E-Ducato

Elektryczny Fiat Ducato - znamy już ceny samochodów

Fiat opublikował ceny E-Ducato. W Niemczech pojazd kosztuje od 54 800 euro netto. Elektryczny model Fiata można jednak tylko obecnie zamówić w Wielkiej Brytanii, gdzie będzie dostarczany od 4 kwartału 2020 roku.

 

Ceny katalogowe różnią się w zależności od typu modelu - furgon, kombi osobowe lub podwozie - a także od pojemności akumulatora oraz rozstawu osi lub długości i wysokości pojazdu. Najtańszą wersją w powyższej cenie jest podwozie w połączeniu z małym akumulatorem (47 kWh). Z dużą baterią (79 kWh) ta sama wersja modelu kosztuje od 71 800 euro netto. Ceny furgonów kosztują 55 400 i 73 000 euro, a wersje osobowe: 58 500 i 75 500 euro.

Wielka Brytania jest pierwszym rynkiem, gdzie Fiat rozpoczyna dostawy. Podstawowa wersja, która jako pierwsza wchodzi do sprzedaży, to furgon, z maksymalną ładownością 1,95 tony i pojemnością od 10 do 17 m3, a cena zaczyna się od 47 675 funtów, czyli około 53 250 euro. Cena zakupu jest ceną netto i zawiera już premię państwową przyznaną w Wielkiej Brytanii w wysokości 8000 funtów (prawie 9000 euro). Pozostałe wersje E-Ducato mają trafić do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w pierwszym kwartale 2021 roku.

Fiat E-Ducato miał swoją premierę około dwa miesiące temu. Napędza go silnik elektryczny ma moc 90 kW, z 280 Nm momentu obrotowego. Dla tej wersji przewidziany jest akumulator o mocy 47 kWh lub większy. Istnieje możliwość łączenia akumulatorów modułowych do mocy 79 kWh. Według Fiata, urządzenia magazynujące energię obsługują według NEDC zasięg od 200 do ponad 330 kilometrów. Aby oszczędzać baterie, maksymalna prędkość jest zwykle ograniczona do 100 km/h. Jeśli chodzi o ładowanie w strefie prądu przemiennego, Włosi oferują trzy warianty: standardowe ładowanie 7 kW i opcjonalne 11 kW i 22 kW. E-Ducato można obsłużyć też szybkim ładowaniem - prądem stałym o mocy 50 kW. Nowością jest zapowiedź, że Fiat udziela 10-letniej gwarancji na akumulator.

Nadal nie jest jasne, do których krajów Fiat chce wejść na rynek i kiedy. Podczas czerwcowej premiery wspomniano tylko, że Fiat zamierza wprowadzić model E-Ducato w najważniejszych rynkach europejskich.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.
Samochody elektryczne i inne paliwa alternatywne W 2023r zarejestrowano niemal 224 tys. pojazdów z alternatywnymi napędami dla wszystkich kategorii rynku, co oznacza wzrost o 34%.