MAN TGE 5 ton

MAN TGE dostępny w wersji 5,5 ton 4x4

Nowe warianty MAN TGE są już gotowe do produkcji. 

 

MAN Truck & Bus oferuje teraz indywidualnie skonfigurowane pojazdy z napędem na wszystkie koła o całkowitej masie dopuszczalnej w przedziale od 3,0 do 5,5 ton.

Dotychczasowy program lekkich samochodów dostawczych z napędem na wszystkie koła w wersji podwozia, furgonu lub minibusu został teraz rozszerzony o pojazdy o maksymalnej masie dopuszczalnej od 5,0 do 5,5 ton. Pięciotonowa ciężarówka 4x4 została zaprojektowana przez MAN wspólnie z austriacką firmą Oberaigner.

Pojazdy MAN TGX 5t 4x4 są przeznaczone głównie do stosowania w straży pożarnej, jako pojazdy ratunkowe i techniczne, transportery komunalne, pojazdy budowlane, ale także jako sprawnie poruszające się w terenie samochody kempingowe i małe busy wymagające dużego obciążenia.

Wspólną cechą nowych pojazdów o maksymalnej masie dopuszczalnej od 5,0 do 5,5 ton jest stały system napędu na wszystkie koła obejmujący jednostopniowy napęd osi przedniej i zainstalowaną między osiami trzywałkową przekładnię różnicową zapewniającą rozkład sił odpowiednio do obciążenia (mechanizm różnicowy Torsen). W przypadku zmniejszenia trakcji na jednej z osi następuje automatycznie, bez opóźnień przesłanie większego momentu obrotowego na drugą oś.
Podstawę adaptacji stanowią produkowane seryjnie furgony TGE i podwozia TGE z napędem tylnym, osią tylną o przełożeniu 4,7 do 1, kołami bliźniaczymi i najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności skokowej 2,0 litrów i mocy 130 kW (177 KM) oraz momencie obrotowym 410 Nm. Dostępne są, między innymi: sześciostopniowa manualna skrzynia biegów i ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz rozstawy osi 3.640 lub 4.490 milimetrów. Furgony TGE mogą być wyposażone także w pojedyncze ogumienie super single.

Instalacja napędu na wszystkie koła nie wymagała podniesienia poziomu pojazdu, dzięki czemu wysokość schodka przy wejściu pozostaje niezmieniona, co stanowi istotną zaletę, między innymi, w przypadku ambulansów i małych busów. Opcjonalnie możliwe jest jednak podniesienie poziomu pojazdu o 30 mm w celu zwiększenia prześwitu nad ziemią.
Mimo adaptacji obciążenie użytkowe pozostaje niemal w pełni utrzymane, gdyż system napędu na wszystkie koła zwiększa masę własną pojazdu jedynie o ponad 30 kilogramów. I tak na przykład pojazd TGE o całkowitej masie dopuszczalnej 5,5 ton z pojedynczą kabiną, krótkim rozstawem osi i silnikiem o mocy 177 KM zapewnia doskonałe obciążenie użytkowe wynoszące ponad 3370 kg.

Dotychczasowa oferta napędu na wszystkie koła w segmencie vanów kończyła się na maksymalnej masie dopuszczalnej 4 ton. Nadal będzie to inteligentny system napędu na wszystkie koła, który w momencie spadku trakcji reaguje automatycznie w ciągu 0,084 sekundy, zmieniając normalny pojazd z napędem przednim w pojazd napędzany na wszystkie koła.

Przeczytaj też:
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
Alexander Vlaskamp pokieruje koncernem następne pięć lat Rady nadzorcze przedłużyły umowę dyrektora generalnego MAN Truck & Bus i członka zarządu TRATON GROUP do listopada 2029 r.
Nowy MAN TGE kolejne informacje MAN TGE Next Level już w pierwszej połowie 2024 roku.
Nowy MAN eTruck - rozpoczęcie sprzedaży MAN Truck & Bus rozpoczyna zbieranie zamówień na elektryczną ciężarówkę MAN eTruck.
VW Crafter o numerze 500 000 W zakładzie we Wrześni produkowane są modele dwóch marek: Volkswagen Crafter i MAN TGE, w tym również ich wersje elektryczne eCrafter i eTGE.
MAN Trucknology Festival - 220 ciężarówek i 7000 gości Dawniej MAN Trucknology Days obecnie MAN Trucknology Festival to impreza dla transportowców, którzy interesują się nowościami branży pojazdów ciężkich.
MAN Truck & Bus szuka najładniejszej ciężarówki MAN Truck & Bus zorganizował konkurs MAN Truck Champions 2023, aby nagrodzić najładniejszą ciężarówkę.
Nowa hala zakładu MAN Truck w Niepołomicach już gotowa Zaledwie po 16 miesiącach od wmurowania kamienia węgielnego firma MAN Trucks z powodzeniem zakończyła rozbudowę swojego zakładu w Niepołomicach.
RIO i Webfleet wspólnie dla ciężarówek MAN, Scania i dostawczych Volkswagenów Bridgestone Mobility Solutions, jednostka biznesowa Bridgestone, ogłosiła partnerstwo z RIO, dostawcą usług cyfrowych, będącym częścią TRATON SE i siostrą marek pojazdów użytkowych MAN, Scania i Volkswagen Truck & Bus.