Siedemdziesiąt lat temu Daimler-Benz kupił Unimoga

UNIMOG Daimler Trucks

W dniu 27 października przypada siedemdziesiąta rocznica przejęcia Unimoga przez Daimler-Benz AG.

 

Data ta oznacza zatem narodziny legendarnego już pojazdu Mercedes-Benz Unimog, który dowiódł swych walorów w setkach tysięcy egzemplarzy. Po wielkim sukcesie rewolucyjnego, jak na owe czasy, "Unimoga" (niem. Universal-Motor-Gerät, Uniwersalne Urządzenie Motorowe) na wystawie Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego, DLG) we Frankfurcie latem 1950 r., kierownictwo Fabryki Maszyn Gebr. Boehringer w Göppingen, produkującej wówczas Unimoga, uświadomiło sobie, że bez dużych inwestycji nie da się zrealizować ogromnej liczby zamówień na ten pojazd. Ponadto, ze względu na zwiększony popyt wewnętrzny u początku okresu szybkiego wzrostu gospodarczego, Daimler-Benz nie gwarantował pełnego zakresu dostaw swych silników. Cieszące się dużą popularnością jednostki napędowe Daimler zamierzał montować raczej we własnych pojazdach.

Silnik wysokoprężny OM 636 z samochodu osobowego Mercedes-Benz 170 D

Mowa tu o silniku wysokoprężnym OM 636, skonstruowanym do samochodu osobowego Mercedes-Benz 170 D. Jednostka ta była już wcześniej dostarczana firmie Boehringer do produkowanego tam Unimoga 70200. Na potrzeby Unimoga jej moc zmniejszono z 38 KM do 25 KM. Ten popularny silnik - pierwszy po wojnie wysokoprężny silnik do samochodów osobowych - w latach 1949-1963 był montowany standardowo w samochodach osobowych, a także w Unimogu.
W negocjacjach uczestniczyło dwóch przedstawicieli Daimler-Benz AG oraz sześciu udziałowców spółki rozwoju Unimoga, należącej do Boehringera. Był wśród nich ojciec Unimoga, Albert Friedrich, oraz dr Rolf i Werner Boehringer – przedstawiciele firmy produkcyjnej Gebr. Boehringer z Göppingen. Rozmowy na temat przejęcia Unimoga rozpoczęły się już 5 września 1950 roku. W ich toku Daimler-Benz zadeklarował na piśmie swój zamiar przejęcia Unimoga wraz ze wszystkimi prawami i obowiązkami. Negocjacje zakończono 27 października 1950 roku.

Koncern motoryzacyjny ze Stuttgartu posiadał wszystkie warunki konieczne do dalszego pomyślnego rozwoju technicznego pojazdu, a także był w stanie stworzyć
ogólnoświatową sieć sprzedaży. Ponad 380 tysięcy sprzedanych do tej pory egzemplarzy Unimoga potwierdza jego unikalną pozycję w międzynarodowej branży pojazdów użytkowych.

Przeczytaj też:
Unomog zamiast traktora. Szybszy i ekonomiczniejszy...

Tam, gdzie kiedyś traktor odbierał mleko z gospodarstw, teraz operuje nowy Mercedes-Benz Unimog U 430.

 

Z linii produkcyjnej zakładów Mercedes-Benz Trucks w Turcji zjechała 285-tysięczna ciężarówka

Mercedes-Benz Türk AS w Aksaray to jedna z trzech fabryk samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks na świecie.

 

Sto pięćdziesiąt nowych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Actros dla LUKMAZ, AGMAZ i Imperia

Agnieszka i Łukasz Mazurowie, właściciele trzech firm transportowych: LUKMAZ, AGMAZ oraz Imperii, odebrali we wrześniu pierwszych 30 sztuk z zamówionych 150 Nowych Actrosów.

 

Mercedes-Benz Trucks z nową szefową

Karin Rådström obejmie szefostwo Mercedes-Benz Trucks.

 

Kilkaset kilometrów zabytkowymi ciężarówkami

Jedyne, co łączy klasyczne ciężarówki z lat 50. i 60. z nowym Actrosem, to kierownica i koła.

 

Rejestracje nowych ciężarówek i autobusów - wrzesień 2020

We wrześniu 2020 r. zarejestrowano 2101 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 13,9% mniej niż rok wcześniej, jednak jest to najwyższy miesięczny wynik licząc od początku roku.

 

Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Dygitalizacja na budowie - czyli nowy Mercedes-Benz Arocs

Wyposażony w system Predictive Powertrain Control (PPC) najnowszej generacji, asystenta martwego pola i Active Brake Assist, a także we wchodzące na rynek MirrorCam, Multimedia Cockpit oraz platformę łączności sieciowej Truck Data Center (TDC) - oto nowy Mercedes Arocs.

 

Nowości 2021 w pojazdach Mercedes-Benz Trucks

Systemy, które będą dostępne w nowych Mercedesach Actrosach od czerwca 2021 roku to: Active Sideguard Assist ze zautomatyzowaną funkcją hamowania oraz Active Drive Assist 2 ze zautomatyzowaną funkcją awaryjnego zatrzymania pojazdu.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL