast, które konsekwentnie stawia na ekologiczny napęd gazowy jest Warszawa, gdzie po ulicach jeździ 220 autobusów na CNG i LNG. Ponadto MZA niedawno rozstrzygnęło przetarg na dostawy kolejnych 160 autobusów na gaz ziemny. Na wykorzystanie gazu w miejskim transporcie zbiorowym postawiły także m.in. Rzeszów, Tarnów, Gdynia, Tychy, Suwałki, Radom i Bielsko-Biała. Nic więc dziwnego, że sprzedaż CNG na stacjach PGNiG w I półroczu 2020 roku wzrosła o prawie 50 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku 2019.

Przeczytaj też:
IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

MyLNG - nowy produkt dla branży transportowej od Cryogas

LNG to paliwo umożliwiające znaczące ograniczenie wydatków, a także redukcję emisji szkodliwych substancji - cząstek sadzy, dwutlenku siarki i węgla, tlenków azotu oraz siarki.

Pięćsetne IVECO S-WAY Natural Power dla firmy FINE LOGISTICS

Podwarszawska firma transportowa FINE LOGISTICS uzupełniła swoją flotę pojazdów ciężarowych o wyjątkowy, bo 500. egzemplarz ciągnika siodłowego napędzanego gazem ziemny, jaki został zakupiony w Polsce.

 

BAG bada oszustwa Maut w ciężarówkach LNG

Niemiecki Bundesamt für Güterverkehr (BAG) prowadzi postępowania karne, których przedmiotem są podejrzenia o przedstawienie sfałszowanych certyfikatów na instalację zbiorników LNG. Dzięki temu przewoźnicy mogli niesłusznie otrzymać zwolnienie z Maut.

 

IVECO Poland przekazało 30 ciągników siodłowych IVECO S-WAY na gaz ziemny

Do floty pojazdów IVECO LNG firmy PUH EXPORT-IMPORT Adam Lipiński, dołączyły najnowsze ciągniki siodłowe napędzane skroplonym gazem ziemnym. Przewoźnik w grudniu 2019 roku odbierał jako pierwszy w Polsce najnowszy ciągnik IVECO S-WAY.

 

Gdzie zatankować skroplony gaz ziemny? Stacja Shell LNG w okolicy Wrocławia

Dużo w ostatnim czasie mówi się o paliwach alternatywnych. Firmy transportowe z uwagą śledzą komunikaty prasowe, w których poszczególni producenci samochodów ujawniają swoje nowinki techniczne.

Nowa stacja tankowania LCNG w Warszawie

Klienci mogą już tankować gaz ziemny na nowej stacji Cryogas w Warszawie.

 

Ciężarówka gazowa w wypadku na autostradzie

W poniedziałek po południu gazowe IVECO uległo uszkodzeniu po tym jak kierowca ciężarówki najechał na pojazd poprzedzający.

 

Czym Polacy będą tankować swoje auta za 30 lat?

Do 2050 roku unijny sektor transportu ma zaledwie trzy dekady na redukcję emisji CO2 aż o 90%.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL