Pierwsze 1000 ciężarówek sprzedane w ciągu zaledwie 39 sekund
Deutz powrócił na rynek - jednak nie europejski.
40 lat temu spółka KHD sprzedała swoje udziały w IVECO Fiatowi, żegnając się nie tylko z firmą Magirus-Deutz, ale także z budową ciężarówek.
Od tego czasu firma z siedzibą w Kolonii skupiała się wyłącznie na budowie silników. Deutz AG powraca teraz do biznesu samochodów ciężarowych - choć nie w Europie, lecz na rynku chińskim. Będzie to joint venture z dużym producentem maszyn budowlanych i ciężarówek - koncernem Sany.
Nowy pojazd, do którego Deutz dostarcza obecnie jednostki napędowe to Kingway 435. Moc silnika D12 to 360 kW przy obrotach 1900-2100 na min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 2150 Nm. Sterowany elektronicznie układ wtrysku common rail zapewnia zoptymalizowane spalanie i optymalną wydajność silnika przy niskim zużyciu paliwa. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro VI.
Spółka joint venture jest częścią Intelligent Heavy Truck Project firmy Sany, dużego projektu będącego częścią strategii cyfryzacji dużej korporacji. Deutz znalazł się w tym projekcie i otrzymał zlecenie na produkcję silników do dużych samochodów ciężarowych.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że razem z naszym partnerem SANY możemy teraz wprowadzić na rynek pierwszy silnik D12 z naszego joint venture do ciężarówek. W ten sposób po raz kolejny udowadniamy nasze doświadczenie i tym samym ponownie aktywnie wkraczamy na rynek transportu drogowego - powiedział dyrektor generalny Deutz, dr Frank Hiller.
Nowy okręt flagowy SANY został zaprezentowany publiczności wirtualnie podczas transmisji na żywo z głównej siedziby firmy SANY w Changsha, stolicy prowincji Hunan. Według Deutz, Kingway 435 sprzedał się w liczbie 1000 pojazdów w ciągu pierwszych 39 sekund.