Nowe kontrakty serwisowe w Renault Trucks

Rt kontrakty serwisowe

Renault Trucks ma w swojej ofercie kontrakty serwisowe Start&Drive Excellence Predict, pozwalające na maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów.

 

Wykorzystanie telematycznych systemów zarządzania flotą pozwalających na zdalną diagnostykę pojazdu w czasie rzeczywistym w pewnym sensie zmienia zasady gry tworząc nowy poziom zaangażowania serwisu w ocenę i utrzymanie stanu technicznego obsługiwanych pojazdów.

Renault Trucks ma w swojej ofercie kontrakty serwisowe Start&Drive Excellence Predict, pozwalające na maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów, a w konsekwencji zwiększenie ich wydajności i jak najdłuższe utrzymanie ich na drodze. Ten rodzaj kontraktu bazuje na starannie dobranej strategii obsługi serwisowej, którą można określić jako obsługę predykcyjną. Podstawę stanowi zbieranie w czasie rzeczywistym danych diagnostycznych dotyczących stanu technicznego pojazdu i jego najważniejszych komponentów. W czasie rzeczywistym pobierane są takie dane jak np. przebieg, czas pracy sinika, ilość zużytego paliwa. Informacje te są przekazywane zdalnie przez pojazd do centrum monitoringu a konieczne prace serwisowe mogą być zaplanowane z wyprzedzeniem.
Ciężarówka Renault Trucks objęta kontraktem serwisowym Start&Drive Excellence Predict przekazuje również ewentualne kody błędów podzespołów najbardziej narażonych na zużycie. Jest to możliwe, ponieważ 80% kluczowych podzespołów, których awaria może prowadzić do przestojów (wyłączając naczepy i opony) jest nieprzerwanie monitorowanych przez różnego typu czujniki.

Nad wszystkim czuwa centrala monitoringu - Renault Trucks Monitoring Center - zlokalizowana w Ghent (Belgia), gdzie spływają wszystkie gromadzone dane i tam, przy pomocy specjalnego oprogramowania są analizowane - dotyczy to wszystkich jeżdżących po Europie ciężarówek Renault objętych kontraktami serwisowymi – w Polsce jest to ponad 1000 pojazdów. Na podstawie obliczeń odpowiednich modeli matematycznych generowane są ostrzeżenia o potencjalnych uszkodzeniach zanim one jeszcze wystąpią - dla każdego z pojazdów oddzielnie. Po wykryciu nieprawidłowość centrala monitoringu niezwłocznie wysyła powiadomienie do lokalnego punktu serwisowego Klienta, który następnie kontaktuje się z Nim i umawia wizytę w serwisie mającą na celu wyeliminowanie potencjalnej usterki. Wcześniej serwis upewnia się czy nie została już wcześniej zaplanowana wizyta, tak aby możliwie jak najbardziej skrócić czas spędzony przez pojazd na serwisie.

Dzięki aktywnej usłudze Start&Drive Excellence Predict punkt serwisowy dysponuje również danymi na temat zużycia kluczowych podzespołów pojazdu (filtr paliwa, układ oczyszczania spalin, akumulatory) – informacje te są aktualizowane co 3 dni. Lokalny serwis Klienta może również połączyć się z pojazdem i za pośrednictwem telematyki odczytać bieżące wartości zużycia komponentów takich jak np.: wkład osuszacza powietrza, klocki hamulcowe czy tarcza sprzęgła.
W ramach kontraktu Klient ma możliwość zdalnego programowania większości jednostek sterujących pojazdu – dotyczy to również aktualizacji oprogramowania, modyfikacji parametrów czy wgrywanie poprawek serwisowych a nawet realizacji kampanii serwisowych dotyczących oprogramowania. Wszystko to może być realizowane przez Home Dealera i dotyczy pojazdów RT T i T High, wyprodukowanych po 23 tygodniu 2016 r.

Na postawie realnej znajomości intensywności eksploatacji samochodu oraz jego rzeczywistego stanu technicznego możliwe staje się utrzymanie najlepszych osiągów samochodów Renault Trucks w całym okresie trwania kontraktu i precyzyjne dostosowanie harmonogramów obsługi serwisowej w zależności od specyfikacji pojazdu. W ten sposób Renault Trucks ułatwia pracę swoim Klientom i aktywnie przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Za planowanie i realizację obsług oraz załatwienie wszelkich formalności odpowiadają punkty serwisowe Renault Trucks.

Philippe Gorjux, Dyrektor Zarządzający Renault Trucks Polska mówiąc o obsłudze predykcyjnej realizowanej w sieci serwisowej Renault Trucks w Polsce zwrócił uwagę, że kluczem do sukcesu jest właściwa obsługa pojazdów. - Dawniej budowano serwisy po to, by naprawiać samochody ciężarowe, dziś istotą jest ich obsługa wykonywana w odpowiednim czasie. Rośnie udział flot wykorzystujących kontrakty obsługowo-naprawcze, wprowadzane są metody obsługi predykcyjnej. W praktyce oznacza to ocenę stanu technicznego z wyprzedzeniem i zmianę kierunku przepływu informacji. Teraz to serwisy działające w ramach organizacji Renault Trucks jako solidni partnerzy swoich Klientów zawiadamiają ich o konieczności wykonania obsługi pojazdu, jeszcze zanim sam użytkownik dostrzeże taką konieczność. Chcemy by nasi klienci mogli się skoncentrować na swoich zadaniach związanych z transportem, a my będziemy dbać o ich pojazdy - komentuje Philippe Gorjux.

Kontraktami serwisowymi Start & Drive Excellence Predict mogą być objęte samochody Renault Trucks serii T i T High. Modele C i K będą mogły korzystać z usługi w 2020 roku. Kontrakty Start & Drive Excellence Predict stanowią część kompleksowej oferty obsługi serwisowej, w skład której wchodzą również: Renault Trucks: Start & Drive Reference, Start & Drive Performance i EnDurance, która jest przeznaczona dla pojazdów starszych niż 5 lat.
Zasady obsługi predykcyjnej wynikające z kontraktów serwisowych Start & Drive Excellence Predict wprowadzane są w całej organizacji Renault Trucks w Europie – u wszystkich partnerów serwisowych. Skuteczna opieka nad pojazdami ze strony serwisów pozwala na bezpieczne wydłużenie ich okresu użytkowania, dając im nie tylko pierwsze ale również drugie czy nawet trzecie życie. To też wskazuje na znaczenie jakie mają kontrakty obsługowe, którymi obejmowane są samochody używane Renault Trucks.

Przeczytaj też:
Kto kupi IVECO?

CNH Industrial potwierdza negocjacje dotyczące sprzedaży Iveco chińskiej grupie FAW.

 

Panele słoneczne zasilają Renault Trucks D Wide ZE

Firma Rhyner Logistik, która specjalizuje się w dystrybucji towarów dla sieci supermarketów Denner nabyła niedawno elektryczną ciężarówkę Renault Trucks D Wide.

 

Renault Trucks wznawia produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych

Fabryka francuskiego producenta elektrycznych ciężarówek w Blainville-sur-Orne wraca do dawnej zdolności produkcyjnej.

 

Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Ciężarówki Renault Trucks w obiegu zamkniętym - nowy projekt producenta samochodów

Renault Trucks przyspiesza przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym w celu recyklingu i ponownego użycia części do samochodów ciężarowych.

 

Kolejne skutki kryzysu. Renault Trucks zmniejszy zatrudnienie o 463 stanowiska pracy

Renault Trucks, spółka zależna od Volvo Trucks, nie oparła się recesji w branży motoryzacyjnej. Po tym jak Volvo Trucks ogłosiło redukcję około 4000 miejsc pracy, Renault Trucks musi zwolnić przeszło 400 etatów.

 

Nowe Renault Trucks T dla firmy Fulimpex. Do końca roku we flocie przewoźnika będzie 66 renówek

To realizacja pierwszej części kontraktu. Pomorski przewoźnik odbierze w tym roku jeszcze 30 takich pojazdów.

 

Wirtualny sprzedawca Renault Trucks

Renault Trucks staje się cyfrowe! W związku z sytuacją Covid-19 Renault Trucks Szwajcaria oferuje swoim klientom dostęp do ofert pojazdów drogą wyłącznie cyfrową.

 

Renault Trucks bliżej kierowców ciężarówek i nie tylko

Wsparcie Renault Trucks nie rozróżnia granic ani marek ciężarówek. Zgodnie z mottem Drivers are Heroes producent ciężarówek uruchomił inicjatywy wsparcia we wszystkich obszarach, w których działa.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL