Czy bum na ciężarówki gazowe się skończy? Unia krytykuje zwolnienie z Myta ciężarówek LNG i CNG

Volvo Trucks LNG

Przypadek brzmi trochę groteskowo, jednak to całkiem realna wiadomość. Chodzi o niemieckiego ministra transportu Andreasa Scheuera.

 

Zrealizował on swoją zapowiedź wysłużenia zwolnień od opłat na ciężarówki zasilane gazem ziemnym, ale w zamian popadł w kłopoty z UE.

Jak donosi dziennik Frankfurter Allgemeine w maju wybuchł gorący spór lobbystyczny, kiedy dyskutowano o napędach alternatywnych w samochodach ciężarowych. Ciężarówki na gaz mogą emitować mniej zanieczyszczeń, niż ciężarówki z silnikiem Diesla, więc ich zakup jest dotowany i są zwolnione z niemieckiej opłaty drogowej. Właściwie tylko do 2020 r., ale wiosną zwolnienie z opłat zostało przedłużone o trzy lata - ku niezadowoleniu Komisji Europejskiej. UE ma bowiem inna wizję dotyczącą polityki ekologicznej. UE chce ustalać opłaty na podstawie emisji CO2 we wszystkich rodzajach silników.

KE zwróciła się teraz do niemieckiego Ministerstwa Transportu z prośbą o zniesienie zwolnienia z opłaty drogowej. Nie było to zaskoczeniem, gdyż już w grudniu 2018 roku UE napisała do Ministerstwa Transportu, że zwolnienie z opłaty drogowej nie jest zgodne z prawem europejskim.

Problemy z opłatami drogowymi spowodowały wiele problemów dla ministra Scheuera. Nie będzie to łatwe. Komisja realizuje inną strategię opłat drogowych: w przyszłości opłaty będą ustalane na podstawie emisji CO2, niezależnie od technologii. Nie jest pewne, jak wypada gaz na tle innych paliw. Podczas jazdy ciężarówką na gaz emitują one mniej gazów cieplarnianych, niż ciężarówki z silnikiem wysokoprężnym, ale są dalekie od neutralności klimatycznej, a transport gazu na stację paliw jest również czasochłonny i zwykle odbywa się samochodami z silnikami Diesla. Kontrowersyjne jest również to, czy gaz jest bardziej ekologiczny, jeśli chodzi o cząstki stałe i tlenki azotu.

Przeczytaj też:
Stacja LNG dla ciężarówek w podwrocławskich Bielanach

W Bielanach Wrocławskich otwarto pierwszą w Polsce komercyjną stację Shell LNG dla samochodów ciężarowych.

 

Sto nowych IVECO Stralis Natural Power z napędem CNG

IVECO wygrało przetarg na największe zamówienie ciężarówek na gaz ziemny w Ameryce Południowej.

 

Na Pomorzu powstanie pierwsza publiczna stacja tankowania skroplonego gazu ziemnego LNG

Punkt tankowania LNG powstanie w Lęborku, najpóźniej do lutego 2021 roku.

 

LNG – tania i czysta przyszłość transportu ciężkiego

Popularyzacja paliw alternatywnych w transporcie ciężkim, to ze względu na europejskie regulacje środowiskowe, nieodległa przyszłość.

 

Lidl Szwajcaria wspiera badania nad gazem syntetycznym do napędu ciężarówek

Lidl Switzerland zamierza w przyszłości użytkować swoje ciężarówki bez paliw kopalnych, opierając się m.in. na odnawialnym gazie syntetycznym jako źródle energii.

 

IVECO S-WAY Natural Power dla firmy AGROMEX

Iveco Poland przekazało firmie AGROMEX 20 ciągników siodłowych IVECO napędzanych gazem ziemnym.

 

Stacje LNG Citronex przyjmą zapłatę kartą DKV

Operator kart paliwowych DKV, poszerza sieć punktów, w których można płacić kartą. Dotyczy to stacji tankowania gazu ziemnego.

 

Grupa Żywiec rozpoczyna współpracę z OMEGA Pilzno. Piwo będą wozić ciężarówki LNG

W pierwszym etapie polska firma transportowa będzie dystrybuowała piwo za pomocą czterech IVECO Stralis NP napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Celem wspólnego projektu jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz pyłów w dystrybucji piwa.

 

Pierwsze Volvo FH LNG w okolicy Moskwy

Na początku lipca w Volvo Group Truck Center Moskwa-Południe w Domodiedowie uroczyście przekazano ciągniki siodłowe Volvo FH LNG . Ciężarówki trafiły do ​​cementowozu ACR z regionu moskiewskiego.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL