PEKAES w rodzinie GEODIS. Innova Capital sprzedaje udziały w PEKAES

PEKAES

Spółka Innova Capital ogłosiła sprzedaż wszystkich posiadanych udziałów w firmie PEKAES, będącej operatorem logistycznym.

 

Utworzony w roku 1958 PEKAES, z siedzibą w Błoniu, jest jednym z wiodących operatorów sieci FTL i LTL obsługujących ładunki paletyzowane w Polsce. Dzięki 20 oddziałom rozmieszczonym na terenie całej Polski PEKAES obsługuje wszystkie przepływy krajowe i międzynarodowe dla około 10 000 aktywnych klientów. Firma realizuje również przewozy intermodalne drogowo-kolejowe oraz oferuje dodatkowe usługi logistyczne w sześciu dedykowanych lokalizacjach. PEAKES zatrudnia około 1200 osób.

- W ciągu ostatnich pięciu lat PEKAES rozwijał się bardzo dynamicznie i wdrożył przygotowany na ten okres program strategiczny Osiągnęliśmy cele wyznaczone na lata 2016-2020, a w naszym długoterminowym planie rozwoju postawiliśmy sobie za cel połączenie siły naszej organizacji z międzynarodowym inwestorem strategicznym GEODIS, jako globalny operator usług logistycznych, jest dla nas idealnym partnerem Jesteśmy dumni, że wiodąca światowa firma logistyczna tak pozytywnie oceniła nasze osiągnięcia biznesowe, organizację naszych firm, a także potencjał i możliwości rozwoju w nadchodzących latach - powiedział Maciej Bachman prezes Zarządu PEKAES.

Od momentu wejścia Innova Capital do spółki pod koniec 2015 roku, PEKAES odnotował znaczący wzrost wartości Dzięki korzyściom skali oraz zwiększaniu efektywności, wskaźnik EBITDA spółki wzrósł w tym okresie o ponad 100 Skoncentrowano się na rozwoju kluczowej dla spółki dystrybucji ładunków drobnicowych ( oraz na zwiększeniu przychodów z transportu intermodalnego, które w obydwu przypadkach od momentu wejścia funduszu, podwoiły się Obecnie PEKAES rozwija się dzięki silnej pozycji rynkowej, z blisko 5 milionami miejsc paletowych przewożonymi w sieci drobnicowej w ciągu roku Ponadto, stały wzrost wolumenu przewozów drobnicowych na poziomie 13 %%(średnia roczna stopa wzrostu w latach 2015 2020 potwierdza dobre perspektywy spółki na przyszłość.

GEODIS jest globalnym operatorem łańcucha dostaw, docenianym za swoje zaangażowanie w pomoc klientom w pokonywaniu ograniczeń logistycznych. Oferta firmy GEODIS, ukierunkowana na rozwój (optymalizacja łańcucha dostaw, spedycja, logistyka kontraktowa, dystrybucja i ekspres oraz transport drogowy), w połączeniu z jej globalnym zasięgiem dzięki bezpośredniej obecności w 67 krajach oraz globalnej sieci obejmującej 120 krajów przekłada się na czołowe miejsca w rankingach biznesowych firma ma 1. miejsce we Francji, 6. w Europie oraz 7. na świecie. W 2019 roku GEODIS zatrudniał ponad 41 000 pracowników na całym świecie i wygenerował sprzedaż na poziomie 8,2 mld euro.

Przeczytaj też:
Czy Niemcy zwiększą masę pojazdów ciężarowych z 40 do 44 ton?

Projekt 21 stowarzyszeń przemysłowych i handlowych wydaje się sensowny, gdyż oprócz efektywniejszego transportu mozna znacznie ograniczyć emisję CO2, o co walczy UE.

 

Fulimpex z nowymi ciągnikami siodłowymi DAF XF

Dziesięć ciągników siodłowych DAF FTR 530 przekazano w ub. czwartek firmie Fulimpex.

 

Jak będziemy planować transport za dwa lata i dlaczego warto się do tego przygotować

Litwa oraz Estonia już podjęły decyzję o zaskarżeniu unijnych przepisów dotyczących kierowców zawodowych.

 

Czy przedsiębiorcy wstrzymują zakupy nowych samochodów?

Niemal 25 proc. małych i średnich firm w Polsce zamierza do końca roku ograniczyć do minimum lub całkowicie wstrzymać zakup nowych samochodów.

 

Jak zagraniczne firmy transportowe ratują budżet Niemiec

Niedawno firma BAG przeprowadziła poważną kontrolę kabotażu w Niemczech.

 

Aż 35 879,80 zł odszkodowania za 42 dni przestoju pojazdu!

Liczne orzeczenia sądów powszechnych przekonują, że warto dochodzić odszkodowania za zysk utracony przez przedsiębiorcę transportowego w związku z uszkodzeniem pojazdu.

 

Odszkodowanie za utracony zysk nieplanowanym przestojem pojazdu

Odszkodowanie za utracony zysk, czyli kompensacja strat firmy transportowej spowodowanych nieplanowanym przestojem pojazdu.

Niedzielne zakazy dla ciężarówek przywrócone w Niemczech

Na stronie Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej Niemiec została zamieszczona lista landów, w których przywrócono zakazy jazdy dla ciężarówek.

 

Nowe obciążenia dla przewoźników - kosztowny pomysł nowego zarządcy Myta

Krajowy System Poboru Opłat (KSPO) jest od początku lipca zarządzany przez Krajową Administrację Skarbową (KAS).

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL