Pierwsza elektryczna śmieciarka Renault Trucks już w pracy

Renault Trucks elektryczne

Renault Trucks wydało klientowi w 100% elektryczny pojazd przeznaczony do zbiórki odpadów.

 

Użytkownikiem jest znana międzynarodowa firma - URBASER. Renault Trucks D Wide Z.E. jest pierwszym z masowej produkcji pojazdem, który trafi na drogi publiczne, a jego zadaniem będzie zbiórka i recykling odpadów w Barcelonie. Będzie wykonywał swoje zadania w sposób ekologiczny i cichy, dbając tym samym o środowisko naturalne i nie produkując emisji szkodliwych zanieczyszczeń podczas pracy.

Przekazanie pierwszego Renault Trucks D Wide Z.E., w 100% elektrycznego pojazdu do firmy Urbaser odbyło się w Madrycie. W przekazaniu wzięli udział przedstawiciele firmy oraz Renault Trucks. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się ze wszystkimi innowacjami zastosowanym w pojeździe elektrycznym, który zapewni poprawę warunków środowiskowych w miastach. Jak powiedział Rubén Torrado, dyrektor ds. Maszyn w Urbaser: - Pojawienie się tego typu pojazdów we flocie jest odpowiedzią na nasze zaangażowanie w zrównoważoną mobilność energetyczną. Firma Urbaser jest liderem w dziedzinie technologii przyjaznych dla środowiska poprzez tworzenie w miastach idealnych warunków pracy, bez zanieczyszczeń atmosferycznych i hałasu.

François Bottinelli, dyrektor generalny Renault Trucks w Hiszpanii, podkreślił zaangażowanie marki w poszanowanie środowiska poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń i pozycję pioniera w rozwoju elektromobilności. Jak sam zaznaczył : - Rozpoczęcie masowej produkcji pojazdów Z.E., a w szczególności dostawa pierwszej w 100% elektrycznej ciężarówki w Hiszpanii jest kamieniem milowym w transformacji energetycznej obszarów miejskich.

Spełnienie tych warunków jest możliwe dzięki Renault Trucks D Wide Z.E, który został zaprojektowany specjalnie do zbiórki i wywozu odpadów w Barcelonie ”.

Renault Trucks D Wide Z.E. dostarczony do firmy Urbaser zaprojektowany specjalnie do zbierania i dystrybucji odpadów, dzięki elektrycznemu napędowi zapewnia ciszę na ulicach miast powiększając tym samym jakość życia mieszkańców.

Elektryczny pojazd tego typu jest dostępny w masowej produkcji od początku roku w fabryce Blainville-sur-Orne. Przy dopuszczalnej masie całkowitej 26 ton i rozstawie osi 3900 mm, pojazd ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW (moc ciągła 260 kW), które zapewniają maksymalny moment obrotowy 850 Nm i maksymalny moment obrotowy na tylną oś 28 kNm. Pojazd posiada akumulatory litowo-jonowe o mocy 200 kWh, co pozwala Renault D Wide Z.E. w pełni sprostać wymaganiom stawianym przez branżę komunalną.

Przeczytaj też:
Scania rozpoczęła prace nad naczepą z panelami słonecznymi do zasilania hybrydy typu plug-in

Naczepy jeżdżą z panelami słonecznymi.

 

Hyundai dostarczył dziś pierwsze siedem ciężarówek wodorowych do Europy

Hyundai XCIENT Fuel Cell to pierwszy na świecie produkowany seryjnie pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi.

 

Litwini chcą zacząć budować elektryczne minibusy na podwoziu Sprintera i MAN TGE

Litewskie firmy Altas Auto i Elinta Motors rozpoczęły współpracę w zakresie seryjnej budowy elektrycznych minibusów.

 

Zakład MAN Bus w Starachowice rozpoczął seryjną produkcję autobusów elektrycznych

W dniu 1 października br. w Starachowicach, gdzie mieści się jeden z zakładów produkcyjnych koncernu MAN Truck & Bus, ruszyła produkcja autobusów elektrycznych.

 

Mahle chce produkować ogniwa paliwowe do ciężarówek

Mahle i kanadyjski producent ogniw paliwowych Ballard Power Systems chcą wspólnie opracować systemy ogniw paliwowych do pojazdów użytkowych różnych klas wagowych.

Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Samochody ciężarowe na gaz, biogaz i ogniwa paliwowe - Volvo Trucks prezentuje swoje rozwiązania

Przewoźnicy są coraz bardziej zainteresowani redukcją kosztów poprzez stosowanie skroplonego gazu jako alternatywnego paliwa, ale nie tylko...

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL