Czy Niemcy zwiększą masę pojazdów ciężarowych z 40 do 44 ton?

MAN TGX NG

Projekt 21 stowarzyszeń przemysłowych i handlowych wydaje się sensowny, gdyż oprócz efektywniejszego transportu mozna znacznie ograniczyć emisję CO2, o co walczy UE.

 

W Niemczech 21 stowarzyszeń apeluje o zwiększenie masy całkowitej pojazdu z 40 do 44 ton. Nie jest to pierwsza inicjatywa w tym kierunku.

Autorzy petycji, jako ważny argument wymieniają ochronę środowiska. Zwiększenie masy całkowitej ciężarówki jest aktywnym wkładem w ochronę klimatu, ponieważ emisję CO2 w Niemczech można by zmniejszyć o około jeden do dwóch milionów ton rocznie. Szybko i bez żadnych dodatkowych kosztów..

Jako kolejny atut podają się ulgę dla sieci drogowej. Można by w ten sporób ograniczyć liczbę przejazdów, a tym samym znacznie zmniejszyć zatory na drogach. Zmniejszając liczbę ciężarówek, złagodzony zostanie też niedobór kierowców samochodów ciężarowych.

Autorzy projektu zaprzeczają oskarżeniom, że większa masa ciężarówek może bardziej uszkadzać drogi. Wzrost masy o 4 tony nie prowadzi do znaczących dodatkowych obciążeń. Nie należy spodziewać się zwiększonego zużycia infrastruktury, w szczególności infrastruktury mostowej.

W inicjatywie uczestniczą tak ważne stowarzyszenia przemysłowe, jak Stowarzyszenie Przemysłu Chemicznego (VCI), Federacja Stali, Federalne Stowarzyszenie Materiałów Budowlanych - Kamienie i Ziemia (BBS) oraz Stowarzyszenie Niemieckich Papierni (VDP). Branżę reprezentują między innymi Federalne Stowarzyszenie Handlu Rolnego i Federalne Stowarzyszenie Niemieckich Hurtowników Napojów. Stowarzyszenia transportowe i logistyczne jak na razie nie przyłaczyły się do inicjatywy.

Przeczytaj też:
PEKAES w rodzinie GEODIS. Innova Capital sprzedaje udziały w PEKAES

Spółka Innova Capital ogłosiła sprzedaż wszystkich posiadanych udziałów w firmie PEKAES, będącej operatorem logistycznym.

 

Fulimpex z nowymi ciągnikami siodłowymi DAF XF

Dziesięć ciągników siodłowych DAF FTR 530 przekazano w ub. czwartek firmie Fulimpex.

 

Jak będziemy planować transport za dwa lata i dlaczego warto się do tego przygotować

Litwa oraz Estonia już podjęły decyzję o zaskarżeniu unijnych przepisów dotyczących kierowców zawodowych.

 

Czy przedsiębiorcy wstrzymują zakupy nowych samochodów?

Niemal 25 proc. małych i średnich firm w Polsce zamierza do końca roku ograniczyć do minimum lub całkowicie wstrzymać zakup nowych samochodów.

 

Jak zagraniczne firmy transportowe ratują budżet Niemiec

Niedawno firma BAG przeprowadziła poważną kontrolę kabotażu w Niemczech.

 

Aż 35 879,80 zł odszkodowania za 42 dni przestoju pojazdu!

Liczne orzeczenia sądów powszechnych przekonują, że warto dochodzić odszkodowania za zysk utracony przez przedsiębiorcę transportowego w związku z uszkodzeniem pojazdu.

 

Odszkodowanie za utracony zysk nieplanowanym przestojem pojazdu

Odszkodowanie za utracony zysk, czyli kompensacja strat firmy transportowej spowodowanych nieplanowanym przestojem pojazdu.

Niedzielne zakazy dla ciężarówek przywrócone w Niemczech

Na stronie Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej Niemiec została zamieszczona lista landów, w których przywrócono zakazy jazdy dla ciężarówek.

 

Nowe technologie w nowych samochodach. Co i kiedy obowiązkowo

Nowe systemy dostępne na rynku mają się przyczynić się do zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych i liczby rannych na naszych drogach. W 90 proc. za wypadki odpowiada błąd kierowcy.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL