Stacja LNG dla ciężarówek w podwrocławskich Bielanach

Shell LNG

W Bielanach Wrocławskich otwarto pierwszą w Polsce komercyjną stację Shell LNG dla samochodów ciężarowych.

 

Wrocławska stacja jest jednym z 39 punktów Shell LNG budowanych w ramach konsorcjum BioLNG EuroNet - projektu zrzeszającego liderów branży, którego celem jest utworzenie korytarza LNG dla ciężarówek napędzanych błękitnym paliwem, biegnącego z Hiszpanii do Polski. Docelowo w ramach tej inicjatywy Shell planuje otworzyć w Polsce 8 stacji.

Ambicją Shell jest, aby do 2050 roku lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto, odpowiadając tym samym na oczekiwania klientów i społeczeństwa. W tym celu inwestuje m.in. w paliwa niskoemisyjne, do których zalicza się gaz ziemny.
- Bardzo się cieszę z otwarcia naszej pierwszej stacji LNG w Polsce, dzięki której nasi klienci będą mogli poruszać się ciężarówkami napędzanymi niskoemisyjnym paliwem, jakim jest LNG. Badania potwierdzają, że LNG może przyczynić się do obniżenia lokalnych emisji spalin i globalnej emisji gazów cieplarnianych. To może skutkować poprawą jakości powietrza w naszych miastach. W przyszłości gaz może stanowić uzupełnienie dla odnawialnych źródeł energii i będzie miał zasadnicze znaczenie dla zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na energię. Co więcej, rozwój LNG może pomóc znacząco zwiększyć konkurencyjnoś
polskiego sektora transportu ciężkiego, a tym samym całej polskiej gospodarki, ponieważ Polska utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera transportu drogowego w Europie - powiedział Piotr Dziwok, prezes zarządu Shell Polska.

- Długo czekaliśmy na ten dzień. Po zakończeniu prac budowlanych w grudniu ubiegłego roku uzyskaliśmy wszystkie pozwolenia i możemy teraz oficjalnie potwierdzić, że pierwsza stacja Shell LNG w Polsce już działa. LNG wykorzystywane w samochodach dostawczych może pomóc zmniejszyć koszty paliwa w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym i ma wyższą wydajność energetyczną - dodaje Marcin Płocharski, menedżer ds. rozwoju LNG w Shell Polska.

Pierwsza polska stacja Shell LNG znajduje się w Bielanach Wrocławskich, w rejonie tras A4 i S8, wzdłuż ważnego europejskiego korytarza transportowo-logistycznego. Stacja może pomieścić 31,5 tony gazu, co pozwala na zatankowanie 120–150 ciężarówek dziennie. Oferuje również szeroką gamę produktów i usług pozapaliwowych, a także niezbędną infrastrukturę dla kierowców, w tym parking dla ciężarówek i prysznice.

Nowo otwarta lokalizacja to już 21. stacja LNG pod marką Shell w Europie. Pozostałe punkty znajdują się w Belgii, Francji, Holandii, Hiszpanii, Turcji i w Niemczech. Obecnie w Polsce jest ponad 20 klientów posiadających karty Shell LNG, których floty samochodów ciężarowych mogą tankować LNG na europejskich stacjach Shell. W planach są kolejne stacje Shell LNG w Polsce - w Świecku i Poznaniu, a następnie także w innych lokalizacjach.

Zapotrzebowanie na energię w transporcie będzie w dalszym ciągu rosnąć. Sektor ten odpowiada obecnie za około jedną czwartą światowych emisji CO21. To oznacza, że konieczne jest zwiększenie wykorzystania czystszych źródeł energii w transporcie ciężkim. W tym sektorze LNG jest obecnie najczystszą alternatywą dla oleju napędowego. Tymczasem Shell pracuje nad dopracowaniem łańcucha dostaw Bio-LNG, aby w jeszcze bardziej zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych.
Pojazdy napędzane LNG mogą być również zasilane biometanem, który pod względem chemicznym i fizycznym jest identyczny z metanem występującym w gazie ziemnym, a jest produkowany z odpadów organicznych. Biometan może być stosowany bezpośrednio w ciężarówkach napędzanych LNG.

Przeczytaj też:
Sto nowych IVECO Stralis Natural Power z napędem CNG

IVECO wygrało przetarg na największe zamówienie ciężarówek na gaz ziemny w Ameryce Południowej.

 

Na Pomorzu powstanie pierwsza publiczna stacja tankowania skroplonego gazu ziemnego LNG

Punkt tankowania LNG powstanie w Lęborku, najpóźniej do lutego 2021 roku.

 

Czy bum na ciężarówki gazowe się skończy? Unia krytykuje zwolnienie z Myta ciężarówek LNG i CNG

Przypadek brzmi trochę groteskowo, jednak to całkiem realna wiadomość. Chodzi o niemieckiego ministra transportu Andreasa Scheuera.

 

LNG – tania i czysta przyszłość transportu ciężkiego

Popularyzacja paliw alternatywnych w transporcie ciężkim, to ze względu na europejskie regulacje środowiskowe, nieodległa przyszłość.

 

Lidl Szwajcaria wspiera badania nad gazem syntetycznym do napędu ciężarówek

Lidl Switzerland zamierza w przyszłości użytkować swoje ciężarówki bez paliw kopalnych, opierając się m.in. na odnawialnym gazie syntetycznym jako źródle energii.

 

IVECO S-WAY Natural Power dla firmy AGROMEX

Iveco Poland przekazało firmie AGROMEX 20 ciągników siodłowych IVECO napędzanych gazem ziemnym.

 

Stacje LNG Citronex przyjmą zapłatę kartą DKV

Operator kart paliwowych DKV, poszerza sieć punktów, w których można płacić kartą. Dotyczy to stacji tankowania gazu ziemnego.

 

Grupa Żywiec rozpoczyna współpracę z OMEGA Pilzno. Piwo będą wozić ciężarówki LNG

W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech IVECO Stralis NP napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.

 

Pierwsze Volvo FH LNG w okolicy Moskwy

Na początku lipca w Volvo Group Truck Center Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do ​​cementowozu ACR z regionu moskiewskiego.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL