Klienci przejechali już elektrycznymi ciężarówkami i autobusami ponad siedem milionów kilometrów

eActros

Daimler Trucks & Buses deklaruje, że do roku 2022 będą dostępne w sprzedaży ciężarówki elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu.

 

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG powiedział: - Jako jeden z największych producentów pojazdów użytkowych na świecie, pragniemy by liderem innowacyjności i technologii również w obszarze napędów alternatywnych. Przykładowo nasz neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla autobus miejski eCitaro już od roku 2018 jest produkowany seryjnie i elektryfikuje transport publiczny w wielu miastach. Oferując także elektryczne ciężarówki, chcemy zapewni naszym klientom pojazdy dorównujące konwencjonalnym samochodom ciężarowym pod względem dostępności i wydajności. Właśnie to motywowało nas do oddawania elektrycznych ciężarówek w ręce klientów już na wczesnym etapie prac. Dzięki naszej globalnej obecności, klienci na całym świecie testują różne konstrukcje pojazdów w rozlicznych praktycznych zastosowaniach. Daje to nam szczególną przewagę nad konkurencją. Istotne wnioski wypływające z intensywnego dialogu z klientami i wielu kilometrów pokonanych w ramach testów już od kilku lat uwzględniamy bezpośrednio w przygotowaniu produkcji seryjnej naszych elektrycznych ciężarówek.

Pierwszy i jedyny autobus elektryczny zaprojektowany i produkowany w Niemczech

Od roku 2018 Daimler Buses oferuje napędzanego wyłącznie elektrycznie Mercedes-Benz eCitaro – lokalnie bezemisyjny autobus miejski dla ekologicznych przedsiębiorstw transportu publicznego w miastach i aglomeracjach miejskich. eCitaro bazuje na sprawdzonym w wielu tysiącach egzemplarzy autobusie miejskim Citaro. To pierwszy i jedyny autobus miejski z napędem w pełni elektrycznym, zaprojektowany i produkowany w Niemczech. eCitaro wyróżnia się eleganckim wzornictwem, wzorcowym układem zarządzania temperaturą, minimalizującym zużycie energii, oraz przyjazną i funkcjonalną przestrzenią pasażerską. Ten miejski autobus miał swoją światową premierę w wariancie pojedynczym przed dwoma laty.

Elektryczny Mercedes-Benz eActros i eEconic

Już na targach motoryzacyjnych IAA 2016 Mercedes-Benz Trucks, jako pierwszy producent na świecie, zaprezentował ciężki samochód ciężarowy z napędem elektrycznym. Oferując w pełni elektrycznego ciężarowego eActrosa, Mercedes-Benz Trucks dowodzi, że już teraz możliwy jest lokalnie bezemisyjny ciężki transport dystrybucyjny na obszarach miejskich. eActros o zasięgu ok. 200 km od 2018 roku sprawdza się w różnorodnych praktycznych zastosowaniach u klientów w Europie, jako alternatywny pojazd do miejskiego transportu dystrybucyjnego, nieemitujący lokalnie dwutlenku węgla. Rozpoczęcie jego produkcji seryjnej zaplanowano na rok 2021.

Na przyszły rok zaplanowano też pierwsze praktyczne zastosowania, zapowiedzianego w roku 2020, niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, zbudowanego na bazie eActrosa. Rozpoczęcie jego produkcji seryjnej przewiduje się na rok 2022. eEconic ma zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej. Ze względu na stosunkowo krótkie i powtarzalne trasy o długości ok. 100 km i bardzo dużą liczbę przystanków jest to doskonały obszar eksploatacji samochodów ciężarowych z elektrycznym napędem akumulatorowym.

Elektryczny FUSO eCanter produkowany w krótkiej serii

Lekki FUSO eCanter świętował swoją światową premierę już we wrześniu 2017 roku i od tego czasu trafił do wielu klientów na całym świecie. Ta w pełni elektryczna lekka ciężarówka marki FUSO jest odpowiedzią na publiczne zapotrzebowanie na lokalnie bezemisyjne samochody ciężarowe do lekkiego śródmiejskiego transportu dystrybucyjnego. Wielu klientów w Japonii, USA i Europie użytkuje już łącznie ponad 170 lekkich ciężarówek typu FUSO eCanter, wyprodukowanych w ramach niewielkiej serii. Kolejne będą dołącza sukcesywnie. Oznacza to, że 100-kilometrowy zasięg pojazdu o masie 7,49 tony bezpiecznie zaspokaja potrzeby klientów w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Szybka ładowarka umożliwia skrócenie czasu ładowania pojazdu do ok. półtorej godziny. Pojazdy FUSO eCanter są produkowane w Kawasaki (Japonia) i Tramagal (Portugalia).

Daimler Trucks North America: klienci testują Freightlinera eCascadia i eM2

W czerwcu 2018 roku w Portland w Stanach Zjednoczonych swoją premierę świętowały ciężka ciężarówka eCascadia i średniociężka – eM2. Obie te elektryczne ciężarówki przechodzą aktualnie testy praktyczne u klientów w USA. Flota testowa obejmuje ponad 38 pojazdów w wielu zastosowaniach, m.in. w regionalnym i lokalnym transporcie dystrybucyjnym, dystrybucji żywności i dostawach paczek. Zakładany zasięg pojazdów seryjnych wyniesie ok. 370 km (eM2) i nawet 400 km (eCascadia). Rozpoczęcie produkcji seryjnej eCascadii zaplanowano na połowę roku 2022, a Freightlinera eM2 na koniec roku 2022.

 

 

Przeczytaj też:
Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Kiedy ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym staje się hybrydą typu plug-in

Oczekuje się, że w przyszłości nowy typ przyczepy zmieni ciężarówki z silnikiem Diesla w ciężarówki hybrydowe.

 

Quantron wdraża napęd wodorowy w małych ciężarówkach

Napęd wodorowy dostępny będzie dla samochodów dostawczych od 3,49 tony - początkowo dla pojazdów skrzyniowych i izoterm na podwoziu IVECO Daily.

 

Baterie stałe i ogniwa paliwowe - kolejny krok w elektrycznych pojazdach Mercedes-Benz

Elektryczny autobus przegubowy eCitaro G rozszerza ofertę rodziny autobusów miejskich Mercedesa.

 

Pierwszy autobus elektryczny firmy MAN powstał pięćdziesiąt lat temu

Początkiem roku 1970, we współpracy z firmami partnerskimi RWE, Bosch i Varta, koncern MAN zaprezentował przedstawicielom prasy z całych Niemiec autobus elektryczny.

 

Pierwszy elektryczny żuraw samojezdny

Chiński producent pojazdów Zoomlion poinformował o produkcji pierwszego na świecie w pełni elektrycznego dźwigu samochodowego.

 

MAN wiąże przyszłość z samochodami elektrycznymi

Mówi się, że możliwości rozwoju napędów Diesla zostały wyczerpane.

 

Mercedes-Benz eActros we flocie Dachser

 Zasięg elektrycznej ciężarówki to 200 km.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL