Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

eActros LongHaul

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul, został zaprojektowany jako pojazd długodystansowy. Daimler Trucks planuje przygotować eActros LongHaul do produkcji seryjnej w 2024 r. Jego zasięg na jednym ładowaniu akumulatora wyniesie około 500 kilometrów.

Jako układ napędowy elektrycznych Mercedesów będzie służyć architektura modułowa, tak zwany ePowertrain, który będzie podstawą technologiczną wszystkich średnio i ciężkich, w pełni elektrycznych ciężarówek produkowanych seryjnie przez Daimler Trucks.

Martin Daum, prezes Zarządu Daimler Truck AG i członek Zarządu Daimler AG, powiedział: - Konsekwentnie realizujemy naszą wizję transportu neutralnego pod względem emisji CO2, koncentrując się na prawdziwie lokalnie neutralnych pod względem emisji CO2 technologiach, zasilaniu akumulatorowym i wodorowych ogniwach paliwowych, które mają potencjał odniesienia sukcesu na rynku - w perspektywie długoterminowej. To połączenie umożliwia nam oferowanie naszym klientom najlepszych opcji pojazdów, w zależności od zastosowania. Naped elektryczny i ładowanie akumulatorów z sieci będzie raczej używana w przypadku mniejszych ciężarów i na krótszych dystansach. Zasilanie ogniwami paliwowymi będzie preferowaną opcją w przypadku cięższych pojazdów i na dłuższych dystansach.

 

Przeczytaj też:
Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Rewolucja w kabinie ciężarówki. Dziesięć ważnych pytań do Mercedes-Benz Trucks

W roku 2018 Mercedes-Benz Trucks zaprezentował w nowym Actrosie stanowisko pracy z kompleksową łącznością sieciową, wyposażone w obsługiwany intuicyjnie Kokpit Multimedialny z kolorowymi wyświetlaczami.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL