Wodór jako alternatywny napęd w ciężarówkach MAN

MAN Truck & Bus zbuduje silnik spalinowy H2, który niebawem zastosuje w swoich ciężarówkach.
Wydaje się, że w transporcie publicznym i dystrybucji podjęto już decyzję: pojazdy elektryczne na akumulatory i ogniwa paliwowe - ta technologia będzie rozwijana. Ale równolegle będą trwały badania nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem. Warto zaznaczyć, że MAN pierwsze takie badania prowadził już w latach 90-tych.
Zalety silników spalinowych H2 są oczywiste. Silnik spalinowy wodorowy oferuje szybciej dostępne i solidne rozwiązanie dzięki znanej podstawowej technologii i dlatego może służyć jako technologia pomostowa.
- Wodór może być tutaj ciekawym rozwiązaniem, ale wymaga wtedy znacznej rozbudowy infrastruktury - podkreśla dr hab. Frederik Zohm, członek zarządu ds. Badań i rozwoju w firmie MAN Truck & Bus.
Test praktyczny przeprowadzony we współpracy z wybranymi klientami planowany jest na lata 2023/24. Celem jest przetestowanie całego ekosystemu wodorowego w logistyce transportu. W ramach tzw. "Floty Bawarskiej", MAN chciałby przetestować wodór do użytku w dalekobieżnym transporcie drogowym wraz z bawarskimi operatorami infrastruktury i partnerami spedycyjnymi. Pierwsze rozmowy z rządem Bawarii już trwają. Ponadto planowana jest współpraca z uczelniami.
W międzyczasie MAN stawia na pojazdy elektryczne akumulatorowe do lokalnego transportu publicznego i transportu dystrybucyjnego. Autobus Lion's City E, eTGE i eTGM są już dostępne w seryjnej produkcji. W 2023 roku ma pojawić się w pełni elektryczna ciężarówka nowej generacji.

Niemiecki rząd federalny przyjął program wymiany starych samochodów ciężarowych na nowe, bardziej ekologiczne modele, ale nie tylko.

Rząd Berlina przyznał kontrakt o wartości 543 mln euro spółce joint venture utworzonej przez Rheinmetall AG i MAN Truck & Bus.

Według prognoz dopiero w 2023 r. można się spodziewać sprzedaży w Europie tylu ciężarówek, ile przed pandemią. MAN, Skania, Renault i Daimler dokonują rygorystycznych oszczędności, ale stawką są dziesiątki tysięcy miejsc pracy.

Holenderski dostawca podpisał umowę ramową z MAN Truck & Bus SE.

Bus Designer to nazwa nowego konfiguratora internetowego stworzonego przez firmę MAN Truck & Bus.

We wrześniu 2020 r. zarejestrowano 2101 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 13,9% mniej niż rok wcześniej, jednak jest to najwyższy miesięczny wynik licząc od początku roku.

Koncern MAN Truck & Bus produkujący ciężarówki i autobusy zamierza zwolnić do 9,5 tys. osób, czyli jedną czwartą pracowników.

Pietro Zollino wrócił z USA, gdzie był wiceprezesem ds. Komunikacji Vw Group.

Volkswagen ogłosił uruchomienie nowej linii ciężkich samochodów o nazwie Meteor. Dwa nowe modele to Volkswagen Meteor 28.460 i Volkswagen Meteor 29.520.