Rt kontrakty serwisowe

Nowe kontrakty serwisowe w Renault Trucks

Renault Trucks ma w swojej ofercie kontrakty serwisowe Start&Drive Excellence Predict, pozwalające na maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów.

 

Wykorzystanie telematycznych systemów zarządzania flotą pozwalających na zdalną diagnostykę pojazdu w czasie rzeczywistym w pewnym sensie zmienia zasady gry tworząc nowy poziom zaangażowania serwisu w ocenę i utrzymanie stanu technicznego obsługiwanych pojazdów.

Renault Trucks ma w swojej ofercie kontrakty serwisowe Start&Drive Excellence Predict, pozwalające na maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów, a w konsekwencji zwiększenie ich wydajności i jak najdłuższe utrzymanie ich na drodze. Ten rodzaj kontraktu bazuje na starannie dobranej strategii obsługi serwisowej, którą można określić jako obsługę predykcyjną. Podstawę stanowi zbieranie w czasie rzeczywistym danych diagnostycznych dotyczących stanu technicznego pojazdu i jego najważniejszych komponentów. W czasie rzeczywistym pobierane są takie dane jak np. przebieg, czas pracy sinika, ilość zużytego paliwa. Informacje te są przekazywane zdalnie przez pojazd do centrum monitoringu a konieczne prace serwisowe mogą być zaplanowane z wyprzedzeniem.
Ciężarówka Renault Trucks objęta kontraktem serwisowym Start&Drive Excellence Predict przekazuje również ewentualne kody błędów podzespołów najbardziej narażonych na zużycie. Jest to możliwe, ponieważ 80% kluczowych podzespołów, których awaria może prowadzić do przestojów (wyłączając naczepy i opony) jest nieprzerwanie monitorowanych przez różnego typu czujniki.

Nad wszystkim czuwa centrala monitoringu - Renault Trucks Monitoring Center - zlokalizowana w Ghent (Belgia), gdzie spływają wszystkie gromadzone dane i tam, przy pomocy specjalnego oprogramowania są analizowane - dotyczy to wszystkich jeżdżących po Europie ciężarówek Renault objętych kontraktami serwisowymi – w Polsce jest to ponad 1000 pojazdów. Na podstawie obliczeń odpowiednich modeli matematycznych generowane są ostrzeżenia o potencjalnych uszkodzeniach zanim one jeszcze wystąpią - dla każdego z pojazdów oddzielnie. Po wykryciu nieprawidłowość centrala monitoringu niezwłocznie wysyła powiadomienie do lokalnego punktu serwisowego Klienta, który następnie kontaktuje się z Nim i umawia wizytę w serwisie mającą na celu wyeliminowanie potencjalnej usterki. Wcześniej serwis upewnia się czy nie została już wcześniej zaplanowana wizyta, tak aby możliwie jak najbardziej skrócić czas spędzony przez pojazd na serwisie.

Dzięki aktywnej usłudze Start&Drive Excellence Predict punkt serwisowy dysponuje również danymi na temat zużycia kluczowych podzespołów pojazdu (filtr paliwa, układ oczyszczania spalin, akumulatory) – informacje te są aktualizowane co 3 dni. Lokalny serwis Klienta może również połączyć się z pojazdem i za pośrednictwem telematyki odczytać bieżące wartości zużycia komponentów takich jak np.: wkład osuszacza powietrza, klocki hamulcowe czy tarcza sprzęgła.
W ramach kontraktu Klient ma możliwość zdalnego programowania większości jednostek sterujących pojazdu – dotyczy to również aktualizacji oprogramowania, modyfikacji parametrów czy wgrywanie poprawek serwisowych a nawet realizacji kampanii serwisowych dotyczących oprogramowania. Wszystko to może być realizowane przez Home Dealera i dotyczy pojazdów RT T i T High, wyprodukowanych po 23 tygodniu 2016 r.

Na postawie realnej znajomości intensywności eksploatacji samochodu oraz jego rzeczywistego stanu technicznego możliwe staje się utrzymanie najlepszych osiągów samochodów Renault Trucks w całym okresie trwania kontraktu i precyzyjne dostosowanie harmonogramów obsługi serwisowej w zależności od specyfikacji pojazdu. W ten sposób Renault Trucks ułatwia pracę swoim Klientom i aktywnie przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Za planowanie i realizację obsług oraz załatwienie wszelkich formalności odpowiadają punkty serwisowe Renault Trucks.

Philippe Gorjux, Dyrektor Zarządzający Renault Trucks Polska mówiąc o obsłudze predykcyjnej realizowanej w sieci serwisowej Renault Trucks w Polsce zwrócił uwagę, że kluczem do sukcesu jest właściwa obsługa pojazdów. - Dawniej budowano serwisy po to, by naprawiać samochody ciężarowe, dziś istotą jest ich obsługa wykonywana w odpowiednim czasie. Rośnie udział flot wykorzystujących kontrakty obsługowo-naprawcze, wprowadzane są metody obsługi predykcyjnej. W praktyce oznacza to ocenę stanu technicznego z wyprzedzeniem i zmianę kierunku przepływu informacji. Teraz to serwisy działające w ramach organizacji Renault Trucks jako solidni partnerzy swoich Klientów zawiadamiają ich o konieczności wykonania obsługi pojazdu, jeszcze zanim sam użytkownik dostrzeże taką konieczność. Chcemy by nasi klienci mogli się skoncentrować na swoich zadaniach związanych z transportem, a my będziemy dbać o ich pojazdy - komentuje Philippe Gorjux.

Kontraktami serwisowymi Start & Drive Excellence Predict mogą być objęte samochody Renault Trucks serii T i T High. Modele C i K będą mogły korzystać z usługi w 2020 roku. Kontrakty Start & Drive Excellence Predict stanowią część kompleksowej oferty obsługi serwisowej, w skład której wchodzą również: Renault Trucks: Start & Drive Reference, Start & Drive Performance i EnDurance, która jest przeznaczona dla pojazdów starszych niż 5 lat.
Zasady obsługi predykcyjnej wynikające z kontraktów serwisowych Start & Drive Excellence Predict wprowadzane są w całej organizacji Renault Trucks w Europie – u wszystkich partnerów serwisowych. Skuteczna opieka nad pojazdami ze strony serwisów pozwala na bezpieczne wydłużenie ich okresu użytkowania, dając im nie tylko pierwsze ale również drugie czy nawet trzecie życie. To też wskazuje na znaczenie jakie mają kontrakty obsługowe, którymi obejmowane są samochody używane Renault Trucks.

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Nowa generacja Renault Master pojawi się w 2024 roku W 2024 r. Renault Trucks wprowadzi na rynek nową generację pojazdów dostawczych – Renault Trucks Master Red EDITION.
Zmiany w dystrybucyjnych Renault Trucks Renault Trucks przedstawia nową odsłonę swoich miejskich i podmiejskich samochodów ciężarowych, w tym specjalne rozwiązania dla modeli elektrycznych.
Janusz Buława nowym prezesem Renault Trucks Polska Z dniem 1 października 2023 r. Janusz Buława obejmie stanowisko prezesa Renault Trucks w Polsce.
Renault Trucks do recyklingu Renault Trucks podejmuje kolejne kroki w celu przestawienia swojej działalności przemysłowej na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Fabryka używanych części Renault Trucks jest logicznym kolejnym krokiem w tej drodze.
Renault Trucks na drodze do elektromobilności Renault Trucks w 2021 r. dostarczyło 249 elektrycznych samochodów ciężarowych i zamówiono kolejne 613 sztuk.
T Robust 13L - specjalna wersja Renault Trucks Renault Trucks przedstawiło specjalną edycję ciężarówki, sygnowaną znakiem T Robust 13L. Jest to kontynuacja edycji specjalnych - poprzednia T 01 Racing zdobyła duże uznanie klientów.
Nowe Renault Trucks T520 High we flocie brytyjskiego przewoźnika Inverdell Ltd, brytyjski przewoźnik z Cairndow, specjalizujący się w transporcie ryb w warunkach kontrolowanej temperatury, zakupił dwa nowe ciągniki siodłowe Renault Trucks T520 High.
Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).