Mercedes-Benz Actros F dostępny już od 2021 roku

Actros F

Od stycznia 2021 roku Mercedes-Benz Trucks wprowadza na rynek Actrosa F – model zaprojektowany pod kątem najwyższej funkcjonalności, który będzie dostępny w 24 krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach spoza Unii.

 

Nowy Actros F jest przykładowo wręcz idealny dla klientów, którzy – niezależnie od organizacyjnych i logistycznych procesów w swojej flocie - poszukują po prostu funkcjonalnego samochodu ciężarowego. Świadomie decydują się na zakup pojazdu użytkowego z gwiazdą, ale nie potrzebują koniecznie wszystkich innowacji Actrosa najnowszej generacji. Chcą przede wszystkim ciężarówki o atrakcyjnym stosunku ceny do jakości, odznaczającej się genami Mercedes-Benz Trucks. Inaczej mówiąc - pojazdu ucieleśniającego wartości typowe dla marki Mercedes-Benz, takie jak najwyższa jakość, niezawodność, ekonomiczność, funkcjonalność, bezpieczeństwo i wysoka wartość użytkowa.

Actros F - ciągniki siodłowe i podwozia pod zabudowę

Actros F, dostępny w 17 różnych wzorach konstrukcyjnych i wyłącznie z kierownicą po lewej stronie, idealnie nadaje się do zastosowań w klasycznym i regionalnym transporcie dalekobieżnym, a przede wszystkim do eksploatacji z zabudową wymienną, bramową lub silosową. W tym celu, oprócz najwyższej możliwej funkcjonalności dla operatora floty, szczególną uwagę zwrócono na wysoki komfort dla kierowców. Nowo zaprojektowana kabina kierowcy w wariantach StreamSpace lub BigSpace, o szerokości 2,5 metra i z tunelem silnika o wysokości 120 milimetrów, oferuje doskonałą w swej klasie przestronność oraz niskie wejście/wyjście z jedynie trzema stopniami.

Wyposażenie standardowe Actrosa F obejmuje między innymi klasyczny kokpit i klasyczne szklane lusterka zewnętrzne. W połączeniu z systemem nawigacyjnym, klimatyzacją automatyczną i niektórymi innymi elementami wyposażenia dodatkowego, dodawany jest także przyjazny w użytkowaniu 10-calowy Multimedia Cockpit z kierownicą wielofunkcyjną, montowany obecnie w najnowszej generacji Actrosa. Kolejną opcją wyposażenia jest system Predictive Powertrain Control, który integruje sposób jazdy dostosowany do topografii trasy ze zautomatyzowaną zmianą biegów, a w połączeniu z precyzyjnie dostrojoną strategią przełączania biegów umożliwia dodatkowe obniżenie zużycia paliwa.

Do tego dochodzą funkcje związane z bezpieczeństwem, takie jak Active Brake Assist piątej generacji (ABA 5) – czyli asystent hamowania awaryjnego, który od stycznia 2020 roku jest standardowym wyposażeniem Actrosa w Europie tam, gdzie tego wymagają przepisy – oraz asystent utrzymania pasa ruchu. Na życzenie możliwe jest wyposażenie Actrosa F także w asystenta martwego pola.
Ścisłe powiązanie łączności i obsługi serwisowej w ramach Mercedes-Benz Uptime i Mercedes-Benz CompleteMile
Actros F osiąga wysoki poziom ekonomiczności już dzięki standardowemu wyposażeniu w rozwiązania łącznościowe Fleetboard. Dane generowane w czasie rzeczywistym umożliwiają przedsiębiorcom transportowym stałe kontrolowanie swoich ciężarówek, a inteligentne połączenie sieciowe kierowcy, floty i zlecenia jeszcze dodatkowo zwiększa ekonomiczność eksploatacji floty. W jeszcze większym stopniu dotyczy to opcjonalnej aktualizacji do rozszerzonych usług Fleetboard z nowym interfejsem użytkownika.

Dla operatorów flot w ich codziennej pracy istotne jest również odpowiednio wczesne rozpoznawanie i usuwanie ewentualnych usterek. Dlatego w obszarze łączności sieciowej Actros F oferuje klientom intensywne wsparcie poprzez Mercedes-Benz Uptime. W ramach tej usługi w pełni automatyczna Telediagnostyka nieustannie, w czasie rzeczywistym kontroluje status systemów samochodu ciężarowego. Gdy pojawia się potrzeba wykonania przeglądu lub naprawy, serwis Mercedes-Benz niezwłocznie oferuje indywidualne wsparcie.

Ofertę usług dla Actrosa F wieńczą indywidualnie konfigurowalne pakiety serwisowe oraz starannie dopasowane rozwiązania w zakresie leasingu, kredytu i ubezpieczenia, zapewniające bezpieczeństwo planowania także w tych obszarach. O tym, że Mercedes-Benz Trucks zawsze stawia na innowacyjne rozwiązania w tym zakresie świadczy np. umowa serwisowa Mercedes-Benz CompleteMile, która od marca 2021 r. będzie dostępna dla Actrosa F oraz wszystkich pozostałych modeli Actrosa, Arocsa i Atego na wielu rynkach europejskich. Ta elastyczna umowa serwisowa, podobnie jak Mercedes-Benz Complete, obejmuje wszelkie prace warsztatowe, łącznie z wymianą zużytych części, jednak została skonstruowana w taki sposób, aby wysokość miesięcznych rat uzależniona była od rzeczywiście przejechanych kilometrów. Nie ma przy tym znaczenia, czy klient działa w branży sezonowej, np. budownictwie bądź rolnictwie, czy też może jego przebiegi zmieniają się często ze względu na lepsze i gorsze biznesowo miesiące. Mercedes-Benz CompleteMile może więc przyczyni
się do optymalizacji przepływów pieniężnych. Mercedes-Benz Uptime automatycznie przesyła stan licznika kilometrów do systemów informatycznych Mercedes-Benz Trucks, które sprawnie uwzględniają go w cyfrowej rachunkowości.

Przeczytaj też:
Nowy KAMAZ - jak go widzą Rosjanie

Rosjanie zadają sobie pytanie dlaczego kupujemy wszystko za granicą? Tak w skrócie można zdefiniować nowego KAMAZa.

Kilkaset kilometrów zabytkowymi ciężarówkami

Jedyne, co łączy klasyczne ciężarówki z lat 50. i 60. z nowym Actrosem, to kierownica i koła.

 

Rejestracje nowych ciężarówek i autobusów - wrzesień 2020

We wrześniu 2020 r. zarejestrowano 2101 pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to o 13,9% mniej niż rok wcześniej, jednak jest to najwyższy miesięczny wynik licząc od początku roku.

 

Od nowego roku seryjny Mercedes-Benz eActros i Econic

Jedną z zaprezentowanych nowości jest przedseryjny prototyp eActrosa z elektrycznym napędem akumulatorowym, przeznaczonego do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Dygitalizacja na budowie - czyli nowy Mercedes-Benz Arocs

Wyposażony w system Predictive Powertrain Control (PPC) najnowszej generacji, asystenta martwego pola i Active Brake Assist, a także we wchodzące na rynek MirrorCam, Multimedia Cockpit oraz platformę łączności sieciowej Truck Data Center (TDC) - oto nowy Mercedes Arocs.

 

Nowości 2021 w pojazdach Mercedes-Benz Trucks

Systemy, które będą dostępne w nowych Mercedesach Actrosach od czerwca 2021 roku to: Active Sideguard Assist ze zautomatyzowaną funkcją hamowania oraz Active Drive Assist 2 ze zautomatyzowaną funkcją awaryjnego zatrzymania pojazdu.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

TruckStore w Komornikach z nowym obiektem sprzedaży używanych ciężarówek

TruckStore – należąca do Daimler AG europejska sieć sprzedaży używanych samochodów ciężarowych znajduje się w Polsce w dwóch lokalizacjach: podwarszawskim Nadarzynie oraz w Komornikach koło Poznania.

 

Nowy Mercedes Actros SLT MirrorCam

W ubiegłym miesiącu do floty firmy Braanker Logistics z Alblasserdam (Holandia) dołaczył Nowy Mercedes-Benz Actros SLT.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL