Volvo I-Save Trucks

Nowe Volvo FH z pakietem I-Save daje oszczędności w zużyciu paliwa nawet do 10 procent

Nowe Volvo FH z I-Save wchodzi w skład nowej europejskiej oferty Volvo Trucks wprowadzonej wiosną 2000 roku.

 

I-Save zawiera wiele rozwiązań oszczędzających paliwo, z których najważniejszy jest silnik Volvo D13TC. 13-litrowy silnik z technologią Turbo Compound, wprowadzony na rynek na początku 2019 r., jest silnikiem Volvo zapewniającym najlepszą jak dotąd ekonomikę paliwową.

Obecnie wprowadzane na rynek Volvo FH z I-Save to wersja o jeszcze lepszej ekonomice paliwowej. Może obniżyć koszty paliwa nawet o dziesięć procent. Jest to wynik istotnie lepszy (o trzy punkty procentowe) niż w przypadku poprzedniej generacji.

- Zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie zmniejszenie emisji CO2, ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm transportowych, zwłaszcza zajmujących się transportem długodystansowym. Dzięki nowemu Volvo FH z I-Save dajemy przewoźnikom jeszcze większe możliwości zmniejszenia kosztów operacyjnych i wpływu na środowisko - mówi Jessica Sandström, wiceprezes ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.

Wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszej generacji Volvo FH z I-Save w 2019 r. Volvo Trucks pokazało, że to rozwiązanie może obniżyć koszty paliwa - oleju napędowego i AdBlue - nawet o siedem procent w porównaniu z samochodem ciężarowym bez I-Save wyposażonym w tradycyjny 13-litrowy silnik Volvo. Te parametry zostały potwierdzone przez niezależne testy, a także doświadczenia Klientów.

- Połączenie niskiego zużycia paliwa, niskiego poziomu hałasu i dobrych właściwości jezdnych spotkało się z bardzo pozytywnym przyjęciem. Wielu przewoźników postrzega Volvo FH z I-Save jako narzędzie pomagające zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych - dodaje Jessica Sandström.

Dzięki nowej generacji Volvo FH z I-Save twórcy produktów Volvo Trucks jeszcze bardziej zmniejszyli zużycie paliwa. Dzięki aktualizacjom oprogramowania opartym na analizie danych użytkownika równowaga między zużyciem paliwa, a właściwościami jezdnymi została poprawiona i zoptymalizowana, co przekłada się na dalsze ograniczenie zużycia paliwa w przypadku jazdy w trybie Eco.

Oprócz udoskonalenia w postaci I-Save, nowe Volvo FH ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę. Aby zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa, technologię I-See wyposażono w nową funkcję, która pozwala pojazdowi wykryć, kiedy można lekko zwiększyć prędkość silnika, a następnie włączyć funkcję wolnego koła, nawet na drogach, które pozornie wyglądają na płaskie.

- Ten wynik oznacza, że wybierając nowe Volvo FH z I-Save, przewoźnicy mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o dziesięć procent w porównaniu ze poprzednią generacją Volvo FH wyposażoną w nasz 13-litrowy silnik zgodny z normą Euro 6 step D*. W praktyce można osiągnąć jeszcze większe oszczędności, ponieważ większość Klientów kupujących nowe Volvo FH z I-Save korzystała wcześniej ze starszych samochodów ciężarowych wykazujących większe zużycie paliwa - wyjaśnia Jessica Sandström.

Nowe Volvo FH I-Save - oszczędność paliwa i wyjątkowe właściwości jezdne

Nowe Volvo FH z I-Save to duży krok naprzód nie tylko pod względem oszczędności paliwa. Zoptymalizowany moment obrotowy w szerokim zakresie prędkości silnika zapewnia płynną jazdę i moc potrzebną do utrzymania wysokiej i stałej średniej prędkości, nawet w trudnym terenie.

- Dzięki nam ekonomiczna jazda nawet w górzystym terenie jest łatwiejsza i bardziej komfortowa. Z kolei najwyższej klasy kabina w nowym Volvo FH umożliwia kierowcom pracę z optymalną wydajnością w ciągu całej zmiany - podsumowuje Jessica.

Nowe Volvo FH z I-Save będzie można zamawiać na rynkach europejskich od września 2020 roku.

Nowe Volvo FH - trochę techniki

- 13-litrowy silnik Volvo z technologią Turbo Compound (Volvo D13TC) o mocy 460 KM (2600 Nm) lub 500 KM (2800 Nm).
- Oparta na mapach funkcja I-See - informacje o planowanej trasie pozwalają wykorzystać energię kinetyczną samochodu ciężarowego .
- System zmiany biegów I-Shift z oprogramowaniem zoptymalizowanym pod kątem przejazdów długodystansowych (tryb Eco).
- Tempomat I-Cruise z funkcją I-Roll, który dostosowuje prędkość, aby ograniczyć zużycie paliwa.
- Nowa, paliwooszczędna oś tylna.
- Funkcja automatycznego wyłączania silnika na biegu jałowym.
- Pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku.
- Pełny pakiet spoilerów.

*Warto pamiętać, że różnicę w zużyciu paliwa oblicza się, porównując koszty oleju napędowego i AdBlue dla I-Save: w przypadku silnika D13TC Euro 6 step D z pakietem paliwowym dla transportu długodystansowego z kosztami w przypadku silnika D13 eSCR Euro 6 step D bez pakietu paliwowego dla transportu długodystansowego. Rzeczywiste zużycie paliwa różni się w zależności od wielu czynników, takich jak doświadczenie kierowcy, korzystanie z tempomatu, dane techniczne pojazdu, ładunek pojazdu, faktyczna topografia, konserwacja pojazdu i aktualne warunki pogodowe.

Przeczytaj też:
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Volvo FH Aero - bardziej opływowy i dłuższy Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci – elektryczny, gazowy czy wysokoprężny – wszystkie warianty nowego FH Aero będą charakteryzowały się niższym zużyciem energii, większym zasięgiem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.