Nowe silniki V8 Scania - najwyższa moc w historii

Scania 770 KM

Nowa generacja silników V8 w połączeniu z nowymi skrzyniami Scania Opticruise oferuje zużycie paliwa niższe o nawet 6%.

 

Najbardziej spektakularnym i wzbudzającym zainteresowanie przedstawicielem nowej generacji V8 jest najmocniejsza wersja o mocy 770 KM i momencie 3700 Nm, będąca prawdopodobnie najmocniejszym, produkowanym obecnie fabrycznie silnikiem do pojazdów ciężarowych. Gdzie i kiedy może przydać się cała ta moc?

- Oczywiście nie jest to wersja dla każdego, lecz widzimy rosnące zapotrzebowanie na pojazdy ciężarowe zdolne do radzenia sobie z masami całkowitymi rzędu 60 t i więcej, szczególnie w przypadku pojazdów członowych i zespołów pojazdów. Najszybszym sposobem na zwiększenie wydajności transportu są dłuższe i cięższe zestawy. Dodatkową ilość paliwa w przypadku cięższego pojazdu rekompensuje większa ładowność. Kalkulacja emisji CO2 na tonę jest korzystna, a ponadto istnieje możliwość eksploatacji pojazdu Scania V8 na odnawialnych biopaliwach - mówi Alexander Vlaskamp, wiceprezes wykonawczy, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Scania.

Pojazdy Scania z silnikami V8 są naturalnie poszukiwane w krajach, w których dozwolone są pojazdy o większych masach całkowitych - szczególnie w krajach skandynawskich. Jednakże również w krajach górzystych, takich jak Włochy i Hiszpania (oraz na niektórych rynkach pozaeuropejskich), klienci cenią V8 ze względu na to, że doskonale się sprawdza w górzystym terenie z wieloma stromymi, trudnymi drogami.

Wiemy dokładnie, gdzie znajdą zastosowanie pierwsze pojazdy ciężarowe o mocy 770 KM. Ich zakup ma głębokie uzasadnienie. Klienci pragną optymalizować działalność operacyjną, bo rozumieją, że większa ładowność oznacza wyższą wydajność, wyższe przychody i wyższą wartość rezydualną. Nie mam też najmniejszych wątpliwości, że niektórych z naszych klientów pociągać będzie sama radość i emocje związane z obsługą tak wspaniałej maszyny – dodaje Alexander Vlaskamp.

Gdy do układu napędowego włączona zostanie nowa skrzynia biegów G33, łączne oszczędności mogą w odpowiednich warunkach sięgać do 6% - a nawet więcej. Oszczędności paliwa tego rzędu mają oczywiście wielkie znaczenie, zarówno w dłuższej perspektywie dla klimatu, jak i tu i teraz dla przewoźnika.

 

 

Przeczytaj też:
Scania rozpoczęła prace nad naczepą z panelami słonecznymi do zasilania hybrydy typu plug-in

Naczepy jeżdżą z panelami słonecznymi.

 

Rejestracje nowych ciężarówek i autobusów - wrzesień 2020

We wrześniu 2020 r. zarejestrowano 2101 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 13,9% mniej niż rok wcześniej, jednak jest to najwyższy miesięczny wynik licząc od początku roku.

 

Zamiast Opticruise - seria G33CM. Nowe skrzynie biegów Scania

Nowe skrzynie biegów zastąpią wszystkie obecne zautomatyzowane rozwiązania Scania Opticruise.

 

Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Zabytkowa ciężarówka - wspomnienia przewoźnika ożyły (video)

Specjalny prezent urodzinowy otrzymał od rodziny senior rodu, były właściciel firmy transportowej Friedi Slegers.

 

Pojazdy komunalne Scania dla firmy ENERIS

Na początku czerwca br. w Nadarzynie, w siedzibie Scania Polska, odbyło się przekazanie trzech pojazdów komunalnych przeznaczonych do zbiórki odpadów dla Grupy ENERIS.

 

Redukcje zatrudnienia w Scania. Tysiące miejsc pracy jest zagrożonych

Zapotrzebowanie na ciężarówki i autobusy drastycznie spadło.

 

Jak zrobiono pływający holownik z ciężarówki Scania

Okazuje się, że holownik można zbudować wykorzystując kabinę ciężarówki.

 

Scania dostarczy 75 elektrycznych samochodów ciężarowych

Scania i wiodący norweski hurtownik żywności ASKO od dawna współpracują w zakresie dostaw nowych samochodów ciężarowych.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL