Rusza sprzedaż elektrycznej ciężarówki o zasięgu ponad 300 km

Kenworth-K270E

Kenworth, którego właścicielem, podobnie jak DAF-a, jest spółka Paccar, rozpoczął sprzedaż modelu ciężarówki elektrycznej model K270E i jego większego brata K370E.

 

Układ napędowy wózków BEV pochodzi od dostawcy Dana. Pierwsze dostawy planowane są jeszcze przed końcem roku.

Amerykanie po raz pierwszy zobaczyli średnią ciężarówkę elektryczną Kenworth K270E na targach CES w Las Vegas na początku tego roku. W tamtym czasie jedyną publiczną informacją było, że elektryczna wersja klasycznego Kenworth K270 będzie oferowana z dwoma opcjami zasięgu - 100 i 200 mil, czyli odpowiednio 161 i 323 km - i dlatego powinna byc użytkowana przede wszystkim w lokalnym ruchu dystrybucyjnym i dostawczym, a także na krótkich trasach.

Na początku sprzedaży w Ameryce Północnej Kenworth przedstawia teraz dodatkowe szczegóły dotyczące modelu elektrycznego. K270E ma na pokładzie zestawy akumulatorów o pojemności 141 kWh lub 282 kWh. Silnik elektryczny wraz z elektroniką mocy znajduje się pod kabiną kierowcy i ma moc 260 lub 345 kW.

Szybkie ładowanie prądem stałym powinno być w stanie naładować ciężarówkę w zaledwie jedną godzinę. Sceptycy ostrożnie podchodzą do deklaracji producenta, gdyż przy tak szybkim ładowaniu, w 60 minut, moc ładowania musiałaby być co najmniej tak wysoka, jak pojemność akumulatora - tj. 140 kW i więcej. Wymagało by to specjalnej sieci energetycznej, która była by w stanie wytrzymać tak duży pobór prądu w krótkim czasie.

 

Przeczytaj też:
Hybrydowa Scania może przejechać na samych akumulatorach do 60 kilometrów

Scania wprowadza nowe elektryczne i hybrydowe ciężarówki do transportu dystrybucyjnego. W najbliższych latach do sprzedaży trafią również pojazdy transportu dalekobieżnego.

 

Mercedes-Benz eActros LongHaul - długodystansowy elektryk już w niedalekiej przyszłości

Daimler Trucks zaprezentował po raz pierwszy pojazd dalekobieżny z napędem wyłącznie akumulatorowym.

 

Klienci przejechali już elektrycznymi ciężarówkami i autobusami ponad siedem milionów kilometrów

Daimler Trucks & Buses deklaruje, że do roku 2022 będą dostępne w sprzedaży ciężarówki elektryczne na wszystkich głównych światowych rynkach zbytu.

 

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Maty słoneczne pozwolą obniżyć koszty paliwa

Trailar to brytyjski start-up oferujący zestawy mat solarnych do pojazdów użytkowych. Maty te zasilają urządzenia pomocnicze energią słoneczną, zmniejszając koszty paliwa i emisję CO2.

 

Renault Trucks oficjalnie na rzepaku

Renault Trucks i Oleo100 rozpoczynają współpracę mającą na celu ułatwienie dostępu do zrównoważonego paliwa alternatywnego flotom pojazdów ciężkich.

 

Daimler Trucks zaprezentował elektryczną autonomiczną śmieciarkę

Fuso, japońska spółka należąca do Daimler Trucks zajmująca się pojazdami użytkowymi, zaprezentowała Fuso eCanter SensorCollect.

 

Ciężarówki na ogniwa paliwowe najpierw w Szwajcarii

Producent pojazdów silnikowych z Korei Południowej Hyundai Motor Company wprowadził na rynek pierwsze dziesięć ciężkich samochodów ciężarowych z napędami na ogniwa paliwowe.

 

Start-up buduje prototyp 16-tonowego elektrycznego samochodu ciężarowego

Wraz z Volta Trucks kolejny start-up planuje wkrótce uruchomić własną elektryczną ciężarówkę. 16-tonowa ciężarówka zostanie przetestowana w praktycznym teście w DPD w Londynie już w 2021 roku.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL